Investeren in de beste CRM-software is essentieel om te zorgen voor aanhoudende omzetgroei.
In 2020, e-commerceverkoop in de detailhandel over de hele wereld bedroeg een waarde van 4.28 biljoen dollar. Tegen 2022 zal dat aantal oplopen tot $ 5.4 biljoen. Online winkelen is een van de meest populaire digitale activiteiten ter wereld en klanten zijn altijd bereid om geld uit te geven.
Met zoveel concurrerende bedrijven in de digitale omgeving van vandaag, staan bedrijven echter onder toenemende druk om zich te differentiëren als ze de beste verkoop willen behalen.
Met software voor klantrelatiebeheer (CRM) kunnen merken relaties met klanten opbouwen die hen tijdens het verkooptraject koesteren en eindeloze groeimogelijkheden bieden. CRM-tools verbeteren de banden tussen bedrijven en hun publiek door middel van sensationele tools voor het genereren van leads, koesteren en klantenservice.
De vraag is, welke CRM-software is het beste? Bekijk deze lijst met CRM-software en kom erachter.
Wat is de beste CRM-software voor 2024?
CRM-systeemsoftware is een krachtige manier voor bedrijven om contact te maken met hun doelgroep, diepere merkrelaties te ontwikkelen en de klantloyaliteit te versterken. CRM-softwaretools worden beschouwd als de meest populaire verkooptools voor elk bedrijf, gevolgd door software voor sociale prospectie.
Hier is onze lijst met de beste CRM-opties:
1. Pipedrive
Beste algehele CRM-software
Pipedrive is een van de beste eenvoudige CRM-systemen die momenteel beschikbaar zijn, ideaal voor bedrijven die meer inzicht willen in hun verkoopstrategieën. Deze eenvoudige CRM-software wordt geleverd met AI-verbeterde functionaliteit, bedoeld om bedrijven gericht inzicht te geven in hun deals en kansen. Als basis CRM-software, Pipedrive is belachelijk eenvoudig te gebruiken met een intuïtieve interface, waardoor het een van de meer populaire CRM-platforms is met de beste CRM-tools te bieden.
Een snelle CRM-softwarevergelijking laat zien dat de visuele verkooppijplijn het tot een van de meest populaire CRM-systemen maakt, waardoor het deals snel door verschillende stadia kan volgen en zelfs aangepaste tags voor leads kan maken, afhankelijk van waar ze zich in de koopcyclus bevinden. Uitgebreide rapportage laat zien hoe goed elk van uw campagnes werkt, en er is communicatietracking voor e-mails, chats en oproepen. Gebruikers hebben toegang Pipedrive ook vanaf hun mobiele apparaten.
Van alle CRM-softwaresystemen, Pipedrive maakt het snel en gemakkelijk voor bedrijven van elke omvang om verkoopkansen te volgen waar en wanneer ze zich voordoen.
Prijzen
Pipedrive biedt verschillende betaalde abonnementen om uit te kiezen, en u kunt beginnen met een gratis proefperiode om de technologie eerst te testen. Het aanvankelijk betaalde abonnement voor $ 14 per maand wordt geleverd met alle basisfunctionaliteit die u nodig hebt om pijplijnen en verkoopactiviteiten te organiseren. Je kunt helemaal upgraden naar een "Enterprise"-account met aangepaste onboarding.
VOORDELEN
- Duidelijke en intuïtieve gebruikersinterface
- Onbeperkte aangepaste velden voor het verzamelen van klantinformatie
- Volg eenvoudig deals, waarden en winkansen
- Toegang tot aangepaste rapporten om terugkerende inkomsten bij te houden
- Onderzoek individuele verkoopgesprekken, e-mails en demo's
- Ontgrendel brongegevensrapporten om bij te houden waar leads vandaan komen
- Toegang krijgen tot ondersteuning voor AI-verkoopondersteuning
NADELEN
- Beperkte functionaliteit voor grotere bedrijven
- Problemen met lijstscheiding
Vanaf
$14
per gebruiker, per maand
2. HubSpot
Beste CRM-software voor marketing
HubSpot is vooral bekend als een software-CRM-oplossing voor marketing, verkoop en klantcommunicatie. De HubSpot De 'hub'-economie is een uitgebreide technologiestapel die helpt bij alles, van e-mailmarketing tot prospectie van leads. HubSpot CRM is een bekende zakelijke CRM-software en is slechts een van de tools in de HubSpot portfolio, gratis toegankelijk.
