De beste projectbeheersoftware van 2024

We hebben de beste getest en beoordeeld Software voor projectbeheer. Bekijk onze topkeuzes en geselecteerde diepgaande beoordelingen om de juiste tool voor uw behoeften te vinden.

Bijgewerkt 1 maart 2024

Beste algemeen
Monday.com

Monday.com maakt projectbeheer eenvoudig door gebruik te maken van gebruiksvriendelijke dashboards met slepen en neerzetten en automatisering.

Ga naar de site Kom meer te weten
Het beste voor PMO's
Teamwork

Teamwork is vooral geschikt voor teams die klantwerk afhandelen dankzij de reeks facturerings- en factureringsfuncties.

Ga naar de site Kom meer te weten
Het beste voor kleine teams
Zoho Projects

Zoho Projects is een veelzijdige maar relatief goedkope oplossing, waardoor het een aantrekkelijke optie is voor kleinere bedrijven.

Ga naar de site Kom meer te weten
Beste platformoverschrijdend
Trello

Met Trello kun je al je werkgerelateerde en persoonlijke projecten organiseren via een computer, tablet of smartphone.

Ga naar de site Kom meer te weten
Beste vanwege gebruiksgemak
Asana

Asana maakt het mogelijk om alles waar u en uw collega's aan werken te volgen om ervoor te zorgen dat het project soepel verloopt.

Ga naar de site Kom meer te weten

We worden door lezers ondersteund. Wanneer u via links op onze site koopt, kunnen wij een commissie verdienen.

Adverteerder openbaarmaking 

Rang Softwareproduct beste voor
1 Monday.com Beste algemeen
2 Samenspel Het beste voor PMO's
3 Zoho Projecten Het beste voor kleine teams
4 Trello Beste platformoverschrijdend
5 Asana Beste vanwege gebruiksgemak

De beste projectmanagementsoftware versnelt de prestaties van medewerkers, verbetert de productiviteit, en maakt het zelfs eenvoudig om taken en projecten te organiseren, zodat u cruciale deadlines kunt halen. Sommige oplossingen voor projectbeheer bevatten zaken als tijdregistratie en teamkalenders, terwijl andere borden met slepen en neerzetten bevatten waar u uw personeel kunt beheren.

Stelt u zich eens voor dat u precies kunt zien wat uw team elke week moet doen, perfect geordend op een handig digitaal platform (in plaats van een complexe spreadsheet). Dat is waar projectmanagementsoftware om draait.

Vandaag gaan we enkele van de beste tools voor projectbeheer introduceren om uw hele bedrijf soepeler te laten draaien.

Hoe u projectbeheersoftware kiest

Zoals hierboven vermeld, is projectbeheersoftware een vrij brede overkoepelende term, die wordt gebruikt om te verwijzen naar allerlei tools die geschikt zijn voor bedrijven die hulp nodig hebben om het beste uit hun team te halen. De beste projectbeheersoftware voor uw bedrijf hangt af van wat u wilt bereiken.

Vraag uzelf bij het kiezen van een projectbeheeroplossing af welke functies het meest essentieel zijn in uw bedrijf. Als u uitsluitend iets wilt om u te helpen bij het volgen van werknemersprojecten, heeft u geen functies voor facturering en budgettering nodig. Als u op zoek bent naar een uitgebreide tool voor productieprojectbeheer, heeft u mogelijk extra componenten nodig, zoals voorraadtracering.

Enkele van de meest voorkomende functies waarnaar moet worden gezocht in projectbeheersoftware zijn:

  • Prioritering van taken: Dit laat precies zien wanneer bepaalde taken in uw takenlijst moeten worden voltooid, en ook wie deze moet voltooien.
  • Taakplanner: Met een taakplanner kunt u specifieke projecten toewijzen aan bepaalde leden van uw team, waardoor overlappingen worden verminderd en u kunt deadlines instellen.
  • Gedeelde agenda: Een kalender maakt het voor u gemakkelijker om te zien wanneer aanstaande projectdeadlines zijn, evenals wanneer vergaderingen zijn gepland.
  • resource management: Deze functie zorgt ervoor dat u cruciale materialen nooit uit het oog verliest.
  • time tracking: Zo weet u welke teamleden u voor welke declarabele uren in rekening brengen.
  • Communicatie- en samenwerkingsfuncties: Deze omvatten vaak zaken als chatfuncties, video- en audioconferenties, het delen van bestanden en teamdashboards.
  • Budgetteringsfuncties: Toegang tot financiële informatie, budgetteringsdashboards en zelfs professionele factureringstools

