Het publiceren van blogs is nog steeds een van de beste manieren om uw website te optimaliseren en contact te maken met uw publiek. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te blijven van blogtrends en statistieken. Zo kom je tot een gedegen, datagedreven marketingstrategie voor je bedrijf.
Vandaag verzamelen we de beste blogstatistieken voor 2024.
Laten we een duik nemen in de gedetailleerde blogstatistieken, te beginnen met enkele algemene statistieken.
Er zijn meer dan 1.7 miljard websites in de wereld. En van dat aantal zijn er meer dan 500 miljoen blogs.
Het is lastig om een exact aantal te krijgen, omdat er factoren zijn waarmee u rekening moet houden. Sommige van die sites zijn nu bijvoorbeeld inactief. Maar het is nog steeds een indrukwekkend aantal en er zijn geen aanwijzingen dat het snel zal dalen.
Volgens Glassdoor kan een blogger in de Verenigde Staten gemiddeld $ 51,120 per jaar verdienen. Deze gegevens zijn gebaseerd op 18 bloggers die hun salaris anoniem op het platform hebben ingediend.
Dit kan veranderen op basis van waar in de Verenigde Staten de blogger zich in het land bevindt.
Er zijn 70 miljoen nieuwe berichten die live gaan WordPress elke maand. Dezelfde bron merkt op dat er elke maand 409 miljoen views zijn. Ze bekijken in die tijd meer dan 20 miljard pagina's.
Content Marketing Instituut via SlideShare
Van degenen die hun contentstrategie uitbesteden, zegt 88% dit te doen voor contentcreatie.
35% van hen huurt mensen in om hun inhoud te verspreiden. Sommige besteden taken uit die verband houden met contenttechnologie, strategie, meting en redactionele planning.
Als je geen intern contentteam hebt dat zich toelegt op bloggen, kan het geen kwaad om die taken uit te besteden, zoals sommige marketeers doen.
Think ConvertKit, publiceren de meeste bloggers (38%) eenmaal per week inhoud. Dat is ongeacht of de uitgever een professional is of niet.
Hoewel de frequentie van posten voor elke blogger anders is, is het belangrijk dat je volgens een regelmatig schema post.
In zijn rapport uit 2016 vermeldt Sucuri dat malware-aanvallen worden veroorzaakt door verouderde plug-ins. 56% van WordPress installaties zijn verouderd. Maar dit percentage is veel lager in vergelijking met andere contentmanagementoplossingen zoals Joomla (85%), Adobe Commerce (voorheen Magento) (97%) en Drupal (81%).
Het merkt ook op dat SEO-vergiftiging van een website 32% bedroeg, terwijl 68% van de tijd Securi achterdeurtjes vond op elk van de websites die ze observeerden.
In een artikel dat in mei 2017 werd gepubliceerd, werd gemeld dat Huffington Post $ 14 miljoen per maand verdient aan gesponsorde advertenties via banners en andere digitale advertenties via zijn kanalen.
Het is een van de meest succesvolle blogs die destijds meer dan $ 1 miljard waard was.
Andere goed verdienende blogs zijn Engadget ($5.5 miljoen/maand), Moz ($4.2 miljoen/maand) en Mashable ($2 miljoen/maand).
Bloggers die minimaal verdienen $50.000 per jaar geloven dat de kwaliteit van de inhoud de belangrijkste succesfactor is. Bloggers met een lager inkomen denken er hetzelfde over.
Ze verschillen echter in prioriteit. Hoge verdieners richten zich op artikelkoppen, introducties, SEO, site-ontwerp, blognaam en e-mailmarketing.
Bloggers met een laag inkomen besteden hun tijd aan het werken aan hun aanwezigheid op sociale media, de publicatiefrequentie en het opvallen tussen vergelijkbare inhoud.
Schrijven over sociale marketing
68.52% van de ondervraagde bloggers was het ermee eens dat blogs de geloofwaardigheid van een website helpen vergroten. Ze gebruiken blogs om hun expertise in hun vakgebied te laten zien.
Op de vraag welke specifieke factoren bijdroegen aan hun geloofwaardigheid, zeiden de meeste (30%) dat de kwaliteit van de inhoud de sleutel is. 17% van de respondenten antwoordde goed ontwerp.
