NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De ultieme lijst met sms-marketingstatistieken voor 2025

Rebekka Carter, 09 maart 2025
De ultieme lijst met sms-marketingstatistieken voor 2025
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform voor makers om digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... te verkopen. Lees verder over Crevio

Investeert u al in sms-marketing?

Tegen de tijd dat u klaar bent met het verkennen van deze sms-marketingstatistieken, wilt u misschien uw eigen campagne starten. Ten slotte, 48.33% van alle mensen ter wereld hebben hun eigen smartphone. Degenen die wel toegang hebben tot een telefoon, gebruiken deze ook vaak de hele tijd.

We nemen onze smartphones mee naar het werk, houden ze bij de hand als we thuis zitten, en 88% van de mensen nemen zelfs hun telefoons mee naar de badkamer.

In een tijd waarin mensen geobsedeerd zijn door hun communicatieapparatuur, kan dit de perfecte gelegenheid zijn voor uw merk om sms-marketing te verkennen.

Hier is je gids voor alle sms-marketingstatistieken die je moet weten voor die eerste inspiratie.

Wat is sms-marketing?

Sms-marketing is een soort advertentiestrategie die is ontworpen om u te helpen uw klanten te bereiken, waar ze ook zijn. In tegenstelling tot sociale media, e-mail of contentmarketing, kunnen sms-campagnes uw klanten bereiken, ongeacht of ze online zijn.

Hoewel niet iedereen toegang heeft tot internet, heeft een groeiende meerderheid van de klanten hun eigen telefoon, waardoor ze op verschillende manieren met bedrijven kunnen communiceren.

U kunt sms-marketing gebruiken om uw klanten aan te spreken wanneer ze een aanstaande afspraak hebben of hen te herinneren aan een op handen zijnde verkoop. Er zijn zelfs sms-oplossingen die zijn ontworpen om doelgroepleden te targeten op basis van hun locatie, interesses of aankooppotentieel.

Voordat we dieper ingaan op de beste statistieken voor sms-marketing, volgen hier enkele geweldige eerste inzichten:

Belangrijkste sms-marketingstatistieken - Keuzes van de redacteur

  • 66% van de Amerikanen geeft toe 's nachts met hun telefoon te slapen
  • Mensen checken hun telefoon tot 160 keer per dag, of eens in de 9 minuten
  • Ongeveer 39% van de Amerikaanse klanten zegt dat ze te vaak smartphones gebruiken.
  • Er zijn wereldwijd meer dan 5.11 miljoen unieke mobiele gebruikers
  • Het gemiddelde openingspercentage voor sms-marketing is 98%
  • Reactiepercentages per sms zijn tot 295% hoger dan reacties op telefoontjes

Sms-marketingstatistieken: platformbereik

1. Er zijn 3.90 miljard smartphonegebruikers in de wereld en 10.97 miljard connecties


Statista en GSMA

Statista merkt op dat er meer dan 3.8 miljard smartphone gebruikers in de wereld, goed voor ongeveer 48.33% van de wereldbevolking. Sinds 2016 is dit aantal drastisch gestegen van slechts 2.5 miljard gebruikers.

Er zijn ook 10.97 miljard mobiele verbindingen, volgens de realtime inlichtingengegevens van GSMA. Een enkele mobiele gebruiker kan meerdere verbindingen hebben.

2. 84% van de klanten zegt al sms-marketingberichten te hebben ontvangensages van bedrijven


G2

Klanten vinden het niet erg om sms-marketingberichten te accepterensages van bedrijven waarvan ze denken dat ze hen waarde kunnen bieden. SMS-marketing groeit verrassend snel, met G2 met vermelding van dat ongeveer 84% van de klanten al berichten ontvangtsages van bedrijven vandaag. Sms'en had kunnen zijn rond sinds 1992, maar het is nog steeds een van de snelstgroeiende marketingmedia die beschikbaar zijn.

3. 39% van de Amerikaanse klanten denkt dat ze hun telefoon te veel gebruiken

Deloitte

Uit een onderzoek van Deloitte blijkt dat consumenten zich goed bewust zijn van hun verslaving aan hun smartphones, maar dat de wens om deze tools te gebruiken nergens heen gaat. De onderzoek zegt dat 39% van de Amerikaanse klanten denkt dat ze hun smartphone te vaak gebruiken. Tussen 2017 en 2018 ontdekte Deloitte ook dat het aantal keren dat gebruikers hun smartphone checkten, steeg van gemiddeld 47 naar 52.