Door van tevoren precies uit te zoeken welke functies u nodig heeft van uw projectbeheertool, zorgt u ervoor dat u niet te veel betaalt voor services die geen positieve impact op uw bedrijf hebben. Laten we, met dat in gedachten, eens kijken naar enkele van de beste tools voor projectbeheer.

1. Monday.com

Onze 'Beste algehele keuze

woordbeeld 12

Monday.com is een uitstekende tool voor projectbeheer als u al het werk van uw team in één handige omgeving wilt combineren. Er is een enorme lijst met functies om te verkennen, inclusief tools voor het volgen van ontwerpcampagnes, marketing, IT, verkoop en CRM. U kunt andere tools die u dagelijks gebruikt integreren en toegang krijgen tot een handige back-endomgeving.

Zelfs als projectmanagement nieuw voor je is, is het eigen taakbeheer- en dashboardsysteem van Monday buitengewoon eenvoudig te volgen, met toegang tot alles, van resourcebeheer, tijdregistratie en budgettering op dezelfde plek.

Het is de verbluffende presentatie van de taakbeheeromgeving die ervoor zorgt dat Monday.com extra speciaal. Er is zelfs een handige gratis versie voor beginners, maar deze is alleen geschikt voor twee personen om tegelijkertijd te gebruiken - waardoor het een beetje beperkt is voor teams.

Prijzen

Uw startprijs is direct gecorreleerd met het aantal licenties dat u nodig heeft voor uw team. Prijzen kunnen beginnen bij ongeveer $ 8 per maand, afhankelijk van het aantal mensen dat u aan uw team wilt toevoegen.

of bekijk onze ClickUp versus Monday.com vergelijking.

VOORDELEN

  • Uitstekende dashboardomgeving
  • Fantastisch voor beginners
  • Reeks functies zoals tijdregistratie en budgettering
  • Geschikt voor grotere teams
  • Gebouwd voor meerdere. gebruikers
  • Ondersteunt uitgebreide integraties voor CRM en marketing
  • Visuele borden zorgen voor nauwkeurige tracking
  • Biedt alternatieve weergaven
  • Zeer aanpasbaar platform voor het volgen van de taakvoortgang
  • Biedt uitgebreide realtime samenwerkingsfuncties
  • Eenvoudig en intuïtief dashboard

NADELEN

  • Geen gratis versie
  • Basisplan biedt zeer beperkte functionaliteiten
  • Biedt geen optie voor Gantt-diagramweergave
  • Vereist een beetje leercurve - je moet tijd besteden aan het leren van het platform

N65K1CZWNGB7 180x180 1
monday.com
stersterstersterster
4.7

Vanaf

$0

Per Maand

2. Samenspel

Het beste voor chatten

projectmanagementsoftware voor teamwerk

Samenspel is een zeer gewaardeerde tool voor projectmanagement met meer dan 20,000 klanten over de hele wereld. De projectmanagementsoftware helpt bedrijven om met een volledig schaalbaar platform eenvoudig gecompliceerde projecten uit verschillende omgevingen te beheren.

De Teamwork-omgeving is eenvoudig genoeg om te gebruiken, met een schone en eenvoudige interface waar gebruikers projecten en taken kunnen maken, bestanden kunnen uploaden, opmerkingen kunnen toevoegen en meer. Er is zelfs een reeks geavanceerde rapportagefuncties en dashboards, zodat u kunt zien welke van uw medewerkers presteren zoals verwacht en welke u verantwoordelijk moet houden.

