NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Kosten per klik (CPC)

TL; DR: Cost Per Click (CPC) is een digitaal advertentiemodel waarbij adverteerders een vergoeding betalen elke keer dat er op hun advertentie wordt geklikt. Het wordt vaak gebruikt in pay-per-click (PPC)-campagnes om de effectiviteit en kostenefficiëntie van online adverteren te meten.
Delen

Kosten per klik (CPC) is het bedrag dat een adverteerder moet betalen aan de uitgever of website voor de klik van elke bezoeker op zijn advertentiecampagne. CPC is een uitstekende advertentiemethode omdat het kan helpen het succes van een marketingstrategie te meten. De gemiddelde CPC voor Bing Ads in verschillende niches is $ 2.83 en voor Google Ads $ 1- $ 2. 

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.