De HubSpot CRM biedt salesprofessionals een uitgebreide omgeving met uitgebreide CRM-softwaretools, waar ze via een intuïtief dashboard realtime inzicht kunnen krijgen in hun verkooptrechter. Gebruikers kunnen gewonnen en verloren deals sorteren, afspraken plannen, contracten volgen en zelfs prestatiebenchmarks instellen. De 100% gratis versie van de oplossing betekent dat bedrijven van elke omvang direct aan de slag kunnen.
Een vergelijking van het CRM-systeem laat zien dat functies van: HubSpot CRM-bereik van lead- en e-mailverzorgingstools tot contactbeheer en -organisatie, meer dan 300 integratie met digitale tools, livechatfunctionaliteit en verkooppijplijnrapportage.
Prijzen
De basisversie van het HubSpot CRM is volledig gratis te gebruiken, waardoor het een van de meest geprefereerde en beste software voor klantrelatiebeheer is. Als je klaar bent om te upgraden, is het starterspakket beschikbaar voor $ 40, met $ 1 aan advertentiebeheer, beperkte gespreksbots en 10 rapportagedashboards. Plannen variëren helemaal tot een Enterprise-aanbieding voor ongeveer $ 3,200 per maand, die wordt geleverd met uitgebreide segmentatie, voorspellende leadscores, API-integraties, webhooks en meer.
VOORDELEN
- HubSpot is een echte alles-in-één CRM-oplossing
- Het heeft geweldige aanvullende inhoud
- U krijgt ondersteuning voor e-mailmarketing en planningsfuncties voor sociale media
- Biedt een gratis versie
- Brandschone integratie
- Groot in mobiele optimalisatie
NADELEN
- HubSpot heeft geen e-commerce platform
- Het is duur gezien alle functies die je krijgt
- De gebruikerservaring kan voor sommige mensen overweldigend zijn
- Prijsplannen zijn complex en worden snel duur
- De allesomvattende functies kunnen lastig zijn om te benutten
- Klantenondersteuning zou sterker kunnen zijn gezien de reikwijdte van de tool
Vanaf
$0
Per Maand
3. Freshsales
Slimste Sales CRM-softwarefuncties
Freshsales is een online CRM-tool met een intuïtief softwarepakket dat is ontworpen om de manier te vereenvoudigen waarop u zowel werknemers- als klantrelaties beheert. De Freshworks ecosysteem bestaat uit een reeks verschillende tools, waaronder Freshdesk, voor omnichannel klantenservice, freshchat, voor chatbots en AI-zelfbediening, en zelfs het Freshcaller cloud-oproepsysteem.
Freshsales belooft kansen om tot 10 keer meer gekwalificeerde leads te genereren met een 360-gradenoverzicht van uw verkoopstrategieën en pijplijnen. Freshsales CRM is uitgerust met AI-aangedreven contactscores, realtime prognoses en voorspellende analyses om u te helpen uw inkomstenstrategieën te versnellen.
Naast enkele van de meest intelligente tools op de markt (inclusief AI-chatbots), Freshsales biedt ook verbluffende creatie van bestemmingspagina's, op maat gemaakte e-mailcampagnes, het bijhouden van paginabezoeken en een intuïtief platform dat gemakkelijk te gebruiken is.
Prijzen:
Freshsales belooft een eenvoudige prijsstructuur, beginnend bij $ 0 voor het feature-limited "Free" -abonnement en $ 15 per maand voor het goedkoopste "Growth" -pakket wanneer u jaarlijks betaalt. Dit ondersteunt 1,000 marketingcontacten, livechat, webformulieren, Facebook-messenger, website-tracking en talloze andere functies. U kunt helemaal upgraden naar een product van $ 69 per maand, dat tot 5,000 marketingcontacten ondersteunt. Als u specifieke vereisten heeft, moet u contact opnemen met Freshsales direct.