Met een gratis abonnement voor altijd om u op weg te helpen, is het gemakkelijk om met Teamwork als eerste aan de slag te gaan. Je krijgt zelfs projectmanagement en taakbeheertools met mijlpalen en mesages gratis. Teamwork heeft ook een fantastische instant-chat-app voor samenwerking.

Prijzen

Er is een gratis abonnement voor Teamwork-gebruikers, dat u kunt gebruiken om een ​​voorproefje te krijgen van enkele van de functies. Als u toegang wilt tot sjablonen, tijdregistratie, facturering en chat, moet u betalen voor het abonnement van minimaal $ 10 per maand. Er is ook een reeks premium-abonnementen voor degenen die bereid zijn extra te betalen voor bonusfuncties. Enterprise-abonnementen zijn op aanvraag beschikbaar.

VOORDELEN

  • Geweldig voor het bijhouden van mijlpalen en doelen
  • Projectsjablonen om u op weg te helpen
  • Inclusief urenregistratie en facturering
  • Flexibele, aangepaste workflows
  • Geweldige chat-applicatie
  • Zeer eenvoudig om teamleden toe te voegen en te verwijderen
  • Taaktoewijzing is snel en eenvoudig
  • Biedt ingebouwde tijdtracker
  • Uitgebreide aanpassingsmogelijkheden
  • Ingebouwde facturatiemogelijkheden
  • Gratis account is beschikbaar
  • Biedt een functie voor een groot overzicht van taken voor het in één oogopslag volgen van taken

NADELEN

  • Kan op sommige plaatsen een beetje onhandig zijn
  • Niet de beste klantenondersteuning
  • Rapportagefunctie is niet erg uitgebreid
  • Het algehele platformontwerp is niet geweldig
  • Geen afbeeldingsopmaak of PDF-opties
  • Mobiele app kan onhandig zijn

TU5KTERSIK41 180x180 1
Teamwork
stersterstersterster
4.4

Vanaf

$0

Per Maand

3. Zoho Projecten

Beste projectmanagementtool voor verkoopteams

woordbeeld 15

Zoho is een van de bekendere tools in de verkoopomgeving en kan worden geïntegreerd met een reeks tools voor conversies, klantrelatiebeheer en meer. Meer dan een enkele aanvraag, Zoho heeft alles wat je nodig hebt om je team soepel te laten werken, van e-mailbeheer tot helpdesksoftware en CRM-ondersteuning.

Zoho Projects is het projectmanagementsysteem, waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt om agile teams te ondersteunen tegen een betaalbare prijs. U kunt taken in traditionele of Kanban-stijlen bekijken en specifieke vereisten voor elk project instellen. U kunt ook de tijd bijhouden dat uw gebruikers actief zijn op het bord, maar het is geen uitgebreide functie.

Prijzen

Hoewel er een gratis niveau beschikbaar is voor Zoho Projecten, u kunt hier maximaal 3 van uw medewerkers aansturen. Als je een meer veelzijdige ervaring wilt, moet je upgraden naar een van de premium-abonnementen die beginnen bij $ 5 per maand per gebruiker. Kortingen zijn beschikbaar voor jaarlijkse aankopen.

VOORDELEN

  • Over het algemeen eenvoudig in te stellen en te navigeren
  • Meerdere manieren om te communiceren in de app
  • Diepe configuratie-opties
  • Sterke tijdregistratietools
  • Geweldige prijsniveaus gezien de beschikbare functies per abonnement
  • Ingebouwde functies voor urenregistratie en facturering
  • Klantenondersteuning is betrouwbaar en efficiënt
  • Biedt ingebouwde Gantt-diagramrapporten, Kanban-borden, forums, sjablonen, timers en andere belangrijke functies zonder extra kosten.
  • Aanbiedingen vol Zoho Gratis toegang tot kantoorsuite

NADELEN

  • Bevat geen vooraf gemaakte sjablonen
  • Enigszins ongebruikelijke weergave van resourcebeheer
  • De gebruikersinterface voor het zoeken naar taken moet worden verbeterd
  • Frequente meldingen van bugs in het dashboard
  • Risicobeheer is niet beschikbaar

