NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Klikfrequentie (CTR)

TL; DR: Click-Through Rate (CTR) is een maatstaf die de verhouding meet tussen het aantal gebruikers dat op een specifieke link klikt en het totale aantal gebruikers dat een pagina, e-mail of advertentie bekijkt. Het wordt vaak gebruikt in online reclame en marketing om de effectiviteit van campagnes te beoordelen.
Delen

Het heeft betrekking op het totale percentage mensen dat op een advertentie heeft geklikt die ze online hebben gezien. CTR is een van de meest populaire statistieken die wordt gebruikt om het succes van marketingcampagnes te evalueren. Het kan worden bepaald door de benodigde gegevens uit Google Analytics te verzamelen en deze te berekenen met behulp van deze formule: het totale aantal klikken gedeeld door het aantal vertoningen maal 100.

Bijgewerkt februari 17, 2024
Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.