NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Kosten per acquisitie (CPA)

TL; DR: Cost Per Acquisition (CPA) is een marketingstatistiek die de gemiddelde kosten berekent om een ​​nieuwe klant of lead te werven. Dit wordt berekend door de totale kosten voor het werven van klanten te delen door het aantal behaalde conversies.
Delen

Kosten per acquisitie zijn het bedrag dat een entiteit besteedt om nieuwe klanten te werven via advertenties en andere betaalde campagnes. De CPA is cruciaal omdat het bedrijven helpt te bepalen of ze hun geld goed hebben besteed of de juiste strategie gebruiken. De formule voor Cost Per Acquisition is het advertentiebudget gedeeld door het nieuwe aantal klanten. 

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.