V4NJ9AFHRD1A 180x180 1
Zoho Projects
stersterstersterster
4.3

Vanaf

$0

Per gebruiker, per maand

4. Trello

Het beste voor handige Kanban-borden

woordbeeld 13

Trello is het ultieme projectmanagementsysteem voor moderne merken die graag werken met eenvoudige, handige Kanban-borden. Veel tools voor projectbeheer kunnen een beetje leercurve hebben wanneer je ze voor het eerst gaat gebruiken, maar dat is niet het geval met Trello. Hier krijgt u een handig landschap waar u projecten kunt beheren door ze naar verschillende segmenten te slepen en neer te zetten.

Het platform is extreem flexibel, geschikt voor alle soorten teams en projecten, waaronder marketingprojecten, softwareontwikkeling, HR-tracking, verkooppijplijnen en meer. Trello is een van de meest populaire producten die momenteel op de markt zijn, met borden, lijsten en kaarten die u zo vaak kunt aanpassen en uitbreiden als u wilt.

Klanten kunnen de weergave kiezen die voor hen het meest logisch is bij het bouwen van hun borden. Er is ook een reeks intuïtieve integraties met zaken als kalenders en Samenwerkingsinstrumenten (Microsoft Teams en Slack) om u te helpen verbonden te blijven.

Prijzen

Prijzen voor Trello beginnen bij $ 0 per maand voor uw hele team, waarmee u toegang krijgt tot basisfuncties en bestuursbeheer. Als u meer werk op grote schaal moet beheren, kunt u upgraden naar het goedkoopste pakket voor $ 5 per maand, per gebruiker. Enterprise-pakketten zijn op aanvraag beschikbaar.

VOORDELEN

  • Tijdlijnen en productiviteitsstatistieken op één plek
  • Handige op Kanban gebaseerde borden voor gebruiksgemak
  • Automatiseringsfuncties zonder code
  • Veel integraties met toonaangevende tools
  • Handige prijspakketten voor alle bedrijven
  • Aanpasbaar dashboard
  • Eenvoudig, duidelijk en zeer gemakkelijk te begrijpen
  • Visueel taakbeheerplatform met borden in kanban-stijl waardoor het gemakkelijk is om taken toe te wijzen.
  • Eenvoudig kanban-bord is gemakkelijk te gebruiken en te begrijpen
  • Aanpasbaar dashboard met een intuïtieve interface
  • Geweldige mobiele app

NADELEN

  • Geen voorraad- en budgettracering
  • Geen factureringsfuncties
  • Niet geschikt voor complexere taakplanning waarbij meerdere segmenten en bewegende delen betrokken zijn
  • Geen Gantt-diagramfunctie
  • Mogelijk te eenvoudig voor complexe taakregistratie voor bedrijfsteams

3U4TA8KT099D 180x180 1
Trello
stersterstersterster
4.4

Vanaf

$0

Per Maand

5. Asana

Het beste voor kleine bedrijven

asana projectmanagement

Een van de bekendere projectmanagementtools die tegenwoordig beschikbaar zijn, Asana is fantastisch voor het bijhouden van doelen, takenlijsten en meer. Bij dit product draait alles om eenvoud, ontworpen om teams samen te brengen, waar ze ook zijn, om te werken aan gedeelde doelen en ideeën. Het Asana-ecosysteem is gebruiksvriendelijk, met toegang tot een uitgebreid tijdlijnsysteem, borden voor het volgen van cruciale taken en meer.

Er zijn zelfs opties beschikbaar om routinewerk te automatiseren. U kunt bijvoorbeeld regels instellen die ervoor zorgen dat een cruciaal stuk inhoud dat door een copywriter is geproduceerd, bij het uploaden rechtstreeks naar een redacteur wordt gestuurd. De ontwikkelaars van het platform wilden de gebruikerservaring zo gemakkelijk mogelijk maken, zelfs voor externe en hybride werknemers.

Net als veel andere toonaangevende projectbeheertools, biedt Asana ook toegang tot integraties voor een reeks krachtige tools zoals Slack, Outlook, Office 365 en Google Drive.

