Deze inhoud wordt door lezers ondersteund, wat betekent dat als u op sommige van onze links klikt, we een commissie kunnen verdienen.

min gelezen

Hoe u meer verkeer kunt genereren met longtail-zoekwoorden voor e-commerce

Findstack Redactie

Bijgewerkt 4 januari 2023

long-tail zoekwoorden

Verkeer van hoge kwaliteit kan uw bedrijf ingrijpend veranderen. Hoe meer mensen uw website bezoeken, hoe meer van hen van u zullen willen kopen, aangezien de site relevant is voor uw bezoekers en goed gebouwd is. Maar hoe moet je dat verkeer aansturen?

Wat is de connectie tussen jou en de mensen die jouw producten en diensten willen afnemen? Het antwoord is eenvoudig. Trefwoorden.

De juiste zullen uw site een doelwit maken voor potentiële kopers die geïnteresseerd zijn in uw niche. De verkeerde zullen mensen aantrekken die niet geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten en u afvragen waar u de fout in bent gegaan.

Door de juiste zoekwoorden te implementeren, kunt u:

  • Rangschik de website hoger, bij voorkeur boven concurrenten
  • Trek relevante gebruikers aan voor uw missie, bedrijf, producten en diensten

Met 'de juiste' KW's bedoelen we niet noodzakelijk die met het hoogste zoekvolume. Helaas jagen veel marketeers dergelijke zinnen na om verrast te worden door het gebrek aan resultaten.

Als het bedrijf vol zit om de concurrentie te verslaan, kan het een goed idee zijn om voor dergelijke zoekwoorden te kiezen. Maar wat als dat niet zo is? Dat is waar longtail-helpers met lage zoekvolumes in het spel komen. Als u in uw blogposts en natuurlijk op de hele website duidelijke long-tail-zoekwoorden gebruikt die relevant zijn voor uw niche, kunt u zich misschien richten op de juiste doelgroep die dezelfde zoekopdrachten invoert in de hoop uw bedrijf te vinden.

De e-commerce-industrie is zeer competitief, dus een dergelijke aanpak kan uw redder in nood worden. Meer daarover verderop in het artikel!

long-tail zoekwoorden
Bron: SE-classificatie

Wat zijn Long-Tail eCommerce-zoekwoorden?

Wat is een longtail-zoekwoord? Dergelijke trefwoorden worden niet noodzakelijkerwijs gebruikt voor eCommerce-websites. Het zijn woordgroepen die meestal uit 3-5 woorden bestaan. Ze zijn heel specifiek en hoewel er veel willekeurige reeksen woorden zijn, kun je duidelijke vragen vinden die om een ​​antwoord schreeuwen.

Als u dat antwoord geeft in een blogpost die is geoptimaliseerd voor die KW, kunt u meer mensen bereiken en hen helpen relevante informatie voor hun vragen te vinden.

De voordelen van long-tail zoekwoorden voor e-commerce zijn:

  • Ze zijn specifiek
  • Ze geven meer kansen om voor hen te rangschikken (stel je voor dat rangschikken voor 'SEO-backlinks' en voor 'Hoe maak je links in de detailhandel?'. Het verschil is duidelijk.)
  • Ze zijn minder concurrerend in vergelijking met generieke zoekwoorden, wat vaak een voordeel is
  • Ze leiden eerder tot een hogere conversie

Waarom hebben long-tail eCommerce-zoekwoorden minder concurrentie dan generieke?

Omdat ze lijken op de manier waarop mensen online vragen stellen. Er zijn dus minder directe matches, waardoor u zich op een specifieke groep mensen kunt richten.

Een goed voorbeeld van een website die long-tails in zijn voordeel gebruikt, is Amazon. Het bedrijf genereert 57% van de omzet van deze zoekopdrachten.

google zoekresultaat 1

Zien? Een typisch longtail-zoekwoord toont Amazon als eerste resultaat.

Hoe u lange-staartzoekwoorden kiest

Hoe long-tail zoekwoorden kiezen? Waar vind je die perfecte match?

Hier zijn de 7 methoden die zullen werken.