VOORDELEN
- Intelligente voorspellende en realtime inzichten voor CRM-programma's
- AI-aangedreven contactscores en leadbeheer
- Uitgebreide selectie krachtige integraties
- Toegang tot het complex Freshworks ecosysteem beschikbaar
- 360-graden verkoopplatform voor toegang tot volledige klantinformatie
- AVG-conforme en zeer veilige omgeving
- Uitstekende klantenservice
- Toegang tot mobiele apps voor mobiele medewerkers
NADELEN
- Facturering wordt beheerd per gebruiker, wat betekent dat dit kan oplopen voor grotere teams
- Sommige bedrijven hebben hogere pakketten nodig voor meer contacten
Vanaf
$0
Per Maand
4. Zoho CRM
Beste CRM-software voor kleine bedrijven
Zoho CRM is een bekende CRM-oplossing voor kleine bedrijven. Dit wordt erkend als een van de beste online CRM-oplossingen en is momenteel verantwoordelijk voor ongeveer 150,000 bedrijven wereldwijd. Met Zoho CRM, kunt u verkoopvergaderingen en presentaties houden met uw team binnen uw tool voor klantrelatiebeheer, webinars organiseren, en zelfs deelnemers omzetten in nieuwe leads.
De Zoho CRM biedt een uitgebreide lijst met CRM-tools die teamleiders een compleet overzicht geeft van de bedrijfsactiviteiten, zodat u essentiële marketing- en verkoopkansen kunt volgen, de conversieratio's kunt verhogen en meer. Het is robuuste marketing-CRM-software boordevol visuele rapportagefuncties die het gemakkelijker maken om vast te stellen waar u zich bevindt bij het bereiken van uw doelen, en u hebt zelfs toegang tot analyses vanuit de Zoho mobiele app.
Zoho heeft ook een ingebouwde AI-aangedreven verkoopassistent, ontworpen om u te helpen betere beslissingen te nemen over klanten op basis van hun profielen. Dus hoewel het ideaal is voor kleine bedrijven, is het ook een betrouwbare enterprise CRM-softwareoplossing. U hebt ook toegang tot hulpprogramma's voor proces- en prestatiebeheer en verkoopbevorderende services, zoals prijsopgaven en verkoopscripts.
Prijzen:
Prijzen beginnen bij $ 14 per maand voor het standaardpakket, dat wordt geleverd met scoreregels, workflows, pijplijncontrole, massaal e-mailbeheer en aangepaste dashboards. Er zijn ook drie pakketten met een hoger niveau, variërend tot het Ultimate-pakket van $ 52 per maand, met geavanceerde BI en hogere functielimieten. Er is een gratis versie beschikbaar voor maximaal 3 gebruikers.
VOORDELEN
- Uitgebreide omnichannel klantenondersteuning via live chat, telefoon en e-mail
- Automatiseringsopties op hoog niveau voor verschillende verkooptaken
- Talloze integraties met tools van derden, zoals Outlook en LinkedIn
- Mobiele versie met toegang tot visuele rapporten
- Ingebouwde gegevensbeveiliging, integriteit en naleving van de regelgeving
- Gratis abonnement beschikbaar voor kleinere bedrijven
- Voorspellende verkoopfuncties en AI-inzichten
- Holistisch team- en planningsbeheer
NADELEN
- Niet de beste tutorials voor beginners
- Integraties kunnen een beetje onhandig zijn
Vanaf
$14
per gebruiker, per maand
5. Salesforce
Beste CRM-software voor ondernemingen
Salesforce is een van de beroemdste CRM-oplossingen die momenteel op de markt zijn, met meer dan een miljoen gebruikers over de hele wereld en eindeloze functies om te verkennen. Het uitgebreide Salesforce-softwaremodel biedt toegang tot een Sales-cloud voor betere conversiemogelijkheden, een service-cloud ter ondersteuning van verbeterde klantervaringen en een marketing-cloud. Dit maakt het een van de beste verkoop-CRM-platforms die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn.
De Salesforce-omgeving onderscheidt zich over de hele wereld door zijn geweldige community en uitgebreide CRM-pakketten. Er zijn zelfs speciale leerervaringen beschikbaar voor mensen die optimaal willen profiteren van het Salesforce-ecosysteem. U kunt meer deals sluiten door op intelligente wijze kansen te identificeren binnen uw Salesforce-module en ook toegang te krijgen tot tools voor contactbeheer en verkoopprestatiebeheer.
Een uitgebreide visuele workflow, eindeloze integraties en toegang tot een aantal van de meest geavanceerde intelligentie op de markt maken Salesforce een goede keuze voor grotere merken en onderscheiden zich als een van de beste marketing-CRM-software-opties die u kunt proberen. .
