min gelezen

De ultieme lijst met e-mailmarketingstatistieken voor 2024

Christoffel Benitez

Bijgewerkt 18 april 2023

Lanceer een e-mailmarketingcampagne is nooit een slechte zet, vooral als je beperkte middelen hebt. Als je slim bent, kun je je mes bezorgensage aan de juiste mensen - ervoor zorgen dat elke dollar telt.

Hoewel het al een hele tijd bestaat, suggereren e-mailmarketingstatistieken dat deze strategie nog steeds werkt en populair zal blijven in 2024.

E-mailmarketingstatistieken — Keuze van de redactie

  • E-mails zijn effectiever dan sociale media bij het werven van nieuwe klanten.
  • Het verzenden van 3 verlaten winkelwagen-e-mails zal resulteren in 69% meer bestellingen.
  • U krijgt een gemiddeld rendement van $ 38 voor elke dollar die u aan e-mailmarketing besteedt.
  • Mobiele gebruikers zijn goed voor 50% van alle e-mails die in 2018 zijn geopend.

Als u meer statistieken wilt zien, hebben we er een paar samengesteld die u moeten vertellen hoe het uw bedrijf kan helpen groeien.

Algemene e-mailmarketingstatistieken

Laten we, om de lijst te beginnen, eens kijken naar enkele algemene e-mailmarketingstatistieken. Deze zouden u een beter idee moeten geven van hoe populair e-mailmarketing tegenwoordig is en hoe het uw bedrijf kan helpen groeien.

We hebben ook informatie over enkele van de uitdagingen waarmee u te maken kunt krijgen tijdens het uitvoeren van uw campagne.

1. Er waren 3.9 miljard e-mailgebruikers in 2019.

(Statistieken)

Het is verrassend dat ondanks de populariteit van berichten-apps en sms'en, velen nog steeds e-mail gebruiken om te communiceren. Er waren 3.9 miljard e-mailgebruikers in 2019. En dat aantal zal in 4.48 groeien tot 2024 miljard gebruikers.

In 2018 hebben mensen wereldwijd ongeveer 281 miljard e-mails verzonden en ontvangen. Volgens Statista zou dit tegen 2023 kunnen groeien tot 347 miljard in 2024. We zullen de komende jaren blijven communiceren via e-mail.

2. E-mails zijn effectiever in het werven van klanten dan sociale media.

(McKinsey)

Je zou e-mails willen gebruiken omdat ze effectiever zijn in het werven van nieuwe klanten dan sociale media. Bijna 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter samen.

91% van de Amerikaanse consumenten gebruikt nog dagelijks e-mail. En e-mails vragen hun ontvangers eerder om een ​​aankoop te doen - minstens 3 keer meer dan posts/berichten op sociale mediasages.

3. Er is meer e-mailbetrokkenheid geweest in 2019.

(HubSpot)

78% van de marketeers merkte een piek in e-mailbetrokkenheid op in 2019. Dat is ondanks het decennia-oude debat over de vraag of e-mailmarketing dood is of niet.

Van alle sectoren lijkt reizen het beste rendement op investering (ROI) te hebben. Industrieën zoals media, e-commerce, reclamebureaus en software lopen niet ver achter.

4. 14.8% van de e-mails bereikt de map Postvak IN niet.

(E-mailtooltester)

Het gemiddelde e-mail afleverbaarheid tarief is 85.2% volgens Email Tool Tester. Dat betekent dat 14.8% van de e-mails zoekraakt of in de spammap terechtkomt.

Verschillende factoren beïnvloeden de bezorgbaarheid van een e-mail. Deze omvatten de e-mailinhoud, de frequentie waarmee u e-mails verzendt en de inactiviteit van de ontvanger.

Wat het laatste punt betreft, moet u regelmatig uw e-maildistributielijst controleren en inactieve gebruikers verwijderen of hen de kans geven om zich af te melden.

5. De open tarieven voor de onderwijssector zijn in 2020 gestegen.

(E-marketingplatform)

In 2020 was er een piek in open tarieven voor e-mails in de onderwijssector. Met 37% is het het hoogste in alle sectoren.