Digitale hulpprogramma's voor zoekwoordonderzoek gebruiken

Er kan voor elk doel een digitale tool zijn, en alles wat met zoekwoorden te maken heeft, is geen uitzondering. Zowel Google als externe zoekwoordonderzoeksinstrumenten kunnen worden gebruikt om een ​​lange-tail-query voor uw eCommerce-website op te vangen.

U kunt bijvoorbeeld Zoekwoordzoeker van SE Ranking om nieuwe long-tail-zoekwoorden te verkennen en om de concurrentiepositie en populariteit van zoekwoorden die u in gedachten heeft te controleren. Bovendien krijg je een lijst met suggesties die je ideeën kunnen geven voor nieuwe blogposts, productpagina's of toevoegingen aan je FAQ-pagina.

SE Ranking Trefwoord Suggestie Tool 1
Bron: Hulpprogramma voor zoekwoordsuggestie voor SE Ranking

Houd rekening met Google-suggesties

Naast speciale tools die u kunt gebruiken bij het zoeken naar de beste long-tail-zoekwoorden, moet u de meest elementaire zoekmethode niet vergeten.

Google!

De suggesties die de zoekmachine u laat zien wanneer u een zoekopdracht typt, zijn een kist met potentieel verbazingwekkende long-tails voor uw inhoud. Dit zou natuurlijk niet de enige manier moeten zijn om KW's te onderzoeken en te vinden, omdat deze suggesties geen statistieken tonen. Maar als bijdrage aan je ideeënbank werkt Google prima.

Als je bijvoorbeeld een nuttige gastpost over thermostaten wilt schrijven en deze heel specifiek wilt maken voor een bepaald publiek, zal de zoekmachine je veel ideeën geven.

Google-zoeksuggestie 1

De resultatenpagina heeft veel meer suggesties voor SEO long-tail zoekwoorden dan je denkt. Scrol naar de onderkant van de pagina en je ziet het gedeelte 'Verwante zoekopdrachten'. Het is niet altijd direct ter zake, maar er kunnen enkele verborgen juweeltjes zijn.

Typ gewoon het zoekwoord dat u al heeft en dat goed presteert, en zoek naar gerelateerde onderwerpen die net zo goed werken voor uw eCommerce-website.

Hoe kun je daar long-tail zoekwoorden herkennen? Eenvoudig. Het zijn 3+ woorden en vrij specifiek. Zoals de 'eerste keuze vakanties 2022'.

Als u ter plaatse niets interessants kunt vinden, overweeg dan variaties op de oorspronkelijke KW.

Google gerelateerde zoekopdrachten 1

Besteed aandacht aan de sectie 'Mensen vragen ook'

Nog een andere potentiële verborgen schat bevindt zich in de sectie 'Mensen vragen ook'. Daar kun je perfecte long-tails vinden in de vorm van vragen waar mensen echt om geven. U kunt deze in longreads gebruiken om een ​​groot deel van de subonderwerpen te behandelen of voor uw FAQ-blok. Dit kan uw kansen op rangschikking voor een of meer van de zinnen vergroten.

Als u op zoek bent naar longtail-zoekwoorden voor de detailhandel, zorg er dan voor dat u deze controleert en waar nodig aanpast op basis van de resultaten van uw digitale analyse.

Houd er ook rekening mee dat wanneer u een vraag opent, er nog meer onder kunnen verschijnen. Gebruik het als een hack wanneer er maar een paar vragen in de sectie zijn.

Google-zoekresultaten vragen mensen ook 1

Vergeet niet om Amazon te onderzoeken

Zoals we al zeiden, is Amazon een genie als het gaat om longtails. Als u daar een winkel heeft, vergeet dan niet het zoektermrapport te gebruiken. Het laat zien op welke zoekwoorden gebruikers hebben gezocht om uw pagina te vinden.

Voeg de zoekwoorden toe die nog niet in uw vermelding en natuurlijk op de site staan, en u bereikt veel meer gerichte gebruikers. Misschien zoekt 50% van uw publiek naar dezelfde woordgroepen in Google Zoeken.