Prijzen
Salesforce is een uitgebreid CRM-aanbod met een reeks producten en modules om uit te kiezen. De exacte ervaring die u van Salesforce wilt, bepaalt hoeveel u betaalt. U kunt beginnen met iets van slechts $ 25 per maand per gebruikersabonnement en oplopen tot $ 1,250 per maand per gebruikersopties.
| Niet geleverd door leverancier
6. Sluiten
Beste nieuwe CRM-softwareoplossing
Een van de minder bekende opties op deze lijst, Sluiten is een CRM-softwareoptie die expliciet is gebouwd voor verkoopteams. De oplossing wordt geleverd met een schone en intuïtieve gebruikersinterface, waar bedrijven hun deals kunnen volgen en ervoor kunnen zorgen dat ze nooit een krachtige kans missen.
Een van de beste eigenschappen van Close is de mogelijkheid om gesprekken met klanten in verschillende omgevingen samen te brengen in dezelfde ruimte. U kunt bijvoorbeeld sms-, bel-, video- en instant messaging-discussies naar dezelfde inbox brengen. Er is automatische logboekregistratie en synchronisatie voor uw verkoophub, evenals gegevensinzichten die worden aangedreven door kunstmatige intelligentie.
De Close CRM omgeving is perfect voor hybride en externe teams die graag verbonden willen blijven bij het werken met leads over de hele wereld.
Prijzen
De prijzen voor Close zijn eenvoudig, beginnend bij ongeveer $ 25 per gebruiker voor het Starter-abonnement per maand. Het duurste abonnement is het pakket van $ 145, dat de ultieme alles-in-één CRM- en verkoopproductiviteit biedt. Elk pakket wordt geleverd met pijplijnweergaven, gegevensimport en -export, ingebouwde inkomende en uitgaande oproepen en talloze andere functies.
VOORDELEN
- Uitstekende ondersteuning voor het verkoopteam
- Gratis proefversie beschikbaar voor beginners
- Handige en gebruiksvriendelijke verkooptracking
- Sms, video, bellen en andere kanalen allemaal op dezelfde plek
- Volledig contextoverzicht van elke deal
- AI-inzichten voor uw verkoopteams
- Handige rapportage- en analysefuncties
- Samenwerkingsfuncties voor groeiende teams
NADELEN
- Niet zo bekend als sommige alternatieven
- Minder integraties dan sommige concurrenten
Vanaf
$29
per gebruiker, per maand
7. Salesflare
Beste CRM-software voor automatisering
Uitstekend klantrelatiebeheer is gemakkelijker te bereiken wanneer u uw team kunt versterken en versterken. Salesflare ondersteunt bedrijven bij het verminderen van de workflow voor hun team en zorgt er tegelijkertijd voor dat iedereen zijn klantgegevens zo actueel mogelijk kan houden. Er is een visuele verkooppijplijn met slepen en neerzetten waar u de voortgang van het team en ook e-mailmarketing kunt volgen.
Gebruikers kunnen hun klanten volgen wanneer ze hun website bezoeken en zoeken naar mogelijkheden voor leadconversie. U krijgt ook automatisch toegang tot verrijkte inzichten in klantcontactgegevens, met profielen die automatisch openbare informatie over uw klanten opzoeken. Andere automatiseringsfuncties variëren van opties voor e-mailmarketing tot geautomatiseerde herinneringen over wanneer ze contact moeten opnemen met klanten.
De CRM-softwaretools van Salesflare omvatten alles, van inzichten in relatiesterkte tot kant-en-klare dashboards waar u cruciale statistieken kunt volgen.
Prijzen:
Prijsopties beginnen met het "Groei" -pakket voor $ 29 per gebruiker per maand, met alle CRM-functies die u mag verwachten, plus talloze tracking- en automatiseringsopties. Het duurste pakket is het Enterprise-abonnement, voor $ 99 per maand per gebruiker, met toegang tot een toegewijde accountmanager en aangepaste training.
| Niet geleverd door leverancier
8. Engagebay
CRM met het meest robuuste gratis abonnement
EngageBay is een krachtige en uitgebreide CRM-tool die bedrijven kan helpen hun klantrelatiebeheer te stroomlijnen. EngageBay is een uitstekende keuze voor bedrijven die op zoek zijn naar een alles-in-één oplossing voor hun behoeften op het gebied van klantrelatiebeheer. De software biedt ook sterke automatiseringsmogelijkheden en biedt een zeer genereuze 'voor altijd vrij'-plan, dat veel van de essentiële functies en marketinggerichte nice-to-haves bevat, zoals aangepaste formulieren, e-mailreeksen, webpop-ups en een bestemmingspagina-builder.