15% zei dat regelmatig publiceren belangrijk is, terwijl 12% neigde naar goede auteurs.
Volgens Adobe zal meer dan de helft van de consumenten (53%) stoppen met browsen op een site als de afbeeldingen niet laden, terwijl 32% van apparaat zal wisselen in dezelfde situatie.
Andere mogelijke problemen die gebruikers kunnen afwijzen, zijn problemen met de interactie met de inhoud op de site, inhoud is te lang, inhoud duurt te lang om te laden, video is traag (of de resolutie is slecht) en de inhoud wordt niet goed weergegeven op het scherm van de gebruiker. apparaat.
59% van de shoppers die door Google werden ondervraagd, zei dat ze een product zullen onderzoeken voordat ze een aankoop in de winkel of online doen.
Daarom is het belangrijk om een blog te hebben waar je over je producten en diensten kunt praten. 46% van de shoppers zei ook dat ze de voorraad van een bedrijf online bevestigen voordat ze naar de winkel gaan.
Door een blog te hebben, geef je potentiële klanten de informatie die ze nodig hebben. Dit vergroot uw kansen op een verkoop.
62% van de millennials zegt dat de online content van een merk hen loyaal houdt aan het bedrijf. Maar ze zeggen ook dat de inhoud die ze krijgen ze kan uitschakelen, omdat ze weinig doen om hun zorgen weg te nemen.
In plaats daarvan krijgen ze te lange, verkoopgestuurde inhoud die niet aansluit bij hun interesses.
Ongeveer 12% zei dat ze niet van marketingcommunicatie houden.
In 2014 besteedden de meeste bloggers slechts 1 tot 2 uur aan hun blogposts. Slechts enkelen zouden er 6 uur of langer over doen.
Maar in 2020 besteedt slechts 6% van de bloggers een uur of minder aan berichten. 22% besteedde 2 tot 3 uur. Dit laat alleen maar zien dat bloggers het belang inzagen van het besteden van tijd aan het optimaliseren van posts voor succes in de loop van de tijd.
Van de 70 respondenten van de enquête van Referral Rock zei 50% dat ze slechts 1 tot 10 contacten per maand bereiken voor het plaatsen van een gastpost.
27% zei te pitchen voor 11 tot 25 contacten. 16% stuurt vragen naar 25 tot 100 mensen. 7% van de respondenten schrijft meer dan 100 contacten voor gastpostmogelijkheden.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat meer dan de helft van hen (60%) uiteindelijk 1 tot 5 gastberichten per maand schrijft.
In 2019 verhoogden marketeers hun budget voor contentmarketing met 78% ten opzichte van het voorgaande jaar. In hetzelfde rapport zei bijna een derde van de marketeers (32%) dat ze "absoluut duidelijk" zijn over de beste manier om een contentmarketingcampagne uit te voeren.
Volgens Backlinko krijgt long-form content gemiddeld 77.2% meer links dan kortere artikelen. Hetzelfde kan gezegd worden voor sociale aandelen, maar je krijgt een afnemend rendement als je verder gaat dan 2,000 woorden.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat er geen correlatie is tussen backlinks en sociale shares. Dat betekent dat er weinig tot geen cross-over is tussen wat deelbaar is en inhoud die backlinks krijgt.
Twitter beweert dat tweets met videobijlagen 10 keer meer betrokkenheid krijgen dan tweets zonder. Videoadvertenties besparen ook 50% op de kosten per betrokkenheid.
Er zijn verschillende soorten video's die u kunt gebruiken om gebruikers te betrekken. Er zijn videoadvertenties, videoadvertenties met websiteknoppen en Amplify Pre-roll.
Als je je gebruikersbetrokkenheid op Twitter wilt vergroten, probeer dan video's toe te voegen.
De meeste mensen gebruiken hun mobiele apparaten om berichten te lezen. Dus voor bloggers is het alleen logisch om kortere berichten te schrijven om de aandacht van een gebruiker te trekken.
Maar volgens BuzzSumo krijgt inhoud met een lange vorm meer aandelen van mensen. Als uw inhoud 3,000 tot 10,000 lang is, is het gemiddelde aandeel op Facebook 8,859.
Je hebt dus een grotere kans om je concurrentie op social media te verslaan als je langere blogposts schrijft.