4. Amerikanen checken hun telefoon tot 160 keer per dag

Beoordelingen.org

Een onderzoek naar smartphone verslaving door Reviews.org ontdekte dat ongeveer 75% van de klanten zichzelf in 2020 als verslaafd aan hun smartphone beschouwde, terwijl 48% voelde hetzelfde in 2021. Uit de meest recente studie blijkt dat eigenaren van mobiele telefoons in de VS hun telefoon tot 160 keer per dag kunnen checken. Sterker nog, 65.6% van de klanten kijkt zo vaak op hun telefoon.

Uit het onderzoek bleek verder dat gebruikers hun telefoon om verschillende redenen gebruiken, waaronder het gebruik als wekker (79.5) en het gebruik op datums (57.4%).

telefoon statistieken

5. 97% van de Amerikanen heeft een mobiele telefoon

Pew Research Center

De meerderheid van de Amerikaanse burgers in het bezit zijn van een of andere mobiele telefoon of smartphone. Dit aantal is de afgelopen jaren flink toegenomen. Bovendien verkiezen de meeste gebruikers 'slimme' technologie boven standaard mobiele telefoons.

Uit het onderzoek van Pew blijkt dat 100% van de mensen tussen 19 en 49 jaar in Amerika op dit moment een mobiele telefoon bezit. Zelfs als een telefoon niet slim is, kan hij meestal nog steeds sms-berichten accepterensages. Misschien nog aantrekkelijker, ongeveer 97% van de telefoonbezitters verdient tot $ 74,999 per jaar.

6. 64% van de klanten vindt dat bedrijven vaker moeten sms'en

ZipWhip

Sms-bedrijf ZipWhip onthulde dat ongeveer 64% van de klanten vindt dat bedrijven vaker per sms contact met hen zouden moeten opnemen. De generatie die zich het prettigst voelde bij het idee van sms'en, was Gen Z, met 83% die om meer sms'jes vroeg.

Uit het onderzoek bleek ook dat afspraakherinneringen de meest populaire tekstvorm zijn die gebruikers van merken zouden willen ontvangen. Ongeveer vier op de vijf Generation X-respondenten zeiden dat ze voor deze herinneringen de voorkeur gaven aan tekst boven andere kanalen.

7. 77% van de consumenten zegt waarschijnlijk een positief beeld te hebben van een bedrijf dat sms aanbiedt

Harris Poll

Een Harris Poll gevonden dat sms-marketing een van de meest populaire manieren is voor bedrijven om in contact te komen met klanten. Ongeveer 64% van de klanten met sms-mogelijkheden zei dat ze liever sms'en dan spraak als kanaal zouden gebruiken. 77% van de consumenten zei dat ze positiever zijn over een bedrijf dat tekstcommunicatie aanbiedt.

Sms-marketingstatistieken: betrokkenheidsniveaus

8. 83% van de millennials zegt dat ze sms'jes binnen 90 seconden na ontvangst openen

Open markt

OpenMarket ontdekte dat millennials de voorkeur geven aan tweerichtings-sms'en als een manier om in contact te komen met merken en bedrijven. 72% van millennials zeggen dat ze minstens 10 keer per dag sms'en, en 83% sms'ensages binnen 90 seconden na ontvangst ervan.

De ondervraagde millennials zeiden dat ze minder dan 5 mes kregensageeen week van bedrijven, en vind het leuk om afspraakherinneringen te ontvangen. Millennials houden ook van sms-berichtensages voor het ontvangen van promoties en enquêteverzoeken.

9. 50% van de Amerikaanse klanten doet een directe aankoop nadat ze een sms, coupon of kortingscode hebben ontvangen.

Aspect

Uit aspectonderzoek bleek dat tekst de meest gebruikte app op een smartphone is, waarbij 97% van de Amerikanen elke dag sms't. Bovendien, smssages ontvangen bijna twee keer zoveel klanten als elke andere mobiele marketingstrategie. zegt 50% van de klanten een aankoop doen nadat ze een sms hebben ontvangensage met een merkaanbieding, korting of QR-code.

