NIEUW
Op afstand introduceren:
Vind de beste externe technische banen →

Rendement op advertentie-uitgaven (ROAS)

TL; DR: Return on Ad Spend (ROAS) is een statistiek die wordt gebruikt om de inkomsten te meten die worden gegenereerd voor elke dollar die aan advertenties wordt besteed. Het helpt adverteerders de effectiviteit van hun advertentiecampagnes te begrijpen.
Delen

Rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) is een type statistiek dat hetzelfde werkt als ROI of rendement op investering. Het berekent de totale verdiende inkomsten per uitgegeven dollar aan betaalde marketing en promoties. Het wordt simpelweg gemeten door de conversiewaarde (verkoop) te delen door de advertentiekosten. Het is belangrijk om te meten, omdat het bedrijf hierdoor kan zien hoeveel ze verdienen aan digitale advertenties.

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.