Een van de belangrijkste bevindingen in The States of Digital Media 2021 van Influence & Co is dat 93% van de redacteuren aangaf dat ze van plan zijn het volume aan gastcontent dat op hun sites verschijnt, te vergroten of te behouden.
Ook vermeld in het rapport is het gemiddelde aantal woorden van berichten met meer dan 1,000 shares, wat 891 is.
Koppen die eindigen op een vraagteken krijgen 23.3% meer sociale aandelen dan koppen die er niet in eindigen.
Hetzelfde onderzoek vermeldt ook dat koppen met een lengte van 14 tot 17 woorden 76.7% meer sociale aandelen zullen genereren in vergelijking met kortere koppen.
Je moet ook weten dat het gemiddelde bericht 9.7 keer meer wordt gedeeld dan een bericht dat op een B2B-site wordt gepubliceerd. De distributie van shares en links voor B2B- en B2C-uitgevers lijkt echter vergelijkbaar.
Wil u beginnen met bloggen maar weet je niet waar je over moet schrijven of welk formaat je moet kiezen?
Blijkbaar zijn 'How-to'-artikelen het meest populaire blogformaat in 2019 volgens 77% van de ondervraagde bloggers. Daarna volgen nieuws en trends (49%) en gidsen en ebooks (47%).
Andere populaire blogformaten om te overwegen zijn meningen, interviews, onderzoek, gated content, infographics en roundups.
Als je geen ideeën meer hebt, verander het dan en probeer een van de volgende formaten. Als deze voor andere bloggers werken, is er geen reden waarom ze niet voor jou kunnen werken.
Het hebben van inhoud die wordt ondersteund door gegevens is 73% overtuigender dan het publiceren van een bericht zonder.
Mensen willen blogs lezen die hun inhoud ondersteunen met feiten en cijfers. Door bronnen te citeren en onderzoek te doen, krijgt u niet alleen meer aandacht voor uw blog, maar wordt uw blog ook een gezaghebbend figuur in uw niche.
Dit kan u meer backlinks en erkenning van uw collega's opleveren.
Volgens Medium is de gemiddelde tijd die een gebruiker aan een artikel besteedt 7 minuten. Dat betekent dat de lengte van uw inhoud idealiter zo lang zou moeten zijn.
Als een artikel de 7 minuten overschrijdt, ziet u een afname in lezers.
In 2019 zei 74% van de marketeers dat meer dan 70% van hun blogposts een of andere vorm van visueel materiaal bevatte. Dit is hoger dan in 2018, toen slechts 63.5% van hen visuals aan hun berichten toevoegde.
Dat is een stijging van 10.5% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Op de vraag wat voor soort beelden ze gebruiken, zegt 40% dat ze stockfoto's gebruiken. 34% zei dat ze originele afbeeldingen gebruikten. Nog eens 14% gebruikt video's en presentaties. Ongeveer 8% zei dat ze grafieken en gegevens aan hun blogposts toevoegen.
Maar toen hem werd gevraagd welk type visuele inhoud hen hielp hun doelen te bereiken, zei 40% dat originele afbeeldingen zoals infographics de beste resultaten hadden. 24% gecrediteerde video's en presentaties. Stockfoto's waren niet zo goed, aangezien slechts 13% zei dat deze hen hielpen hun doelen te bereiken.
De meerderheid van de ondervraagden (28%) besteedde minder dan twee uur aan het werken aan hun visuals voor blogposts. 36% van de respondenten gebruikte een online tool of een grafische maker om hun visuele content te creëren. 29% zei dat ze een interne ontwerper aan het project hadden laten werken.
Blogs zijn er om te blijven. Daar bestaat geen twijfel over. Ze brengen ons al het laatste nieuws, inspirerende ideeën en dragen zelfs bij aan onze zelfverbetering. Ze zijn zo'n krachtig hulpmiddel dat zelfs politici en beroemdheden het gebruiken om hun zichtbaarheid en beoordelingen te vergroten.
Het is misschien moeilijk om nauwkeurig te bepalen hoeveel blogs er zijn, maar één ding is zeker:
In dit tempo vieren we in een mum van tijd 1 miljard blogs.
Denk je dat het beste nog moet komen?
Dat doen we zeker!
Eens kijken wat de toekomst in petto heeft…