Je kunt Amazon ook gebruiken om suggesties te krijgen voor long-tail KW's. Deze aanpak werkt op dezelfde manier als in de zoekmachine. Begin gewoon te typen en spring door het konijnenhol.

Suggesties voor Amazon-zoekresultaten 1
Bron: Amazone

Gebruik de Google Search Console

Wat als ik je zou vertellen dat je misschien al rankt voor zoekwoorden waarvan je niets weet?

We richten ons allemaal op de KW's waarop onze websites ranken op de 1e SERP. Maar hoe zit het met de 2e en de 3e? Ga naar Google Search Console en controleer de lijst met zinnen waarvoor uw website wordt weergegeven.

Mogelijk vindt u verschillende prachtige long-tail-zoekwoorden die u niet bent het optimaliseren van uw inhoud voor maar nog steeds rang. Het zou dus niet al te moeilijk moeten zijn om op de eerste pagina of zelfs TOP-5/3/1 te komen, toch? Bovendien zouden de resultaten vrij eenvoudig moeten zijn. Je zult binnen ongeveer een week beweging zien.

Het enige dat u nu nodig heeft, is het prestatierapport in Google Search Console. Daar zie je het gedeelte 'Queries'. Filter op de gewenste pagina en zet de sortering in aflopende volgorde op 'Positie'. Op die manier vindt u zoekopdrachten voor de lange termijn die u kunt optimaliseren voor de posities groter dan de 10e.

topzoekopdrachten van Google Search Console
Bron: Google Search Console

Bezoek forums en vraag-en-antwoordwebsites

Forums en Q&A-borden zijn enkele van de beste plaatsen om te gebruiken wanneer u nieuwe zoekwoordideeën nodig heeft. Je kunt zelfs iets vinden waar niemand op mikt (of slecht doet).

Trouwens, als je een kledingwinkel hebt, is het werk op zoek naar forums over kleding, styling, enz.

gericht Google-zoekresultaat 1

We hoefden niet eens met trefwoorden te spelen om een ​​geweldig forum over mannenstijl te vinden.

Bezoek de sectie 'Advies voor herenkleding' en u zult veel potentiële onderwerpen voor uw blogposts vinden. Door de aanbevelingen te lezen die mensen elkaar daar geven, kun je zeker potentiële long-tail-zoekwoorden vinden om pagina's voor te optimaliseren.

styleforum.net-threads
styleforum.net bericht
Bron: Styleforum.net

De uitdrukking 'een witte stropdas dragen naar het bal' lijkt een fatsoenlijk trefwoord, nietwaar?

Met een dergelijke aanpak worden veel doelen bereikt:

  • Je krijgt nieuwe KW-ideeën
  • U trekt een gericht publiek naar uw eCommerce-website
  • Mensen die antwoorden (en geweldige producten) nodig hebben, krijgen ze

Tips voor het gebruik van lange-staartzoekwoorden

Laten we zeggen dat je een geweldige lijst met lange zinnen hebt samengesteld die klaar zijn om te worden gebruikt. Maar waar plaats je ze strategisch om het aantal conversies te verhogen en verkeer naar je website te leiden?

Hier zijn enkele ideeën:

#1. Voeg long-tail zoekwoorden toe aan product- en servicebeschrijvingen.

Het geheim ligt in het zo natuurlijk mogelijk gebruiken van deze zinnen, alsof je gewoon terloops een beschrijving schrijft en bepaalde woorden gebruikt. U kunt bijvoorbeeld beginnen met het beschrijven van een witte stropdas die u verkoopt door te schrijven 'Wat dacht u van het dragen van een witte stropdas naar het bal? Of…'

Maak gebruik van de creativiteitspool, maar vermijd het stapelen van dergelijke KW's in één beschrijving om te proberen ze allemaal te rangschikken. Dit ziet er heel duidelijk uit en verpest de gebruikerservaring. Wees beknopt en origineel, er zijn veel andere manieren om long-tails op uw pagina's op te nemen.

#2. Gebruik long-tails in H1 en metadata.