Prijzen
Hoewel het vrij genereus is, beperkt het gratis forever-plan van Engagebay nog steeds het aantal reeksen, bestemmingspagina's en merk-e-mails die per maand worden verzonden.
Het basisplan voegt niet veel functies toe en breidt voornamelijk het aantal lijsten en contacten uit dat men kan hebben, evenals de maandelijkse limiet voor e-mailreeksen. Het abonnement kost $11.99 per gebruiker per maand (jaarlijks gefactureerd).
Het groeiplan ontsluit de automatiseringstools. Het plan wordt ook geleverd met een speciale EngageBay-accountservicevertegenwoordiger en kosten $19.99 per gebruiker per maand (jaarlijks gefactureerd).
Het Pro-plan bouwt voort op het groeiplan door het aantal automatiseringen uit te breiden en de limiet te verwijderen voor het aantal contacten dat u in de CRM kunt opslaan. Het abonnement kost $39.99 per gebruiker per maand (jaarlijks gefactureerd).
Engagebay geeft u ook de vrijheid om het pakket te kiezen dat het beste bij uw behoeften past. Als u niet alle toeters en bellen nodig heeft, kiest u gewoon een van de CRM-abonnementen. Als u echter erg geïnteresseerd bent in alles wat Engagebay te bieden heeft, zijn er ook All-in-One-abonnementen boordevol functies die zelfs de meest veeleisende gebruikers tevreden zullen stellen.
VOORDELEN
- Robuust 'voor altijd vrij' plan
- Alles-in-één benadering van CRM, met live chat, formulieren en hulpmiddelen voor bestemmingspagina's
- Geweldige automatiseringsmogelijkheden
- Bied een scala aan integraties (Gmail- en Office 365-integraties inbegrepen in het gratis abonnement)
NADELEN
- Interface is soms niet de meest intuïtieve
- Het onboardingproces kan worden verbeterd
Vanaf
$0
Per Maand
9. AgileCRM
Beste CRM-software met afsprakenplanning
AgileCRM is een lichtgewicht en betrouwbare tool voor klantrelatiebeheer, ontworpen om bedrijven te helpen hun verkoop- en marketinginspanningen te automatiseren. Het AgileCRM-ecosysteem is gebaseerd in de cloud, waardoor het zeer schaalbaar en efficiënt is. Deze SaaS CRM is ook een van de meest betaalbare opties voor beginners.
Met een gelikte en eenvoudige gebruikersinterface biedt AgileCRM alles wat bedrijven nodig hebben voor project- en contactbeheer, evenals voor het plannen van afspraken, boekingen en e-mailmarketing. U kunt al uw contacten in één ruimte zien en mensen gemakkelijk naar lijsten slepen en neerzetten op basis van hun leadkwaliteit.
De alles-in-één online CRM-software behandelt zaken als het volgen van dealfasen en mijlpalen, gamification voor verkoopteams en het bijhouden van klantenservice.
Prijzen:
Er is een gratis versie van AgileCRM voor beginners die tot 10 gebruikers ondersteunt. Elk premiumpakket wordt geleverd met een brede selectie aan functies, waaronder aangepaste gegevensvelden, leadscores, dealmijlpalen, sociale monitoring, helpdesktechnologie en meer. De betaalde abonnementen beginnen bij $ 8.99 en lopen op tot $ 47.99 per gebruiker per maand.
VOORDELEN
- Gratis abonnement voor maximaal 10 gebruikers
- Cloudgebaseerde omgeving voor snel schalen
- Multi-cloud chatvensters
- Workflowautomatisering en eenvoudige gegevensinvoer
- Uitgebreide klantenondersteuning
- Uitgebreide e-mailmarketing- en trackingfuncties
- Integraties van derden met facturering, sociale ondersteuning en klantenondersteuning
- Beëindig pop-ups en leadtracking
NADELEN
- Alleen beschikbaar in het Engels
- Niet geschikt voor implementatie op locatie
Vanaf
$0
Per Maand
10. Insightly
Beste CRM-software voor het routeren van leads
Een ander Unified CRM-platform dat zich richt op verkoop en bedrijfsgroei, Insightly is een moderne softwareoplossing die zich inzet om bedrijven te helpen de relatie met hun klanten te versterken. Functies omvatten uitgebreide leadroutering, die de belangrijkste informatie over een lead bijhoudt om te bepalen met welke agent ze moeten communiceren.
