VoIP of Voice over Internet Protocol begon in de jaren negentig in populariteit te stijgen. Tegenwoordig is het een van de meest essentiële tools in de communicatiestack van elk bedrijf.
VoIP biedt een essentieel niveau van flexibiliteit voor mensen die op zoek zijn naar schaalbare wereldwijde communicatie en is de go-to-telefonieoplossing geworden voor de meeste merken. Vanaf 2023 was de marktomvang voor VoIP in de VS: ongeveer $ 17 miljard.
Wereldwijd zal de markt voor VoIP-technologie naar verwachting ongeveer $102.5 miljard door 2026. De huidige selectie van VoIP-statistieken biedt inzicht in de snelgroeiende aard van VoIP en het belang van deze markttechnologie.
(Onderzoek en Markten)
Het Research and Markets-rapport voor de wereldwijde VoIP-groei tussen 2021 en 2026 geeft aan dat VoIP-diensten moeten groeien naar een waarde van $102.5 miljard in 2026. Van een waarde van ongeveer $85.2 miljard in 2021 vertegenwoordigt dit een CAGR van ongeveer 3.8%.
Research and Markets merkt op dat ondanks de ravage en chaos veroorzaakt door de pandemie voor andere industrieën, de VoIP-sector heeft geprofiteerd van een aanzienlijke verschuiving naar de cloud.
(Grand View-onderzoek)
De markt voor mobiele VoIP zou zelfs belangrijker kunnen zijn dan het VoIP-landschap in het algemeen. Volgens Grand View Research stimuleren de inzet van 4G/LTE en de stijgende vraag naar 5G de groei van de sector in deze sector. Tegen 2025 zou de industrie een waarde van 145.76 miljard dollar kunnen bereiken.
Als de mobiele VoIP-markt tegen 2025 zijn verwachte waarde bereikt, vertegenwoordigt dit een CAGR van 20% tussen de jaren 2016 en 2025. Grand View Research merkt op dat Azië-Pacific in deze periode de snelst groeiende regio zal zijn.
(Persistentie Marktonderzoek)
Volgens onderzoek van Persistence Market wordt de groei van VoIP grotendeels aangedreven door lage onderhoudsvereisten en minimale installatiekosten. Veel bedrijven die de overstap naar het VoIP-landschap maken, doen dit met toegang tot diensten waarmee ze hun migratie kunnen vereenvoudigen.
De markt voor VoIP-diensten, die zich richt op de levering van diensten die verband houden met de VoIP-industrie, inclusief levering en beheer, zal tegen 194.5 een waarde van 2025 miljard dollar bereiken. Volgens Persistence zullen "beheerde IP"-diensten de meest voorkomende dienst zijn .
(Markten en markten)
Het gebruik van gehoste PBX-oplossingen zal naar verwachting aanzienlijk versnellen met de opkomst van de VoIP-markt. Volgens Markets and Markets zal Hosted PBX-technologie tegen 9.5 een waarde van ongeveer $ 2023 miljard bereiken, een stijging ten opzichte van $ 4.19 miljard vanaf 2018, wat neerkomt op een CAGR van 14.9%.
Think Startupanz. com, zal de gehoste PBX-markt een van de snelst groeiende ruimten in de branche zijn, met een CAGR van ongeveer 15% in de jaren tot 2025.
(Wereldwijde marktinzichten)
Global Market Insights merkt op dat er verschillende veranderingen op stapel staan voor de VoIP-markt. Tegen 2025 zal de markt voor internationale VoIP-gesprekken naar verwachting ongeveer 50% van het marktaandeel in handen hebben, waarbij meer bedrijven op zoek zijn naar wereldwijde communicatie. Vaste VoIP zal naar verwachting ook een marktaandeel van 55% hebben, aangezien bedrijven op zoek zijn naar manieren om prioriteit te geven aan beveiliging.
Volgens het rapport zal Noord-Amerika in 2025 de VoIP-markt domineren, met een geografisch marktaandeel van meer dan 40%. De snelle acceptatie van cloudservices, geavanceerde toegang tot telecommunicatie-infrastructuur en toenemende mobiliteit van werknemers zullen groei stimuleren.
(Mordor-intelligentie)
Cloudtechnologie, inclusief VoIP-oplossingen voor communicatie, groeit in een uitzonderlijk tempo, vooral tijdens de pandemieperiode. Volgens Mordor Intelligence werd de telecomcloudmarkt in 25.33 gewaardeerd op ongeveer $ 2020 miljard, maar naar verwachting zal deze in 74.36 een waarde van $ 2026 miljard bereiken. Dit vertegenwoordigt een CAGR van 19.9%.