De sectoren die daar in de buurt komen zijn het bankwezen (37%), de horeca (32%), de landbouw (29%) en de detailhandel (29%).

De reden voor de opleving van het onderwijs is waarschijnlijk te wijten aan de wereldwijde pandemie en de onzekerheid die het iedereen bracht.

6. Marketeers gebruiken e-mail vooral voor het genereren van leads.

(MarktKleermaker)

Volgens 89% van de marketeers is e-mail hun primaire kanaal voor het genereren van leads. 54% van hen gelooft ook dat e-mails de meest effectieve vorm van digitale marketing zijn, maar ook de minst moeilijke.

E-mailmarketingstatistieken voor bedrijven

Dit zijn e-mailmarketingstatistieken die specifiek zijn voor bedrijven. Bekijk wat je kunt verwachten als je in 2024 een e-mailmarketingcampagne lanceert.

Dit gedeelte bevat informatie over het gemiddelde investeringsrendement voor e-mailmarketing, waar ze voor worden gebruikt, hoe e-mailleads kunnen worden verzameld en meer.

7. De ROI voor e-mailmarketing is $ 57.

(DMA)

In 2019 bracht DMA een onderzoek uit waarin staat hoe de ROI voor e-mailmarketing groeide tot $ 57. Dat is $ 10 meer dan de vorige ROI van hun laatste onderzoek.

Het rapport van 2019 vermeldt ook dat marketeers nog steeds van mening zijn dat e-mail met 91% het belangrijkste strategische kanaal blijft. Het wordt gevolgd door sociale media met 83%.

8. 87% van de marketeers gebruikt e-mails om inhoud te delen.

(Content Marketing Instituut)

B2B-marketeers rangschikken e-mails in hun top 3 distributiekanalen voor het promoten van inhoud met 87%. Bovenaan de lijst staat social media met 91%, gevolgd door website/blog met 89%.

Maar het Content Marketing Institute wijst er wel op dat sociale media en blogs extra voordelen hebben, zoals het publiceren van hun inhoud op sites van derden en het aangaan van relaties met influencers. Dit zijn de redenen waarom ze boven e-mails staan.

9. Bestemmingspagina's werken nog steeds het beste voor het bouwen van een e-maillijst.

(Algemeen)

Met 23% zijn bestemmingspagina's nog steeds de geprefereerde manier om gebruikers aan te melden voor een e-maillijst. Maar dat wil niet zeggen dat marketeers geen andere middelen hebben geprobeerd.

Andere populaire aanmeldingsformulieren zijn het Rad van Fortuin (10%), aanmeldingsvakken (1.3%) en pop-ups (3%). Hetzelfde rapport laat zien dat u gebruikers kunt vragen om maximaal 3 velden in te vullen (exclusief hun e-mailadres) en nog steeds een aanmeldingspercentage van 10% krijgt.

Als u de aanmeldingscombinatie van e-mail + telefoonnummer gebruikt, krijgt u het hoogste aanmeldingspercentage van 10.15%. Dit is zelfs groter dan de combinatie e-mail + naam met 7.41%.

10. Vergeet niet om e-mails over verlaten winkelwagentjes te sturen.

(Oberlo)

U kunt 3 verlaten winkelwagen-e-mails verzenden en dit zal resulteren in 69% meer bestellingen dan een enkele e-mail zou kunnen. Deze gebruikers toonden namelijk al een koopintentie. Ze moeten alleen herinnerd worden aan de lopende aankoop.

11. E-mails hebben een hoog investeringsrendement.

(E-mail maandag)

Wist u dat voor elke $ 1 die u aan e-mailmarketing besteedt, u gemiddeld $ 38 kunt terugkrijgen? 1 op de 5 bedrijven rapporteert een ROI van 70:1.

Nieuwsbrieven zijn de meest effectieve manier om e-mailinhoud te leveren om de doelstellingen van marketingcampagnes te bereiken. Je kunt koopgedrag gebruiken om de doelgroep te segmenteren.