Prijzen

Prijzen voor Asana beginnen met een gratis abonnement waar je toegang hebt tot onbeperkte taken, projecten, messages, bestandsopslag en activiteitenlogboeken voor maximaal 15 personen. Er is een premium-abonnement voor $ 10.99 en bedrijven kunnen ook toegang krijgen tot een ondernemingsplan door contact op te nemen met het Asana-verkoopteam.

VOORDELEN

  • Tal van geweldige integraties
  • Gemakkelijk te gebruiken en schone omgeving
  • Veel tijdlijn-trackingtools
  • Ingebouwde automatiseringsfuncties
  • Diverse aanpassingsmogelijkheden
  • Ondersteunt op regels gebaseerde automatisering om workflows te vereenvoudigen
  • Ondersteunt meer dan 100 integraties
  • Biedt een gratis abonnement voor maximaal 15 leden
  • Uitgebreide integraties met populaire tools en apps van derden, zoals Zapier en Hubstaff
  • Perfect hulpmiddel voor taakbeheer voor teams die meerdere projecten en teams uitvoeren

NADELEN

  • Geen budgetterings- of factureringsfuncties
  • Het aantal functies kan overweldigend zijn
  • Geen tijdregistratiefunctie
  • Het aantal functies kan overweldigend zijn
  • Geen tijdregistratiefunctie
  • Functionaliteit is vaak afhankelijk van integraties van derden
  • Kan behoorlijk ingewikkeld en complex zijn voor een projectmanagementtool
  • Tijdregistratie is niet opgenomen als een belangrijke functie

205567409 10158401672040669 5831379538749257164 n
Asana
stersterstersterster
4.3

Vanaf

$0

Per Maand

6. Basecamp

Het beste voor werken op afstand

woordbeeld 13 Een van de eenvoudigste, maar meest veelzijdige projectbeheertools die beschikbaar is, Basecamp helpt u bij alles, van het bijhouden van takenlijsten tot toegang tot realtime groepschats. Voor bedrijven die met een groot aantal externe werknemers werken, is Basecamp waarschijnlijk erg aantrekkelijk, dankzij de functies voor automatisch inchecken voor werknemers en personeel.sage boord.

Gebruikers kunnen hun Basecamp-omgeving inrichten naar hun behoeften, toegang krijgen tot dashboards met documenten en bestanden, informatie plannen en waarschuwingen allemaal op dezelfde pagina. Je kunt projecten vanuit meerdere verschillende omgevingen op dezelfde plek volgen, en er zijn ook enkele geweldige mobiele apps beschikbaar.

Basecamp belooft bedrijven een betere manier van werken door toegang te geven tot alle communicatietools, waarschuwingen in te plannen en andere functies op dezelfde plek. U kunt zelfs tools voor tijdregistratie en budgettering van derden integreren.

Prijzen

In tegenstelling tot andere projectmanagementoplossingen houdt Basecamp het simpel met een vast maandelijks bereik voor alles wat je nodig hebt. De prijs van $ 99 per maand is scherp na een gratis proefperiode van 30 dagen en omvat onbeperkte ondersteuning voor projecten en gebruikers.

VOORDELEN

  • Uitstekend geschikt voor beheer van planningen en takenlijsten
  • Automatische check-ins en groepschat voor werken op afstand
  • Nuttige mesage boord
  • Handig voor het vinden van cruciale documenten
  • Gemakkelijke en aanpasbare omgeving
  • Eenvoudig dashboard met eenvoudige navigatie waardoor het een van de meest gebruiksvriendelijke platforms voor taakplanning is.
  • Houdt alles op één platform, van taakbeheer tot berichten, bestandsopslag en teamsamenwerking

NADELEN

  • Vereist integratie van derden voor tijdregistratie
  • Functies moeten iets flexibeler zijn om betere functionaliteit te bereiken

483W6BA0XHUU 180x180 1
Basecamp
stersterstersterster
4.1

Vanaf

$11

Per Maand

7. Wrike

Het beste voor klantenondersteuning

woordbeeld 14

Wrike is een aantrekkelijk projectbeheersysteem dat in veel opzichten vergelijkbaar is met Trello. Net als Trello kun je taken ordenen in rasters en borden. Wrike wordt echter als iets eenvoudiger beschouwd, met toegang tot Gantt-diagrammen, handige dashboards en een uitgebreide reeks rapportagetools.

