NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De ultieme lijst met podcaststatistieken voor 2024

Christopher Benitez, 18 april 2023
De ultieme lijst met podcaststatistieken voor 2024
Delen

Podcasting wordt langzaam een favoriete manier van inhoudslevering onder marketeers vanwege het enorme bereik en de populariteit. Maar er zijn dingen die u moet weten voordat u het in uw marketingstrategie opneemt.

We hebben een lijst met podcaststatistieken voor 2024 voor je samengesteld. Deze cijfers moeten u niet alleen helpen de branche beter te begrijpen, maar u ook een beter beeld te geven van de trends eromheen.

Deze cijfers zijn ook nuttig voor iedereen die in 2022 in het podcasting-spel wil springen.

Laten we eerst kijken naar enkele hoogtepunten!

Belangrijkste podcaststatistieken – keuze van de redacteur

  • 55% van de Amerikaanse consumenten luisterde naar podcasts
  • 33% van de niet-luisteraars weet niet hoe ze toegang moeten krijgen tot podcasts
  • 59% van de gebruikers besteedt meer tijd aan podcasts dan aan sociale media
  • 80% van de gebruikers luistert via de meeste of alle podcastafleveringen

Als je net als wij bent en ziet dat podcasting iets speciaals heeft, lees dan verder en laten we dieper ingaan op enkele fascinerende podcastfeiten en statistieken.

Algemene podcaststatistieken

Voordat we ingaan op enkele specifieke informatie over podcasts, volgen hier enkele algemene podcastingstatistieken. Gebruik deze cijfers om vertrouwd te raken met het potentieel van podcasts.

1. Er zijn 850,000 actieve podcasts die er zijn

(Oberlo)

Als je van plan bent deel uit te maken van de podcasting-community, maak dan ruimte voor concurrentie. Er zijn minstens 850,000 actieve podcasts - dat zijn meer dan 30 miljoen afleveringen.

En aangezien podcasts mainstream worden, kun je verwachten dat dat aantal de komende maanden en jaren hoger zal worden.

2. Ten minste 70% van de Amerikanen is bekend met podcasts

(Edison-onderzoek)

Het grootste deel van de Amerikaanse bevolking is op zijn minst bekend met wat podcasts zijn. Het is niet langer het niche-inhoudsplatform dat het ooit was. Mensen weten nu wat podcasting betekent.

Dat zijn naar schatting 197 miljoen gebruikers.

3. 40% van de ondervraagde gebruikers vond podcastafleveringen te lang

(Edison-onderzoek)

40% van de niet-luisteraars van podcasts zei afleveringen te lang te vinden. Dat, in combinatie met andere factoren, zoals het moeten downloaden van podcast-apps of het betalen van abonnementskosten (in sommige gevallen), weerhoudt de gemiddelde persoon ervan om meteen in podcasting te stappen.

4. Experts schatten dat 76.4 miljoen mensen in 2019 naar podcasts zullen luisteren

(e-marketeer)

In 2019 schatten experts dat 37.3% van de Amerikaanse digitale audioluisteraars (of 76.4 miljoen mensen) naar podcasts zal luisteren. En tegen 2020 schatten ze dat dit aantal zal stijgen tot 78.9 miljoen gebruikers (of 37.8%).

5. Podcasts zijn een enorme deal in Zuid-Korea

(99 bedrijven)

Podcasting sloeg enorm aan in Zuid-Korea. Wist je dat 53% van hun bevolking minstens één keer per maand naar een podcast luistert?

Spanje staat op de tweede plaats met 39%, terwijl Ierland op de derde plaats staat met 37%. Zweden en de VS staan ​​op de vierde plaats met elk 35%.

Demografie van podcastluisteraars

Wie luistert er naar podcasts? Hoe ziet je kernpubliek eruit? Hier zijn de cijfers die onthullen op wie podcasts een beroep doen.

6. 55% van de Amerikaanse consumenten luisterde naar audio-podcasts

(Statistieken)

Meer dan de helft van de Amerikaanse consumenten luisterde naar audiopodcasts, wat 51% meer is dan vorig jaar. Dit is een duidelijke indicatie van wat er in 2024 gaat gebeuren.