Mordor Intelligence merkt op dat er een aantal factoren zijn die de groei van cloudgebaseerde telecom kunnen verstoren, waaronder cyberbeveiligingsbedreigingen.
(Buffer)
De opkomst van werken op afstand en hybride werken is een van de belangrijkste factoren die een verschuiving naar VoIP en cloudcommunicatie stimuleren. Volgens Buffer werkt nu ongeveer 30% van de respondenten voor een organisatie waar werken op afstand de norm is voor 100% van de werknemers.
Ongeveer 43% van de werknemers zei dat een deel van hun team nu fulltime op afstand werkt en dat een deel van het team op kantoor werkt. 15% van de ondervraagde werknemers zei dat ze voor een bedrijf werken waar ze indien nodig thuis kunnen werken.
(Microsoft)
Zelfs zonder rekening te houden met de eisen van werken op afstand, constateerde Microsoft dat 82% van de bedrijven kostenbesparingen rapporteerde bij de overstap naar de cloud. Uit hetzelfde rapport bleek ook dat ongeveer 92% van de kleine bedrijven betere beveiligingsresultaten behaalde door naar de cloud te verhuizen, en 59% van de kleine bedrijven behaalde productiviteitsvoordelen door een verschuiving naar de cloud.
(IDC)
Tijdens de pandemie ontdekte IDC een snelle groei in alle vormen van geïntegreerde communicatie en Samenwerkingsinstrumenten, waaronder de opkomst van VoIP-adoptie. Volgens IDC groeide de omzet voor de industrie in de loop van het jaar met ongeveer 24.9%.
De connectiviteit van gehoste spraak en openbare UC-clouds groeide in 26.1 met 2020% op jaarbasis en de inkomsten uit openbare UCaaS stegen met 2.12%. De omzet voor IP-telefoons daalde ook met ongeveer 20.4% op jaarbasis, wat wijst op een stijgende vraag naar software in plaats van hardware.
(Telzio)
Volgens interne onderzoeken van Telzio zal het gemiddelde bedrijf 30-50% besparen op zijn communicatiekosten door over te stappen op VoIP. Er zijn veel mogelijke redenen voor deze kostenbesparing, waaronder het feit dat VoIP internet gebruikt om te bellen en gebeld te worden, in tegenstelling tot handlijnen, waarvoor bedrading ter plaatse nodig is.
Het opzetten van een telefoonsysteem op locatie kost doorgaans gemiddeld € $20.000, terwijl de installatiekosten van een VoIP-systeem nul kunnen zijn. Een andere reden voor kostenbesparingen is de mogelijkheid om gebruikers te bundelen in pay-as-you-go VoIP-abonnementen op basis van minuten in plaats van gebruikers.
(UC Lekengids)
Hoewel kostenbesparingen een belangrijke overweging zijn voor veel bedrijven die de overstap naar VoIP maken, zijn er ook andere voordelen verbonden aan het gebruik van Voice over Internet Protocol. De UC Laymen's Guide suggereert bijvoorbeeld dat wanneer een bedrijf overstapt op een VoIP-systeem vanaf een vaste lijn, het gemiddeld 32 belminuten per dag kan besparen.
Vaak maken cloudgebaseerde oplossingen het voor bedrijven gemakkelijker om hun teamleden met elkaar te verbinden en zorgen ze voor snelle operaties.
(Uitgaven rand)
Hoewel de kostenbesparingen van VoIP aanzienlijk kunnen zijn en het verwachte groeipercentage van een systeem volgens Spend Edge wel 10.40% kan bedragen, is het risico van sterke stijgingen van de VoIP-prijzen laag. Uit het onderzoek van Spend Edge bleek dat binnen een periode van vijf jaar (2019 tot 2025) de kosten van VoIP in totaal met slechts 3% zouden stijgen.
(GetVoIP)
Een evaluatie van meerdere onderzoeken door GetVoIP wees uit dat communiceren via internet in plaats van het gebruik van een traditioneel PSTN-telefoonsysteem verschillende kostenbesparingen kan opleveren. Klanten konden tot 90% besparingen realiseren op de kosten van internationale gesprekken en 90% besparingen op de opstartcommunicatiekosten.