Titels, beschrijvingen en H1's zijn ook geweldige plaatsen voor uw lange zinnen. Die klinkende vragen zullen perfect werken voor titels en H1's. Metadata is een nogal onderschatte locatie als het gaat om trefwoorden of creativiteit, maar het laat zowel zoekmachines als gebruikers zien waar de pagina over gaat.

Verlies dus geen kans om daar een KW toe te voegen en er mogelijk voor te rangschikken.

#3. Gebruik ze om de websitestructuur te verbeteren.

U kunt de sitestructuur verbeteren door uw long-taillijst te gebruiken. Dergelijke trefwoorden kunnen u helpen te bepalen wat uw categorieën en productpagina's moeten zijn (lange zinnen zijn meestal uw productpagina's, terwijl korte zinnen uw categorieën zijn). Kijk door de lijst, misschien ben je iets vergeten.
Uw website moet de vragen van bezoekers beantwoorden voordat ze er zelfs maar om vragen. Dit zorgt voor een geweldige gebruikerservaring. Bovendien is dit in de taal die ze spreken het beste wat je kunt doen om een ​​relatie met elk van hen op te bouwen.

#4. Maak inhoud die is geoptimaliseerd voor long-tail-zoekwoorden.

Duidelijk, gebruik long-tails in blogposts en andere inhoud op de website. Sommige long-tail zoekwoorden verdienen een apart blogartikel. Gebruik ze in titels en door de hele tekst, maar onthoud dat ze niet te vol worden. Te veel sleutelzinnen zullen zelfs de meest interessante post beschadigen, omdat de leesbaarheid dramatisch zal afnemen.

Verdeel elke publicatie met ondertitels waar je die KW's ook kunt gebruiken. Gebruik vragen om een ​​gesprekstoon toe te voegen en, nogmaals, gebruik longtails.

Een dergelijke aanpak helpt u ook bij het opstellen van een goed inhoudsplan.

#5. Maak een FAQ-sectie op de website.

Een andere geweldige plek om focuszinnen op te nemen en meer informatie over uw bedrijf te geven, is de sectie Veelgestelde vragen. Daar kun je schrijven over het aanbod van producten en diensten die je hebt, levering, COVID-voorzorgsmaatregelen, enz.

Bezoekers zullen de informatie vinden die ze nodig hebben zonder contact op te nemen met de klantenservice, wat een onderdeel is van selfservice die veel websites nastreven.

U kunt ook een sectie met veelgestelde vragen toevoegen aan uw productpagina's of blogberichten.

Gebruik long-tail zoekwoorden als ankers voor interlinks binnen uw website. Door dit te doen, zult u verschillende doelen bereiken: een netwerk van pagina's op uw website maken, de sessietijd verlengen en pagina's optimaliseren voor nieuwe KW's.

Conclusie

Longtail-zoekwoorden voor e-commerce zijn een geweldige manier om meer van uw pagina's te rangschikken voor specifieke vragen die uw potentiële klanten hebben wanneer ze op zoek zijn naar een product of dienst. Je moet er voor ze zijn en we hebben je alle tools gegeven die je nodig hebt op weg naar de eerste SERP.

Verzamel ze nu en begin met het bouwen van een nieuwe SEO-strategie met deze helpers!

Noot van de redactie: dit is een gastpost van Natalia Piskorovska, Digital Marketing Manager bij SE Ranking. Heb je expertise op het gebied van digitale marketing of software? Pitch je blogidee met behulp van onze contact pagina.

Wil je meer weten?

← Terug naar blog

De Findstack Het redactieteam zet zich in om bedrijven te helpen bij het vinden van de perfecte softwareoplossingen. Onze ervaren schrijvers en redacteuren bieden informatieve inhoud om lezers in staat te stellen de beste beslissingen te nemen voor hun behoeften.

Laat u door ons begeleiden zodat u de juiste keuze kunt maken

Vereenvoudig het zoeken naar software en ga aan de slag door door onze categorieën te bladeren.

Blader door onze categorieën
Featured on

© 2023 Findstack.com, een bedrijf van SoHo Media Ltd. Alle rechten voorbehouden.
Advertisbeleid  |  Cookie beleid  |  Privacy Policy  |  Gebruiksvoorwaarden