Om werkresultaten te stroomlijnen, kunnen bedrijven aangepaste workflows creëren om hun personeel op de hoogte te houden, met geautomatiseerde triggers. U kunt bestanden uploaden voor uw medewerkers, deadlines instellen en de voortgang bijhouden op een volledig uitgelijnde tijdlijn. Er is zelfs toegang tot een tijdregistratietool, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het zoeken naar integraties van derden.

Wrike is een handige tool die voortdurend nieuwe functies toevoegt, zoals een samenwerkingsproef- en goedkeuringssysteem. U kunt uw Wrike-omgeving ook integreren met andere cloudoplossingen zoals Google Drive. Klantenservice is fantastisch, met veel ondersteuning voor mensen die extra begeleiding nodig hebben bij het opzetten.

Prijzen

Er is geen gratis versie van Wrike. Het goedkoopste pakket begint bij $ 9.80 per maand voor maximaal 5 gebruikers, en je hebt ook toegang tot een zakelijk pakket voor tussen de 5 en 200 gebruikers voor $ 24.80 per maand. Als je specifieke functies of tools nodig hebt, kun je contact opnemen met Wrike voor een plan op maat.

VOORDELEN

  • Gebruiksvriendelijke Gantt-diagrammen
  • Aanpasbaar dashboard en schema
  • Uitgebreide rapporten en inzichten
  • Tijdregistratietools inbegrepen
  • Uitstekende klantenservice
  • Uitgebreide projectbeheersjablonen om uit te kiezen
  • Aanpasbare dashboards voor een betere voortgangsregistratie
  • Mogelijkheid om agenda's in realtime met elk teamlid te delen

NADELEN

  • Een beetje prijzig
  • Kan in het begin moeilijk wennen zijn
  • Frequente meldingen van niet-reagerende ondersteuning
  • Opgenomen incidenten van onbetrouwbare softwarefunctionaliteit

D5TT08AF0NRG 180x180 1
Wrike
stersterstersterster
4.2

Vanaf

$0

Per Maand

8. Microsoft-project

Het beste voor gebruikers van het MS Office-ecosysteem

woordbeeld 16

Ideaal als u al vertrouwd bent met het Microsoft Office-ecosysteem, Microsoft Project is een van de langstlevende producten in het huidige landschap. Geïntroduceerd in 1984, hoewel alleen in een heel eenvoudig formaat, is Microsoft Project geëvolueerd tot een onmisbare tool voor veel projectmanagers. Het heeft echter een iets hogere leercurve dan veel van de tools die we tot nu toe hebben behandeld.

Met dezelfde look en feel als de meeste andere Microsoft Office-apps, zal Project vertrouwd aanvoelen als je gewend bent aan zaken als Excel en Word. Er zijn niet veel tutorials of hints om je verder te helpen, wat deze tool een beetje ingewikkeld kan maken. Aan de positieve kant krijg je uitzonderlijke rapportagetools, aanpasbare projectbeheerstromen en integraties met toonaangevende tools.

Toegang tot functies zoals Microsoft Teams betekent dat u uw projectbeheeroplossingen ook kunt combineren met samenwerking, video- en audioconferenties. Er is zelfs ondersteuning voor zaken als bestanden en scherm delen om teams te helpen effectiever samen te werken.

Prijzen

Prijzen beginnen bij ongeveer $ 10 per gebruiker per maand. Je kunt ook ondersteuning voor Microsoft Project toevoegen aan je Office-ecosysteem als je al een Office 365-abonnement hebt.

Wat zijn de verschillende soorten projectmanagementsoftware?