Marketing, verkoop, projecten en integraties met tools van derden kunnen allemaal naast elkaar bestaan in dezelfde omgeving, waardoor bedrijven elke geïnteresseerde lead kunnen omzetten in een toegewijde klant. Er zijn integraties beschikbaar met toonaangevende tools zoals Dropbox, MailChimp en e-mail, en functies voor pijplijnbeheer maken het eenvoudig om de prestaties van het verkoopteam te volgen.
U kunt Insightly gratis uitproberen voordat u het koopt en zelf een scala aan mogelijkheden ontdekken om gepersonaliseerde marketingcampagnes voor uw teams op te zetten. Insightly biedt ook een reeks uitgebreide automatiseringen voor snellere groei.
Prijzen
Prijzen voor Insightly beginnen met het eenvoudige pakket van $ 29 per gebruiker per maand, bekend als 'Plus'. Dit pakket ondersteunt basisfuncties, samen met samenwerking, mobiele applicaties en projectbeheer. Het duurste "Enterprise" -pakket is $ 99 per maand en wordt geleverd met extra automatiseringen, verkoopmodellen en rapportagefuncties.
VOORDELEN
- Compatibel met Android- en iOS-apparaten
- Visuele dashboards voor het bijhouden van belangrijke statistieken
- Gegevensintegriteit, beveiliging en naleving van regelgeving
- Zeer flexibele afspraken, agenda's en evenementen
- Geautomatiseerde tracking en updates
- Klantenondersteuning aangeboden via een reeks platforms
- Handige en intuïtieve interface
NADELEN
- Geen live chat support
- Alleen beschikbaar in één taal
Vanaf
$29
per gebruiker, per maand
11. Applicatie
Beste schaalbare CRM-software
Van de lange lijst van CRM-systemen die tegenwoordig beschikbaar zijn, is Apptivo een populaire CRM-software en een van de marktleiders op het gebied van CRM-softwareoplossingen. Apptivo is gemaakt om een reeks technologieën in één omgeving te combineren en ondersteunt meer dan 200,000 bedrijven over de hele wereld, met functies zoals online facturering, klantrelatie- en projectbeheer, onkostendeclaraties en meer. Net als bij de beste CRM-platforms, kunnen bedrijven met Apptivo een verscheidenheid aan verschillende vereisten combineren in één oplossing.
Een deel van wat Apptivo zo schaalbaar maakt voor moderne bedrijven, is hoe goed het kan worden aangepast aan de behoeften van verschillende bedrijven, dankzij de uitgebreide selectie CRM-producten en -hulpmiddelen. U kunt het gebruiken als CRM-software voor de detailhandel, dankzij functies die u helpen het verkoopproces te volgen en deals snel te sluiten, en toegang te krijgen tot projectbeheer of online factureringstools om uw zakelijke workflow te verbeteren.
Apptivo is onderweg toegankelijk met speciale smartphone-apps. Als een van de beste CRM-systemen wordt het ook geleverd met een reeks modules, zoals territoriumbeheer, analyse van concurrenten, contracten, verkoopplanning, werkorders, contactgegevens van klanten en controle over de pijplijn van leads.
Prijzen
De prijs begint met de "Lite"-service voor kleinere teams, die tot 25 workflows, 8 aangepaste dashboards en een groot aantal integraties mogelijk maakt. Het duurste betaalde abonnement is Ultimate voor $ 20 per maand, met toegang tot 57 verschillende apps voor CRM en verkoopbeheer. U kunt ook een zakelijke offerte op maat krijgen.
12. Behendige CRM
Beste klantprofielen
Nimble is eenvoudig maar effectief en is een CRM die is ontworpen om het beheren van klantrelaties zo slim en eenvoudig mogelijk te maken. De Nimble CRM-software is speciaal ontworpen voor G-Suite- en Office 365-integraties en kan werknemers overal met elkaar verbinden, waardoor deze oplossing perfect is voor de hybride werkplek. Met Nimble kun je contactgegevens, bedrijfsinzichten en meer gemakkelijk bijwerken en een volledige visuele workflow beheren in een eenvoudige interface.