Deze informatie bouwt voort op de vaak geciteerde statistiek dat consumenten sms-coupons tot 10 keer meer inwisselen dan andere couponaanbiedingen.

10. 70% van de klanten zegt dat sms een geweldige manier is om hun aandacht te trekken.


StemSage

Uw klanten weten hoe moeilijk het voor u is om hun aandacht te trekken in de afleidende digitale wereld van vandaag. Gelukkig, StemSage gevonden dat 70% van de klanten ben het ermee eens dat sms een succesvolle manier is om ze op de hoogte te brengen. Mensen openen over het algemeen sms-berichtensages ongeacht van wie ze zijn. Dezelfde stemSage studie merkt op dat 82% van de mensen elke mes opentsage zij ontvangen.

sms'jessage statistiek

11. 9 op de 10 mensen openen hun smssages

Mobiele aap

Mobile Monkey zegt dat ongeveer 9 op 10 mensen beweren dat ze altijd hun sms-berichten openensages. Als je die informatie gebruikt om de open rates tussen tekstgebaseerde marketinginspanningen en e-mailmarketing te vergelijken, kun je zien dat sms verreweg wint.

Een van de belangrijkste redenen waarom sms-marketing zo effectief is, is dat het standaard pushmeldingen gebruikt. Dit betekent dat telefoons zijn ontworpen om de aandacht van de klant te trekken, waar ze ook zijn.

12. 74% van de klanten zegt dat ze geen ongelezen sms op hun telefoon hebben

Digital Information World

Think Digital Information World, zijn de pushmeldingen die via sms-marketing worden geleverd uitstekend om betrokkenheid te garanderen. Deze meldingen verhogen de betrokkenheid tot 88%, omdat ongeveer 52% van de gebruikers constant op zoek is naar aanbiedingen. Momenteel zegt 74% van de klanten dat er absoluut geen ongelezen berichten zijnsages op hun telefoons.

Bovendien reageert 32% van de gebruikers op promotionele sms'jes van leveranciers en bedrijven, wat betekent dat sms'jes tot 8 keer hoger zijn dan e-mail.

13. Meer dan een derde van de telefoons ter wereld is het meest geschikt voor sms'en

Ericsson

Volgens de mobiliteitsvisualizer van Ericsson is a aanzienlijk deel van de wereld (ongeveer 35%), zou geen toegang hebben tot merkdeals via andere media dan een smssage. Hoewel er tegenwoordig veel smartphones zijn, hebben sommige gebruikers nog steeds alleen een standaard mobiele telefoon.

Sms-marketing kan de sleutel zijn om een ​​breder scala aan klanten te ontsluiten.

14. 75% van de klanten vindt het niet erg om sms'jes van bedrijven te ontvangen als ze zich hiervoor aanmelden

eMarketer

Rond 75% van de consumenten zeggen dat ze het niet erg vinden om sms-berichten te ontvangensages van bedrijven nadat ze ermee hebben ingestemd om zich aan te melden voor de ervaring. Volgens eMarketer voelen klanten zich net zo op hun gemak bij het ontvangen van berichtensages via tekst zoals ze doen via e-mail - zo niet meer.

Zolang je klanten de mogelijkheid geeft om zich aan te melden voor een sms, ontvangen ze je berichten graagsages.

Sms-marketingstatistieken: succespercentages

15. De gemiddelde responstijd voor een sms is 90 seconden, tegenover 90 minuten voor de e-mail

Gartner

Onderzoeken van Gartner hebben aangetoond dat de gemiddelde responstijd voor een legitieme e-mail gewoonlijk ongeveer 90 minuten is, vergeleken met slechts 90 seconden voor een sms-berichtsage. Bovendien merkt Gartner op dat verschillende bronnen de respons- en openingspercentages van een sms op ongeveer 98% schatten, vergeleken met ongeveer 20% voor e-mail.

16. Slechts 10% van sms-berichtensages worden gezien als spam

Mobiniti

Mobiniti zegt dat klanten zich lijken te voelen overwegend positief over sms-berichten. Slechts ongeveer 10% van mesages die per sms worden verzonden, worden gemarkeerd als spam, vergeleken met 49.7% van de e-mails.