Een van de grootste uitdagingen bij het vinden van de juiste projectmanagementsoftware is uitzoeken wat voor soort oplossing je nodig hebt. Er is meer dan één type projectbeheeroplossing, gebaseerd op zowel implementatie als use case. Implementatie-opties omvatten bijvoorbeeld:

  • Webgebaseerde SaaS-tools: Software-as-a-servicetools of webgebaseerde projectbeheeraanbiedingen maken het gemakkelijk voor mensen uit alle omgevingen om dezelfde projectbeheerservice te delen. Het is niet nodig om programma's op een machine te installeren. In plaats daarvan heeft iedereen overal toegang tot de dienst, zolang er maar een internetverbinding is.
  • Mobiel projectmanagement: Specifiek bedoeld voor mensen die veel onderweg zijn, is mobiel projectmanagement toegankelijk via smartphone en tablets. Veel webgebaseerde projectbeheertools zijn tegenwoordig beschikbaar op zowel desktopbrowsers als mobiele apparaten.
  • Desktopprojectbeheer: Minder gebruikelijk in het digitale tijdperk, zijn desktopbeheertools die op een specifieke computer of laptop worden geïnstalleerd om door individuele gebruikers te worden gebruikt. Dit implementatietype kan tegenwoordig een beetje beperkend zijn.

Gebruikstypen zijn ook van invloed op het type projectbeheertool dat u kiest. Er zijn bijvoorbeeld "eenmalige" of "persoonlijke" projectbeheertools die bedoeld zijn om individuele mensen georganiseerd te houden. U kunt uw eigen takenlijsten bijhouden, maar geen taken toewijzen aan andere medewerkers. Dit projectbeheersysteem is vaak heel eenvoudig en eenvoudig, daarom zijn er veel leveranciers die gratis persoonlijke functionaliteit aanbieden.

Collaboratieve projectmanagementtools zijn tegenwoordig veel gebruikelijker. Dit zijn oplossingen waarmee mensen uit verschillende omgevingen in dezelfde ruimte verbinding kunnen maken over een afgestemd doel of project. De meeste samenwerkingstools worden geleverd met een reeks functies om de teams van vandaag productief te houden. U kunt bijvoorbeeld borden krijgen met taakkaarten die u kunt slepen en neerzetten en chatfuncties zodat werknemers in realtime kunnen communiceren.

De meeste projectmanagementtools zullen ook flexibel genoeg zijn om te integreren met andere diensten. Dit zorgt ervoor dat u het exacte type systeem kunt bouwen dat u nodig heeft, afhankelijk van uw branche en doelen. U wilt bijvoorbeeld ook functies implementeren voor budget- en facturatiebeheer of voorraadbeheer

Veelgestelde vragen over projectbeheersoftware

V: Wat is projectmanagementsoftware?

Projectbeheersoftware is technologie die is ontworpen om teams en kleine bedrijven te helpen projecten bij te houden en cruciale deadlines te halen. Deze tools kunnen externe en hybride teams helpen om efficiënter samen te werken of een individu te ondersteunen om meer werk gedaan te krijgen volgens hun specifieke schema's of behoeften. Er is tegenwoordig een breed scala aan projectbeheertools beschikbaar, en sommige bieden toegang tot extra functies zoals tijdregistratie en facturering.

V: Wie heeft een projectmanagementtool nodig?

Er zijn allerlei soorten bedrijven die baat kunnen hebben bij toegang tot projectmanagementsoftware. Als uw team medewerkers heeft die op afstand of buiten kantoor werken, zou een projectbeheeroplossing het voor hen veel gemakkelijker moeten maken om in realtime samen te werken. U kunt deze services gebruiken om de productiviteit te verbeteren en ervoor te zorgen dat belangrijke taken ook op tijd worden voltooid.

V: Zijn projectmanagementtools gemakkelijk te gebruiken?

De eenvoud van uw projectmanagementtool hangt af van veel verschillende factoren. Eenvoudigere tools met minder functies zullen minder tijd vergen om te leren. De meeste projectbeheerservices zijn echter gebouwd met gebruiksgemak in het achterhoofd. Dit betekent dat u een oplossing moet kunnen vinden met een schone en eenvoudige interface, handige functies en zelfs handige handleidingen om u op weg te helpen.

V: Zijn softwaretools voor projectbeheer duur?

