Hoe creëer je een webinar funnel die converteert?
A webinar funnel staat als een onmisbare techniek voor het behalen van uw marketingdoelstellingen. Of u nu een nieuw product introduceert, een e-maildatabase opbouwt of de verkoop van producten stimuleert, deze bron is ronduit essentieel.
Om uw webinartrechter beter te laten werken en uw resultaten te verdubbelen, moet deze nauwkeurig worden afgestemd op bepaalde elementen. Findstack heeft zes eenvoudige stappen geïdentificeerd om u te helpen uw webinarreeks perfect te plannen. Dus laten we beginnen!
Een webinar funnel is een marketingtechniek waarmee je potentiële deelnemers kunt aantrekken en omzetten in betalende klanten. In dit geval fungeert een webinar als een leadmagneet die leads vastlegt en kwalificeert, vergelijkbaar met een verkooptrechter.
Om effectief te werken, volgt een trechter voor een webinar een reeks stappen om bezoekers tijdens het koopproces te verleiden. Ze omvatten het volgende:
Dit is hoe het maken van een webinartrechter eruit zou kunnen zien.
Een aantrekkelijke en mobielvriendelijke landingspagina voor webinars is een onmisbare bron om uw campagne te laten slagen. Waarom bekijkt u deze diepgaande beoordeling van bestemmingspagina-bouwers stevig van start gaan?
Volgens Sales Force, 79% van de leads glippen door de mazen omdat marketeers er niet in slagen ze om te zetten in verkopen. Dus wat is de oplossing? Webinar-trechters.
Een webinar kan u helpen leads vast te leggen en om te zetten in verkopen. Omdat potentiële deelnemers hun contactgegevens opgeven tijdens de registratie, maakt een webinartrechter het genereren van leads een fluitje van een cent.
Het is mogelijk om interesse te wekken voor uw online evenement en een breder publiek te bereiken via een webinartrechter. Een pakkende landingspagina met kristalheldere webinar-onderwerpen en -doelen kan meer mensen overtuigen om zich in te schrijven voor het evenement.
Uw inspanningen om een gedenkwaardig webinar te creëren, zullen niet verloren gaan. U kunt de online vergadering namelijk opnemen, delen met abonnees die niet online aanwezig kunnen zijn en op uw website weergeven.
U kunt de transcripties ook hergebruiken door eBooks, blogposts, enz. te maken. Dit verbetert uw SEO wanneer zoekers uw webinar ontdekken op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's).
Dus hoe bouw je een converterende webinartrechter? Voordat we ingaan op de stappen, moet u er rekening mee houden dat u uiteindelijk minder deelnemers zult hebben dan degenen die zich hebben aangemeld.
Dat is prima. Het belangrijkste doel van uw webinar-trechter is om uw leads te kwalificeren, zodat u mensen kunt helpen die tot het einde van het programma willen blijven. En een conversieratio die er tussen zit 3.1% en 5% ligt nog steeds binnen het aanvaardbare bereik.
Beslissen over het webinar-onderwerp is een van de belangrijkste stappen bij het bouwen van een webinar-trechter. Het moet een onderwerp zijn dat breed genoeg is om een groot publiek te huisvesten en hun interesse te wekken. De gesprekspunten moeten ook specifiek en relevant zijn voor uw doelgroep.
Om de wens van mensen om uw online evenement bij te wonen aan te wakkeren, moet u wat onderzoek doen om uw potentiële deelnemers te begrijpen. Doe het volgende om hun pijnpunten te begrijpen:
Het plannen van webinars rond onderwerpen die relevant zijn voor uw publiek, is een goede plek om een webinartrechter te starten.
Het doel van je webinar moet duidelijk zijn wanneer je het plant. Zorg ervoor dat de inhoud aansluit bij de interesses, voorkeuren en behoeften van uw publiek.
Het meten en volgen van de volgende webinartrechterstatistieken is essentieel:
Het is cruciaal om verkeer naar uw webinar-bestemmingspagina te leiden om bezoekers te verleiden zich aan te melden voor uw online evenement. Hoe meer mensen op uw registratiepagina terechtkomen, hoe meer leads en conversies u kunt hebben.