12. Veel marketeers gebruiken tools voor e-mailautomatisering.

(Marketinggrafieken)

64% van de B2B-marketeers gebruikt nu e-mail Marketing automatisering tools om inhoud naar klanten en leads te sturen.

Ze gebruiken automatisering op twee manieren. 47% gebruikt ze voor meerstaps welkomstmails voor nieuwe contacten. 46% gebruikt ze voor promotionele verkoopgerichte campagne-e-mails. Slechts 28% daarvan is voor transactionele e-mails. 9% zijn voor lead-nurturing-programma's.

E-mailmarketingstatistieken voor consumenten

Wat voor soort e-mails vinden consumenten leuk? Wanneer zijn ze het meest actief? Willen ze zelfs promotionele e-mails ontvangen?

Dit gedeelte geeft antwoord op al deze vragen en meer. Leer de mensen kennen met wie u contact wilt opnemen via deze statistieken.

13. Mensen openen meer e-mails van non-profitorganisaties.

(Reactie terug krijgen)

E-mails van non-profitorganisaties krijgen een open rate van 36.15%, wat het hoogste is van alle sectoren die Get Response heeft geanalyseerd. Bureaus behaalden met 16.10% de laagste open rate. Dat is goed nieuws, vooral als u een non-profitorganisatie runt.

Bureaus behaalden ook de laagste klikfrequentie met 1.87%. Uitgeverij is de best presterende in deze categorie met 6.46%.

Opmerking: Open rate is het percentage gebruikers dat een e-mail opent. Click-through rate verwijst naar het percentage mensen dat op links in een e-mail klikt.

14. Mensen openen eerder gepersonaliseerde e-mails.

(Data-as)

E-mails met gepersonaliseerde onderwerpregels verhogen de open rates met 50%. Uit rapporten blijkt echter dat slechts 2% van de e-mails personalisatie gebruikt. In het 2e kwartaal van 2017 was bij 98% van de verzonden e-mails de kop van het onderwerp niet gepersonaliseerd, wat een indicatie is dat marketeers het belang ervan niet beseften.

In dezelfde periode bevatte 1.1% van de e-mails de voor- en achternaam van de ontvanger. 1.2% werd gepersonaliseerd op basis van factoren zoals browsergedrag en aankoopgeschiedenis.

15. Mensen houden van interactieve inhoud in hun e-mails.

(MTA)

Door video's aan een e-mail toe te voegen, wordt de klikfrequentie met 300% verhoogd. Dat laat alleen maar zien dat mensen graag interactieve inhoud in hun e-mails hebben. Maar het hoeven niet alleen video's te zijn.

U kunt animaties toevoegen die enkele van de punten benadrukken die u in de e-mail probeert te maken. GIF-bestanden werken ook. Schuifregelaars, accordeonanimaties of inklapbare menu's voegen ook een gevoel van interactie toe.

16. Mensen lezen graag e-mails doordeweeks.

(CoSchema)

Als u marketing-e-mails gaat verzenden, moet u dit halverwege de week doen. Mensen zijn op die dagen ontvankelijker voor het ontvangen van e-mails. De beste dag om te e-mailen is dinsdag, gevolgd door donderdag en dan woensdag.

Wat de tijd betreft, raadt CoSchedule u aan dit om 10 uur te doen. Andere opties zijn 8 uur, 2 uur en 6 uur.

17. Mensen willen marketingmails ontvangen.

(Marketingsherpa)

Van de 2,057 volwassenen zei meer dan 80% dat ze minstens één keer per maand promotionele e-mails zouden willen ontvangen. Ongeveer 60% geeft aan het liefst minimaal één keer per week e-mail te ontvangen.

96% van de mensen die ergens tussen $ 75,000 en $ 99,900 verdienen, zou graag promotionele e-mails ontvangen van de bedrijven waarmee ze zaken doen. 92% van de mensen die $ 100,000 of meer verdienen, vindt het ook prima om promotionele e-mails te ontvangen.

18. 34% van de consumenten houdt er niet van om aanbevelingen te krijgen die niet aansluiten bij hun interesses.