Het is een goed moment om in podcasts te investeren, aangezien de huidige trend aangeeft dat er vraag is naar inhoud in dit formaat.

7. 75% van de gebruikers denkt niet dat podcasts voor hen zijn

(Edison-onderzoek)

In een Edison-enquête gaf 75% van de gebruikers die niet naar podcasts luisteren aan dat het platform niet geschikt voor hen is. De rest gaf andere redenen, zoals dat ze geen tijd hebben voor podcasts (51%), podcasts geen informatie verstrekken waartoe ze elders geen toegang hebben (49%) en dat podcasts veel van het data-abonnement van hun telefoon verbruiken (41 %).

8. Meer mannen luisteren naar podcasts dan vrouwen

(Edison-onderzoek)

In 2019 ontdekte Edison Research dat meer mannen naar podcasts luisteren dan vrouwen. 36% van de mannen luisterde in de laatste maand voor de enquête naar een podcast. Aan de andere kant luisterde slechts 29% van de vrouwen in dezelfde periode naar een podcast.

Ze zijn echter allebei een verbetering ten opzichte van de cijfers van het voorgaande jaar. In 2017 luisterde bijvoorbeeld slechts 27% van de mannen naar een podcast. Bij vrouwen was dat 21%.

9. 7% van de Amerikaanse internetgebruikers luistert elke dag naar podcasts

(e-marketeer)

7% van de gebruikers in de VS die 13 jaar of ouder zijn, beweren elke dag naar podcasts te luisteren. Nog eens 8% zei wekelijks naar podcasts te luisteren.

Dat is misschien niet zo indrukwekkend. Houd er echter rekening mee dat uit andere onderzoeken is gebleken dat frequente gebruikers zeer betrokken zijn. Bijna een derde van de ondervraagde personen zei naar zes of meer podcasts te luisteren.

10. Oudere mensen begonnen podcasts te omarmen

(Marketinggrafieken

Het percentage Amerikanen dat 55 jaar of ouder is, is tussen 29 en 2019 met 2020% gestegen. Dat is minstens een kwart van de 55-plussers.

Dat betekent dat podcasts ook een geweldige plek zijn om reclame te maken voor producten die senioren aanspreken. Je moet natuurlijk wel de juiste shows vinden.

Hoe mensen naar podcasts luisteren

Hoe luisteren mensen naar podcasts? Wat laten de cijfers zien? Wanneer zijn ze het meest actief?

11. 33% van de niet-luisteraars weet niet hoe ze toegang moeten krijgen tot podcasts

(Edison-onderzoek)

In een onderzoek van Edison Research zei 33% van de niet-luisteraars dat ze niet zeker weten hoe ze naar podcasts moeten luisteren. Nog eens 22% zei niet eens te weten wat podcasts zijn.

18% van hen kan het verschil niet zien tussen podcasts en radioprogramma's.

12. 79.8% van de gebruikers luistert tijdens het woon-werkverkeer

(Ontdek pods)

De meeste gebruikers luisteren naar podcasts tijdens het woon-werkverkeer. Dat is in totaal 79.8% van de gebruikers. Anderen luisteren naar podcasts terwijl ze huishoudelijk werk doen. Slechts 58.9% luistert naar podcasts in hun vrije tijd.

13. De meeste gebruiken smartphones om naar podcasts te luisteren

(Muziek Oomf)

Smartphones zijn het belangrijkste medium voor podcastconsumptie. 54% van de gebruikers maakt gebruik van het Apple-ecosysteem, terwijl 43% Android gebruikt.

Sommige podcast-luisteraars gebruiken slimme luidsprekers om afleveringen te beluisteren. Je kunt de komende jaren verwachten dat meer mensen via slimme apparaten zullen luisteren naarmate de technologie beschikbaar en betaalbaar wordt voor de gemiddelde persoon.

Waar mensen podcasts vinden

Laten we het hebben over hoe mensen uiteindelijk de podcastshows vinden die ze ondersteunen. Waar kunnen mensen podcasts vinden om van te genieten?

