NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Landing Page

TL; DR: Een landingspagina is een op zichzelf staande webpagina die speciaal is gemaakt voor een marketing- of advertentiecampagne. Het doel is om bezoekers ertoe aan te zetten een bepaalde actie te ondernemen, zoals een aankoop doen of zich aanmelden voor een nieuwsbrief.
Delen

Wat is een bestemmingspagina?

Net als de naam is een landingspagina de plek waar bezoekers of lezers ‘landen’ nadat ze op een link of CTA-knop (call-to-action) in een sociale media-advertentie, e-mail of blogpost hebben geklikt.

Een landingspagina is vrij uniek ten opzichte van andere webpagina's, omdat deze is gemaakt met als enig doel bezoekers te overtuigen een specifieke taak uit te voeren, zoals het aanmelden voor een webinar of nieuwsbrief of het kopen van een product of dienst. Het is de perfecte tool als bedrijven bezoekers willen omzetten in leads of klanten.

Bestemmingspagina's zien er meestal netjes uit en bevatten de nodige informatie over wat gebruikers moeten doen zodra ze de pagina bereiken en andere details, zoals veelgestelde vragen.

Doel van een bestemmingspagina

Bestemmingspagina's helpen bedrijven en individuen hun marketingdoelen te bereiken. De meeste bedrijven gebruiken landingspagina's om bezoekers om te zetten in leads door iets waardevols aan te bieden (bijvoorbeeld een gratis rapport) in ruil voor de contactgegevens van de bezoekers (bijvoorbeeld een e-mailadres).

Landingspagina's stimuleren ook het verkeer, verbeteren de SEO van de website en vergroten de merkbekendheid. Goed gestructureerde landingspagina’s kunnen bedrijven zelfs helpen conversiepercentages verhogen met 5.31% .

Bovendien, een studie genoemd door Wishpond toonde aan dat het hebben van 10-15 landingspagina's de conversieratio van bedrijfswebsites tot 55% kan verhogen. Dit laat gewoon zien dat landingspagina's, als ze goed worden uitgevoerd, een onmisbare strategie zijn. De meeste marketeers gebruiken klikken echter niet correct en brengen bezoekers vaak naar startpagina's in plaats van naar een bestemmingspagina.

Delen van een bestemmingspagina

Om een ​​bestemmingspagina effectief te laten zijn, moet deze het volgende bevatten:

Sterke haak. Het eerste deel moet aantrekkelijk genoeg zijn voor bezoekers om de rest van de inhoud te lezen.

Duidelijke kopie. Het volgende hoogtepunt van een landingspagina is de tekst- of hoofdinhoud. Het moet in eenvoudige taal worden geschreven om het doel van het aanbod te introduceren.

Afbeeldingen en video's. Een landingspagina heeft beelden nodig die bezoekers aanmoedigen langer op de pagina's van de website te blijven, interactie te hebben met andere webelementen en uiteindelijk de gewenste actie uit te voeren.

Een verleidelijk aanbod. Een aanbod, ook wel de leadmagneet genoemd, moet duidelijk en onweerstaanbaar zijn. Bedrijven kunnen een gratis e-boek, webinar of korting aanbieden. Het moet echter aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen om leads van hoge kwaliteit te genereren.

Voordelen. Bedrijven moeten benadrukken hoe het aanbod het leven van de bezoekers zal verbeteren, in plaats van de functies.

CTA. Een call-to-action-knop moet duidelijk, zichtbaar en leesbaar zijn. Het moet ook opvallen (bijvoorbeeld een andere kleur dan de hoofdtekst, een grotere lettergrootte). CTA's moeten meerdere keren op de landingspagina worden gebruikt, zodat deze beter toegankelijk is voor bezoekers.

Getuigenissen en andere sociale bewijzen. Recensies zijn de beste manier om bezoekers te overtuigen de actie uit te voeren, omdat ze de waarde van de aanbieding valideren en aantonen dat mensen er profijt van hebben gehad.

Typen bestemmingspagina's

Lumosity-bestemmingspagina

Er zijn verschillende soorten bestemmingspagina's en deze variëren afhankelijk van het soort actie dat nodig is of het doel ervan.

Knijp pagina/lead capture-pagina.

Doorklikbare bestemmingspagina.

Landingspagina voor verkoop.

Landingspagina 'Aan de slag'.

Afmelden bestemmingspagina.

Lange landingspagina.

Productdetails pagina.

404 bestemmingspagina.

Videolandingspagina.

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.