(Adobe-blog)

Adobe vermeldt in zijn rapport dat 34% van de consumenten het niet leuk vindt als ze producten aanbevolen krijgen die niet aansluiten bij hun interesses.

Hetzelfde rapport voegt ook toe dat 21% van de consumenten die hun mobiele apparaten gebruiken om e-mails te controleren, er een hekel aan hebben wanneer ze e-mails ontvangen die niet zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.

40% van de gebruikers wil dat hun e-mails meer informatieve inhoud bevatten en niet alleen productpromoties.

Statistieken over mobiele e-mailmarketing

Tegenwoordig gebruiken steeds meer mensen hun mobiele apparaten om e-mails te lezen en te beantwoorden. In dit gedeelte bespreken we enkele dingen die u moet weten over e-mail usage op telefoons en tablets.

Hoeveel e-mails openen mensen op hun telefoon? Welk besturingssysteem wordt vaak gebruikt om e-mails te lezen? Lezen mensen liever e-mails op telefoons of tablets? Wij hebben de antwoorden.

19. Mobiele gebruikers zijn goed voor 50% van alle e-mails die in 2018 zijn geopend.

(Campagnemonitor)

Meer dan 50% van de e-mails die in 2018 werden geopend, waren op mobiele apparaten. Sommige factoren leiden tot dit gedrag. Deze omvatten leeftijd, geolocatie, branche en e-mailtype.

Er zijn ook momenten waarop gebruikers de e-mails aanvankelijk op hun telefoon zouden openen voordat ze later op de dag naar een desktop overschakelden. 40% van de mensen van 18 jaar en jonger opent hun e-mail altijd met hun telefoon.

20. De meeste mobiele e-mails worden gelezen met een iPhone.

(Lakmoes)

In 2018 worden de meeste e-mails met 29% geopend via iPhones. Het wordt gevolgd door Gmail Mobiel op 27%.

E-mailmarketeers hebben het moeilijk om met Android te werken omdat er een langzame acceptatiegraad is, in tegenstelling tot in het geval van Apple. Oudere Android-apparaten kunnen niet upgraden naar recentere OS-releases. Dit leidt tot een versnippering van Android die van invloed is op het marktaandeel van e-mailclients.

21. Meer mensen openen e-mails op smartphones dan tablets.

(OptinMonster)

Degenen die e-mails op mobiele apparaten openen, gebruiken eerder een smartphone dan een tablet. 81% van de gebruikers opent hun e-mail op smartphones. Slechts 21% gebruikt een tablet.

Als de ontvanger een e-mail leest op een mobiel apparaat en deze vervolgens opnieuw leest op een desktop, is er 65% kans dat de klant doorklikt.

E-mailmarketingstatistieken — Conclusie

Er is voldoende informatie beschikbaar om te concluderen dat e-mail in 2024 groot zal blijven. Maar wat hebben we van deze cijfers geleerd?

Houd er bij het lanceren van uw e-mailmarketingcampagne rekening mee dat bijna de helft van uw publiek hun mobiele apparaten zal gebruiken om ze te lezen. U wilt uw e-mails interactief maken en uw onderwerpregels personaliseren.

Het is een goed idee om e-mails te sturen om gebruikers te herinneren aan items in hun achtergelaten winkelwagentjes. En de beste tijd om een ​​e-mail te sturen is op dinsdagochtend rond 10 uur.

Wil je meer weten?


bronnen

← Terug naar blog

Christopher Benitez is een freelanceschrijver die gespecialiseerd is op het gebied van digitale marketing. Zijn werk is gepubliceerd over SEO en affiliate marketing-specifieke niches zoals Monitor Backlinks, Niche Pursuits, Web Hosting Secret Revealed en andere.

Laat u door ons begeleiden zodat u de juiste keuze kunt maken

Vereenvoudig het zoeken naar software en ga aan de slag door door onze categorieën te bladeren.

Blader door onze categorieën
Featured on

© 2023 Findstack.com, een bedrijf van SoHo Media Ltd. Alle rechten voorbehouden.
Advertisbeleid  |  Cookie beleid  |  Privacy Policy  |  Gebruiksvoorwaarden