14. Apple Podcasts hebben een aandeel van 38.2% in mobiele apps

(Ontdek pods)

Apple heeft met 38.2% het meerderheidsaandeel van de mobiele ruimte voor wat betreft podcasts. De Android-ruimte is verdeeld over externe podcast-providers zoals Overcast, Pocket Casts en Spotify.

15. 64% van de mensen vindt podcasts via sociale media

(HubSpot)

De meeste gebruikers, ongeveer 64% van de ondervraagde gebruikers, leerden over podcasts via sociale media. Slechts 40% van de gebruikers ontdekte podcasting via hun vrienden of mond-tot-mondreclame.

16. Grote bedrijven doen mee aan de podcast-rage

(Forbes)

Zelfs muziekstreamingbedrijven sluiten zich aan bij de podcast-trend. Spotify betaalde $ 340 miljoen om twee van de grootste podcastingbedrijven over te nemen: Gimlet Media, Parcast en Anchor.

Door deze overnames staan ​​ze achter Apple als de op een na grootste podcast-platform.

Dit betekent ook dat steeds meer mensen het gemakkelijker zullen hebben om podcast-inhoud te vinden en te consumeren.

17. Er zijn meer dan 700,000 podcasts op iTunes

(99 bedrijven)

Op iTunes vind je meer dan 700,000 podcasts. Dit is de reden waarom het wordt beschouwd als het grootste platform voor podcasts. Je kunt podcasts rechtstreeks via de app beluisteren of je kunt afleveringen op je computer downloaden en op die manier beluisteren.

60% van de Apple-gebruikers downloadt afleveringen op hun computer.

Podcasting bedrijfsstatistieken

Hoe kunt u podcasts gebruiken om uw merk en producten te promoten? Is het echt de moeite waard om in podcasts te investeren? Laten we eens kijken naar enkele podcasting-bedrijfsstatistieken voor 2024.

18. 36% van de gebruikers kan geen podcasts vinden die onderwerpen behandelen waarin ze geïnteresseerd zijn

(Edison-onderzoek)

36% van de gebruikers die niet naar podcasts luisteren, zei dat ze dit niet doen omdat ze geen podcasts kunnen vinden die onderwerpen behandelen waarin ze geïnteresseerd zijn. Dat ondanks het overweldigende aantal actieve programma's dat tegenwoordig beschikbaar is.

U kunt dit toeschrijven aan slechte marketing en/of vindbaarheid.

19. 35% van de niet-luisteraars weet niet hoe ze podcasts moeten vinden

(Edison-onderzoek)

Ja, podcasts zijn nu net zo populair als ooit. Maar degenen die het niet hebben meegemaakt, weten niet eens waar ze moeten beginnen. 35% van de niet-luisteraars zei dat ze niet weten waar ze podcasts kunnen vinden.

Nog eens 32% zei niet eens te weten waar te beginnen.

20. 32% van de marketeers adverteren op podcasts

(e-marketeer)

Vanaf 2018 adverteert 32% van de marketeers op podcasts. Dit is enorm, vooral als je dat aantal vergelijkt met voorgaande jaren: 15% in 2015, 21% in 2016 en 29% in 2017.

En ten minste 36% van de marketeers was van plan om op een podcast te adverteren.

21. 64% gelooft dat advertenties geweldig zijn voor podcasts

(e-marketeer)

Luisteraars vinden advertenties zeer geschikt voor podcasts. En 54% van de gebruikers is eerder geneigd een merk te overwegen nadat ze erover hebben gehoord tijdens een show. Dit laat zien dat podcasts geweldig zijn voor marketeers die hun merk aan een breed publiek willen tonen.

22. Kosten voor podcast-advertentieruimtes $10 naar $50

(Hubspot)

HubSpotUit de cijfers blijkt dat de gemiddelde kosten van een advertentieplaatsing voor een podcast daar ergens tussenin liggen $10 en $50. Dat kan echter snel stijgen als de show veel luisteraars heeft.

23. De verkoop is beter in zakelijke podcasts

(Muziek Oomf)

Als je gaat adverteren, wil je dat misschien doen in een zakelijke podcast. Er is een stijging van 14% in koopintentie wanneer u dit doet in zakelijke podcasts. Bedrijven die adverteren op sportprogramma's zien een stijging van 9.3%. Comedypodcasts doen het ook goed met 7.3%.