Uit de onderzoeken bleek ook dat VoIP de kosten van lokale en interlokale telefoongesprekken met 40% kan verlagen, en de kosten van teleconferenties met 30%, wanneer video- en spraakmogelijkheden beschikbaar waren.
(McKinsey)
Een van de belangrijkste voordelen van VoIP en cloudgebaseerde technologieën is hun vermogen om de klantenservice-ervaring voor de gebruikers van vandaag te verbeteren. VoIP is een cruciaal onderdeel van alle omnichannel-interacties, waardoor bedrijven kanalen op verschillende kanalen kunnen bedienen, zonder dat de kwaliteit van de ene omgeving naar de andere hoeft te dalen.
Volgens McKinsey zullen de meeste klanten drie tot vijf verschillende servicekanalen raadplegen bij het oplossen van een probleem. Ongeveer 86% van deze klanten zegt te verwachten harmonieus te kunnen schakelen tussen klantenservicekanalen.
(Fortune Bedrijfsinzichten)
VoIP is een van de belangrijkste technologieën die de weg vrijmaakt voor de opkomst van Unified Communications as a Service - een uniforme benadering van communicatie via de cloud. In 2020 was de marktwaarde voor UCaaS ongeveer $ 25.85 miljard volgens Fortune Business Insights. Tegen 2028 zal deze markt naar verwachting een waarde van ongeveer $ 69.93 miljard bereiken.
Afgezien van bredere toegang tot VoIP-technologie, zijn enkele van de andere factoren die van invloed zijn op de toenemende acceptatie van UCaaS de introductie van API's en CPaaS-platforms.
(Service-oplossingen)
Volgens een rapport van Servion Solutions zullen AI-systemen tegen 95 ongeveer 2025% van alle klantinteracties afhandelen. Aangezien VoIP zich blijft ontwikkelen als een krachtig hulpmiddel voor het beheer van de wereldwijde klantenservice, moeten bedrijven voorbereid zijn op de opkomst van AI in hun VoIP en Unified Communications-systemen.
Chatbots, virtuele assistenten en intelligente IVR-oplossingen zijn enkele van de meest voorkomende AI-gerelateerde tools die in 2023 worden verbonden met VoIP-systemen.
(Nextiva)
Volgens rapporten van Nextiva zal het gebruik van VoIP-applicaties voor smartphones de komende jaren waarschijnlijk toenemen, omdat meer werknemers afhankelijk zijn van hun smartphone-apparaten om contact te maken met collega's en consumenten op de werkplek.
Het aantal mensen dat mobiele telefoons gebruikt om op het werk te communiceren, is de afgelopen jaren aanzienlijk toegenomen: ongeveer 87% van de gebruikers gebruikt hun mobiele telefoon minstens één keer per week op het werk. Ongeveer 59% van de respondenten in de enquête zei ook dat ze gemiddeld 3 apparaten op het werk gebruiken.
(toetsenbord)
Bedrijven gebruiken hun VoIP-oplossingen niet meer alleen voor spraakcommunicatie. VoIP heeft ook de mogelijkheid om andere soorten inhoud via internet over te dragen, inclusief video. Volgens Dialpad besteedt ongeveer 83.13% van de respondenten een derde van hun week aan vergaderingen.
Helaas zijn sommige bedrijven nog steeds bezorgd dat ze hun audio-oplossingen niet goed krijgen voor videoconferenties, waarbij 50% van de respondenten zegt dat audioproblemen hun grootste probleem zijn tijdens vergaderingen.
(Nuance-technologie)
Nu AI, afgestemd op VoIP-technologie, steeds gebruikelijker wordt, beginnen veel bedrijven te experimenteren met AI als een hulpmiddel ter bescherming tegen oproepfraude. Ongeveer 85% van de Fortune 500-bedrijven gebruikt anti-fraude AI-maatregelen om hun gebruikers te beschermen.
Experts voorspellen dat het aantal geavanceerde technologieën dat wordt gebruikt om VoIP-lijnen te beschermen in de toekomst zal toenemen, aangezien wereldwijd regelgeving en nieuwe nalevingsnormen worden geïmplementeerd.
VoIP is snel in opkomst als een essentieel onderdeel in elke communicatiestack, vaak aangeduid als onderdeel van de "UC" of Unified Communications as a Service (UCaaS) bundel. Aangezien de communicatie in het zakelijke landschap steeds complexer wordt, is VoIP een tafel-stakes-oplossing om ervoor te zorgen dat bedrijfsleiders teams en collega's met klanten kunnen verbinden, waar ze ook zijn.