Met Nimble kun je al je sociale media-communicatie en verbindingen in één omgeving combineren, met toegang tot live-profielen die automatisch worden bijgewerkt. Je kunt eenvoudig profielen bijwerken wanneer je een gesprek hebt met je klant, en Nimble helpt je ook met diepgaande segmentatie-opties.
Geautomatiseerde herinneringen voorkomen ook dat u kansen misloopt wanneer u probeert de weg vrij te maken voor een betere groei op de lange termijn.
Prijzen:
Er is slechts één abonnement beschikbaar voor Nimble CRM, dat ofwel $ 25 per maand per gebruiker is als je maandelijks wordt gefactureerd, of $ 19 per maand per gebruiker wanneer het jaarlijks wordt gefactureerd.
Wat is een CRM-software?
CRM- of Customer Relationship Management-software of klantretentiebeheersoftware is een soort digitale tool die is ontworpen om bedrijven op grote schaal toegang te geven tot klantgegevens, deze te beheren en te begrijpen. Tools voor klantrelatiebeheer kunnen informatie van verschillende kanalen verzamelen. U kunt gegevens verzamelen van telefoongesprekken, e-mailcampagnes, feedbackformulieren en meer.
Via een betrouwbaar online CRM-systeem kunnen bedrijven een beter inzicht krijgen in de klantreis en hoe bepaalde factoren het koopgedrag van klanten kunnen beïnvloeden. Het doel is om te leren wat het belangrijkst is voor elk segment van uw doelgroep, zodat u uw verkoopstrategieën kunt personaliseren om aan verschillende behoeften te voldoen. CRM-oplossingen werken soms ook samen met andere tools, zoals verkoopprospectie en servicesystemen, om de algehele klantrelatie te verbeteren.
CRM-oplossingen verbinden vaak verschillende afdelingen, waaronder marketing-, verkoop- en klantenservicegroepen, evenals business intelligence en bedrijfsleiders. 91% van bedrijven met meer dan 11 medewerkers nu een CRM.
Wat zijn de voordelen van CRM-software?
Uiteindelijk moeten de beste CRM-platforms klanten toegang geven tot de beste CRM-tools die oplossingen bieden die bedrijven helpen begrijpen wat hun klanten willen en nodig hebben, zodat ze de concurrentie kunnen overtreffen en loyaliteit kunnen verdienen. De voordelen van CRM-oplossingen zijn onder meer:
- Verbeterde klantrelaties: CRM-oplossingen stellen u in staat uw klant te begrijpen, zodat u van eenmalige klanten terugkerende merkadvocaten kunt maken. Een simpele toename van 5% in klantbehoud is voldoende om meer omzet te genereren winst tot wel 95%.
- Verbeterde merkreputatie: een CRM geeft je de informatie die je nodig hebt om jezelf te positioneren als een authentiek, klantgericht bedrijf. U kunt uw klanten laten zien dat u ze begrijpt, betere service verlenen en uw merkreputatie versterken.
- Betere verkoopkansen: als u alles weet over de voorkeuren en verwachtingen van uw klant, kunt u mogelijkheden voor upselling en cross-selling voorstellen die het bedrag dat klanten daadwerkelijk uitgeven, verbeteren. CRM-applicaties kunnen de omzet verhogen met maximaal 41% per vertegenwoordiger.
- Verbeterde samenwerking: elk lid van uw team heeft toegang tot de informatie die ze nodig hebben om betere klantgestuurde beslissingen te nemen. Dit verkleint de silo's tussen medewerkers en verhoogt de efficiëntie van uw personeel. U kunt ervoor zorgen dat iedereen in uw team dezelfde visie heeft.
- Beter concurrentievermogen: hoe beter u uw klant begrijpt, hoe gemakkelijker het voor u is om de diensten en producten te ontwikkelen waarmee u zich onderscheidt van de concurrentie. CRM-applicaties hebben een enorme impact op uw business intelligence en toekomstige beslissingen voor groei.
Waar moet je op letten bij CRM-software?