Politieke podcasts zijn ook geweldig, aangezien adverteerders een stijging van 12.8% zien. Shows die te maken hebben met maatschappij en cultuur hebben een koopintentieverhoging van 9.2%

24. Host-read-advertenties zijn het voorkeurstype voor advertenties

(99 bedrijven)

Statistieken tonen aan dat marketeers hun advertenties graag laten lezen door de host met 63%. Sommigen (35%) vinden het prettig als een omroeper de advertenties voorleest. Het minst populaire advertentietype wordt geleverd met advertenties van 1.7%.

Dit komt waarschijnlijk omdat de host de advertenties leest, dat het natuurlijk afgaat in vergelijking met de andere advertentietypen. En de advertenties komen over als aanbevelingen, zelfs als de host expliciet anders aangeeft.

Statistieken over consumentengedrag in podcasts

Hoe gedragen consumenten zich bij het luisteren naar podcasts? Hoeveel tijd besteden ze aan het luisteren naar afleveringen? En hoeveel van een aflevering consumeren ze voordat ze worden uitgeschakeld? We hebben de cijfers.

25. 59% van de gebruikers besteedt meer tijd aan podcasts dan aan sociale media

(Ontdek pods)

Misschien vind je het schokkend dat 59% van de ondervraagde gebruikers zei dat ze meer tijd aan podcasts besteden dan aan sociale media. 66% van de gebruikers zei ook dat ze meer podcasts consumeren dan tv kijken.

26. Mensen luisteren 7 of meer uur per week naar podcasts

(Ontdek pods)

82.4% van de podcastgebruikers consumeert wekelijks minstens 7 uur aan content. Dit komt waarschijnlijk omdat podcasts vaak worden afgespeeld van en naar het werk.

Anderen (ongeveer 22.4%) luisteren minimaal 22 uur aan podcasts per week. Dat is minimaal 3 uur per dag.

27. Meer Amerikanen luisteren naar podcasts dan naar de kerk gaan

(Overtuig en converteer)

24% van de ondervraagde consumenten gaf toe meer tijd aan podcasts te besteden dan aan naar de kerk gaan. Slechts 23% van hen ging wekelijks naar de kerkdienst.

28. 80% van de gebruikers luistert via de meeste of alle podcastafleveringen

(HubSpot)

Dit is geweldig nieuws voor adverteerders. 35% van de podcastluisteraars zei dat ze een hele aflevering van een podcast luisterden, terwijl 45% zei dat ze het grootste deel ervan zouden uitzitten.

Samen is dat 80% van de luisteraars die de meeste podcastafleveringen consumeren. Slechts 5% van de gebruikers zou naar het begin luisteren voordat ze afhaken. 12% zei dat ze naar een halve show zouden luisteren.

29. Mensen luisteren graag naar podcasts over echte misdaad

(99 bedrijven)

Het meest populaire genre in de podcastingwereld is true crime. Mensen kunnen er maar geen genoeg van krijgen. Maar er zijn andere populaire categorieën, zoals chatprogramma's, nieuws, actualiteiten, tv-discussies, sport en eten als je de voorkeur geeft aan iets minder korreligs.

Podcaststatistieken – Samenvatting

Podcasting zal de komende jaren alleen maar populairder worden. Als je gaat beginnen, is er gewoon geen beter moment dan vandaag.

En als u overweegt te adverteren zoals veel marketeers, hoeft u zich geen zorgen te maken. Alle signalen wijzen erop dat marketing via podcasts werkt. Het heeft de potentie om uw doelgroep te bereiken.

En omdat podcasts vriendelijk zijn voor adverteerders, zijn luisteraars geneigd positief op uw advertenties te reageren.

Sommigen zullen zelfs zeggen dat podcast-reclame effectiever is dan reclame via traditionele media.

Wil je meer weten?


bronnen
Christopher Benitez is een freelanceschrijver die gespecialiseerd is op het gebied van digitale marketing. Zijn werk is gepubliceerd over SEO en affiliate marketing-specifieke niches zoals Monitor Backlinks, Niche Pursuits, Web Hosting Secret Revealed en andere.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 4,700+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.