De prijs van uw projectmanagementtool kan variëren van een eenvoudige gratis softwareoplossing tot een dure en gecompliceerde service. Op maat gemaakte bedrijfsoplossingen voor bedrijven met specifieke vereisten en nalevingsbehoeften zullen vaak duurder zijn dan aanbiedingen voor kleine bedrijven. Ondanks de initiële kosten, kan een projectbeheeroplossing u helpen om na verloop van tijd geld te besparen als het uw kansen om snel werk gedaan te krijgen vergroot.

Projectbeheersoftware: gedachten afronden

De juiste projectbeheersoftware voor u hangt af van een groot aantal verschillende factoren, waaronder hoe groot uw bedrijf is, wat voor soort doelen u wilt bereiken en hoeveel services u nodig heeft. Als u projectbeheersoftware nodig heeft waarmee u gemakkelijk kunt samenwerken met externe leden van uw team, kunt u gebruikmaken van tools zoals: Monday.com zijn uiterst nuttig, met incheckfuncties en zelfs berichtentools om mensen verbonden te houden.

Als u op zoek bent naar een betrouwbare tool voor projectbeheer in Kanban-stijl, Trello zou de perfecte optie kunnen zijn, met eenvoudige slepen-en-neerzetten-functionaliteit. Voor eenvoudige functionaliteit met extra klantenondersteuning is Wrike een fantastische keuze, met gemakkelijk te volgen muggentabellen.

Welke oplossing kiest u? Laat het ons weten in de reacties hieronder.

Onze keuzes: De beste projectbeheersoftware van 2024

Beste algemeen

Monday.com

Monday.com maakt projectbeheer eenvoudig door gebruik te maken van gebruiksvriendelijke dashboards met slepen en neerzetten en automatisering.

Het beste voor PMO's

Teamwork

Teamwork is vooral geschikt voor teams die klantwerk afhandelen dankzij de reeks facturerings- en factureringsfuncties.

Het beste voor kleine teams

Zoho Projects

Zoho Projects is een veelzijdige maar relatief goedkope oplossing, waardoor het een aantrekkelijke optie is voor kleinere bedrijven.

Beste platformoverschrijdend

Trello

Met Trello kun je al je werkgerelateerde en persoonlijke projecten organiseren via een computer, tablet of smartphone.

Beste vanwege gebruiksgemak

Asana

Asana maakt het mogelijk om alles waar u en uw collega's aan werken te volgen om ervoor te zorgen dat het project soepel verloopt.

Rebekah Carter is een ervaren maker van inhoud, nieuwsverslaggever en blogger die gespecialiseerd is in marketing, bedrijfsontwikkeling en technologie. Haar expertise omvat alles, van kunstmatige intelligentie tot e-mailmarketingsoftware en apparaten met uitgebreide realiteit. Als ze niet aan het schrijven is, besteedt Rebekah het grootste deel van haar tijd aan lezen, het buitenleven verkennen en gamen.

Disclaimer

At Findstack.com, is ons onderzoek bedoeld om algemene software-aanbevelingen te geven. We kunnen niet garanderen dat onze suggesties het beste werken voor elk individu of bedrijf, dus houd rekening met uw unieke behoeften bij het kiezen van producten en diensten.

Hoe we software evalueren

Al onze beste software-verzamelingen zijn geschreven door teamleden die software gebruiken, testen en erover schrijven voor hun brood. We besteden uren aan het onderzoeken en evalueren van elke tool aan de hand van de criteria die we voor een bepaalde categorie hebben opgesteld. Lees verder hoe we software selecteren voor categorie-verzamelingen voor meer informatie over ons proces.

Awards

Laat u door ons begeleiden zodat u de juiste keuze kunt maken

Vereenvoudig het zoeken naar software en ga aan de slag door door onze categorieën te bladeren.

Blader door onze categorieën
Featured on

© 2023 Findstack.com, een bedrijf van SoHo Media Ltd. Alle rechten voorbehouden.
Advertisbeleid  |  Cookie beleid  |  Privacy Policy  |  Gebruiksvoorwaarden