Naarmate de trends op het gebied van klantenservice blijven evolueren, groeien ook de functies van CRM-oplossingen. De huidige softwareoplossingen bieden een breed scala aan functies om uit te kiezen, variërend van AI-analyse tot geautomatiseerde leadtracking. Slechts enkele van de functies om naar te kijken zijn:
- Verkoop en leadmanagement: U zou leads uit alle omgevingen moeten kunnen volgen, inclusief verkoopgesprekken, e-mailaanmeldingen, inkomende marketing en meer.
- Lead kwalificatie: Een geweldige CRM helpt je te identificeren welke van je leads de meeste kans hebben om positieve resultaten te genereren met AI-inzichten.
- Marketing hulpmiddelen: Veel CRM-oplossingen hebben toegang tot integraties van sociale media en e-mailpipelines om de klantrelaties te versterken.
- integraties: Integraties met bestaande tools maken het voor u gemakkelijker om al uw klantinformatie op één plek te bewaren en betere rapporten te ontwerpen.
- Analyse en rapportage: Uw CRM moet u laten zien hoe u vooruitgang boekt in uw verkoop- en service-inspanningen:
- Mobiliteit: Met tegenwoordig meer hybride en externe teams over de hele wereld, loont het om een CRM te hebben met een eigen smartphone-app.
- Projectbeheer: Met workflows voor taak- en projectbeheer kunt u de prestaties van uw team volgen en de efficiëntie verbeteren.
- Veiligheid: Uw oplossing moet al uw klantgegevens en zakelijke inzichten veilig houden volgens de nieuwste beveiligings- en privacynormen.
- Samenwerkingsinstrumenten: Functies waarmee medewerkers verbinding kunnen maken met strategieën voor klantrelatiebeheer kunnen de bedrijfsresultaten versterken
- Een eenvoudige interface: Een gebruiksvriendelijke backend-interface is cruciaal om ervoor te zorgen dat uw teams uw CRM effectief kunnen gebruiken.
- Automatisering: De mogelijkheid om dingen te automatiseren, zoals het verzenden van e-mails of het krijgen van herinneringen over wanneer een verkoopgesprek moet worden opgevolgd, is uiterst nuttig.
CRM-software – Veelgestelde vragen
V: Waar staat CRM voor?
CRM staat voor Customer Relationship Management. Het is de term die wordt gebruikt om te verwijzen naar software die bedrijven helpt bij het beheren van betere verbindingen met klanten.
Vraag: Wat is de eenvoudigste CRM?
Voor kleine bedrijven en bedrijven met beperkte CRM-vereisten is de beste optie waarschijnlijk: gratis CRM-tool als HubSpot, met zijn gratis abonnement, of Streak die integreert met Gmail / Google Workspace veel gebruikt door veel kleine teams en startups.
V: Wat doet een CRM-systeem?
Een eenvoudige CRM-softwareoplossing kan bedrijven helpen bij het verzamelen, analyseren en benutten van informatie over hun klanten. Dit leidt tot meer persoonlijke klantenservice en betere kansen voor bedrijfsgroei.
Vraag: Wat zijn de soorten CRM?
Er zijn verschillende soorten, maar de beste CRM-oplossingen zijn gericht op verkoop en concentreren zich op het samenbrengen van teams om aan complexe klantproblemen te werken.
V: Ondersteunen alle CRM's automatisering?
Automatisering is de laatste tijd een veelvoorkomend kenmerk van veel CRM-tools, samen met zaken als AI-analyse, om de algehele teamprestaties te versterken en betere resultaten te leveren met minder investeringen.
Samenvatting - Beste CRM-software
Alle bedrijven kunnen profiteren van het opbouwen van betere relaties met hun publiek. Een CRM biedt u de inzichten en tools die u nodig hebt om uw klantenbestand te verrassen en nieuwe kansen te ontgrendelen. Er is echter geen pasklare oplossing voor de beste CRM-software.
Als u op zoek bent naar een bedrijfsklare oplossing, dan is de Salesforce-platform is waarschijnlijk uw beste keuze, met zijn zeer schaalbare en geavanceerde functieset. HubSpot CRM is een uitstekende keuze voor beginners met een beperkt budget om aan CRM-technologie te besteden. Als alternatief, als u een zeer verkoopgerichte oplossing wilt, kunt u iets als Close kiezen, dat is gebouwd voor het moderne verkoopteam.
Veel succes met het vinden van de CRM die voor u werkt.