NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Klantacquisitiekosten (CAC)

TL; DR: Customer Acquisition Cost (CAC) is het totale bedrag dat een bedrijf uitgeeft aan het werven van één klant, inclusief marketing- en verkoopkosten. Het wordt berekend door de totale acquisitiekosten te delen door het aantal nieuwe klanten dat binnen een bepaalde periode is verworven.
Delen

Klantacquisitiekosten (CAC) zijn het totale bedrag dat een bedrijf uitgeeft om prospects te overtuigen en ze om te zetten in betalende klanten. U kunt de CAC berekenen door marketing- en promotiekosten te delen door het aantal nieuwe klanten. Door de acquisitiekosten van klanten te berekenen en te beoordelen, kunnen bedrijven winstgevende inspanningen identificeren die ze opnieuw kunnen gebruiken bij de volgende campagne.

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.