SMS-berichtensages hebben ook een gemiddelde klikfrequentie van ongeveer 36%, vergeleken met slechts 3.4% voor e-mailberichtensages. Bovendien zegt 90% van de leads dat ze liever sms'en over hun verkoopkansen dan dat ze worden gebeld.

17. 80% van de mensen gebruikt sms'en voor zakelijke doeleinden

seinpaal

Semaphore definieert sms als de meest gebruikte vorm van communicatie ter wereld, met ongeveer 4.2 miljard mensen wereldwijd die hun telefoon gebruiken om te sms'en, ondanks de groei van extra tools. Ongeveer 80% van de mensen zegt dat ze zakelijk sms'en. Bovendien is 90% van alle mobiele telefoons geschikt voor sms.

sms-statistieken_2

18. De doorklikratio van sms ligt rond de 19%

Tekstbord

Volgens het mobiele marketingmerk, TextBoard, de gemiddelde klikfrequentie voor links die via sms-marketing worden verzonden, is ongeveer 19.3%, vergeleken met slechts 4.2% voor alle e-mails.

Google Ads hebben slechts een gemiddelde CTR van ongeveer 0.4% en Facebook-advertenties krijgen een CTR van ongeveer 0.051%. Dit maakt sms-marketing een van de meest effectieve tools om klikken naar uw website te krijgen, met name op telefoons met internet.

19. SMS-responspercentages zijn tot 295% hoger dan responspercentages voor telefoontjes

Franchisehulp

Franchise Help ontdekte dat de responspercentages voor sms-berichten tot 295% hoger dan responspercentages voor telefoontjes, wat aangeeft dat klanten veel vaker reageren op sms dan op oproepen. Klanten zijn steeds meer tegen spraak om met bedrijven te communiceren, en velen houden het liever bij sms of livechat als ze de optie krijgen.

20. 97% van de klanten zei dat ze vonden dat ze efficiënter met klanten communiceerden na de lancering van sms-strategieën

CallHub

SMS kan een waardevol hulpmiddel zijn voor zowel marketing als klantenservice. Zoals hierboven vermeld, geven veel consumenten de voorkeur aan tekst als een manier om waardevolle informatie van bedrijven te ontvangen. CallHub vond dat 97% van bedrijven efficiënter met hun klanten kunnen communiceren na de lancering van nieuwe sms-strategieën.

Misschien is een van de dingen die sms'en zo efficiënt maakt, de mogelijkheid om terug te kijken in een gesprek wanneer je na een pauze een discussie oppikt.

Ontdek de kracht van sms-marketing

Sms-marketing krijgt steeds meer aandacht als een krachtig hulpmiddel om uw doelgroep te bereiken en te verbinden. Zoals de lijst met sms-marketingstatistieken hierboven laat zien, kan communicatie met klanten via sms de sleutel zijn om een ​​reeks waardevolle voordelen voor uw bedrijf te ontgrendelen.

Mensen voelen zich niet alleen op hun gemak bij het verbinden met bedrijven via hun telefoon, ze ontvangen ook liever berichtensages van merken op deze manier meestal. Aangezien het aantal smartphonegebruikers wereldwijd blijft gebruiken, is het alleen maar logisch om een ​​sms-marketingplan te hebben.

Wil je meer weten?

Bronnen

Statista en GSMA

G2

Deloitte

Beoordelingen.org

Pew Research Center

ZipWhip

Harris Poll

Open markt

Aspect

StemSage

Mobiele aap

Digital Information World

Ericsson

eMarketer

Gartner

Mobiniti

seinpaal

Tekstbord

Franchisehulp

CallHub

Rebekah Carter is een ervaren maker van inhoud, nieuwsverslaggever en blogger die gespecialiseerd is in marketing, bedrijfsontwikkeling en technologie. Haar expertise omvat alles, van kunstmatige intelligentie tot e-mailmarketingsoftware en apparaten met uitgebreide realiteit. Als ze niet aan het schrijven is, besteedt Rebekah het grootste deel van haar tijd aan lezen, het buitenleven verkennen en gamen.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 5,300+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.