NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Kwaliteitsscore

TL; DR: De kwaliteitsscore is een Google AdWords-statistiek die de kwaliteit en relevantie van uw advertenties en zoekwoorden evalueert. Het beïnvloedt de positie van uw advertentie en de kosten per klik (CPC).
Delen

De kwaliteitsscore is een cruciaal ingrediënt bij het bepalen van de CPC van een advertentiecampagne op Google Ads. Een kwaliteitsscore helpt bij het bepalen van de relevantie van de advertentie van een bedrijf en de zoekterm voor gebruikers. Enkele componenten die de kwaliteitsscore kunnen beïnvloeden, zijn de waarde van de bestemmingspagina en inhoud, de CTR van de website en de prestaties van eerdere Google Ads-campagnes.

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.