U kunt potentiële deelnemers aanmoedigen om uw webpagina te bezoeken door hen een gratis webinar aan te bieden. In vergelijking met een betaald webinar kan het meer verkeer naar uw bestemmingspagina leiden.
A. Sociale media
Het lijdt geen twijfel dat sociale media sindsdien uw marketingcampagne smeren 5 miljard mensen gebruiken het wereldwijd. En de Pew Research Center zegt dat ongeveer zeven op de tien Amerikanen sociale media gebruiken om te netwerken.
Daarom gebruikte Renee Mack haar social media account om haar webinar te promoten. Hier zijn enkele positieve dingen uit de advertentie:
B. Email reclame
Het is ook gemakkelijk om het bewustzijn over uw webinar te vergroten als u een e-maillijst heeft. Bekijk het voorbeeld hieronder. De e-mail werkt vanwege het volgende:
C. Maak gebruik van uw website
Omdat u een gevestigd merk met een website heeft, kunt u uw internetsite gebruiken om verkeer naar uw aanmeldingspagina voor webinars te leiden. Het is een goede bestemmingspagina vanwege:
Nu mensen hun registratie hebben bevestigd, is het tijd om het webinar te geven. En vergeet niet dat de trechter voor je online evenement een duidelijk proces heeft dat je moet volgen om je conversies te verbeteren.
Het begint met uw bestemmingspagina die bezoekers naar uw webinar-registratiepagina leidt. Terwijl deelnemers inloggen tijdens het evenement, moet u ze verwelkomen. U moet een CTA-link opnemen die deelnemers naar de aankooppagina leidt en vervolgens naar een andere aparte pagina waar bezoekers uw product kunnen downloaden.
Dus hoe organiseer je een onvergetelijk en zeer boeiend webinar? Hier zijn enkele geweldige ideeën die u kunt proberen:
Je hebt veel energie gestoken in het hosten van je online evenement, dus het is een verstandig idee om er een geautomatiseerd webinar van te maken. Ook wel een "evergreen webinar" of "on-demand webinar" genoemd, een geautomatiseerd online evenement wordt vooraf opgenomen en gedeeld op geplande tijden.
Het simuleert een online evenement en blijft een publiek boeien. U kunt het gebruiken om meer leads te verzamelen en uw conversies te verhogen.
Weet je niet zeker hoe je aan de slag moet met geautomatiseerde webinars? Findstack helpt u de juiste webinarsoftware voor uw bedrijf te vinden met onze gemakkelijk leesbare vergelijkingen, zodat u uw zoekopdracht kunt verfijnen en een zelfverzekerde keuze kunt maken. Zie jouw best gerangschikte webinartools of de blader door alle leveranciers van webinars in de webinarcategorie.
Besteed aandacht aan de volgende tips om gebruik te maken van geautomatiseerde webinars:
Als u tijdens uw conferentie goede verkopen krijgt, is dat een geweldige prestatie. Heb jij even geluk. Maar het is ook mogelijk om uw doelen niet te halen, dus u moet follow-ups maken.
Dit is waarom.
Een studie toont aan dat 80% van de verkopers heeft gemiddeld vijf vervolgmails nodig om een deal te sluiten. Als gevolg hiervan is het van vitaal belang om uw bezoekers op te volgen om ervoor te zorgen dat u uw omzet verdubbelt.
U moet ze de middelen e-mailen die ze nodig hebben om te beslissen om uw producten te kopen in de vervolgmail. Dit is wat u moet opnemen.
Als de prospect het webinar niet kan bijwonen, is vooral de follow-up e-mail van belang.
U kunt ze nog steeds omzetten in betalende klanten door ze de webinar-herhalingsvideo te sturen. Stel aanvullende vragen in uw follow-up e-mail om ze te laten antwoorden.
Een webinar-trechter is een handige verkooptool waarmee u uw online evenement kunt promoten om potentiële bezoekers over te halen zich aan te melden. Het helpt u bij het vastleggen en kwalificeren van leads, zodat u uw conversies een boost kunt geven en uw verkoopdoelen kunt bereiken.
Met de juiste tools bouw je een aansprekende landingspagina en een webinar hosten, kunt u een gedenkwaardige conferentie leiden. Findstack kan van pas komen door u te helpen bij het vinden van de perfecte software om een converterende webinartrechter te creëren.