NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De ultieme lijst met LinkedIn-statistieken voor 2025

Christopher Benitez, 18 april 2023
De ultieme lijst met LinkedIn-statistieken voor 2025
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform voor makers om digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... te verkopen. Lees verder over Crevio

Op welk netwerk richt jij je in 2025? FacebookInstagram? Misschien zelfs TikTok?

Hoe zit het met het naar een hoger niveau tillen van je strategie voor LinkedIn?

In dit artikel gaan we belangrijke statistieken en feiten met je delen die je kunt gebruiken als leidraad voor je LinkedIn-marketinginspanningen in 2025.

Ze helpen u beslissen in welke strategieën u dit jaar wilt beleggen.

We hebben de LinkedIn-statistieken onderverdeeld in 4 hoofdgebieden:

  • Gebruikers – Wie gebruikt LinkedIn eigenlijk?
  • Contentmarketing: is het de moeite waard?
  • Berichten en artikelen - Wat werkt het beste?
  • B2B-verkoop - Is LinkedIn een betrouwbare leadbron?

(Als je haast hebt, vind je aan het einde een samenvatting van de belangrijkste cijfers. Maar als je alle gebieden bekijkt, kom je zeker meer te weten. die in het oog springend in je opkomen, je zult veel waardevolle impulsen kunnen wegnemen)

Laten we beginnen.

LinkedIn-statistieken 2023 - een overzicht

De waarheid over LinkedIn:

Het is een goudmijn voor B2B...

Dit is waar besluitvormers en leidinggevenden hun vrije tijd doorbrengen - of u nu als zelfstandige werkt of voor een Fortune 500-bedrijf werkt.

En het mooiste is…

…meestal zijn deze besluitvormers actief door de nieuwsfeed aan het scrollen op zoek naar waardevolle en interessante inhoud om te lezen.

LinkedIn is geen Facebook. Hier hoef je je niet een weg te banen door memes, kattenvideo's en trouwfoto's. Op LinkedIn krijg je meestal content van hoge kwaliteit. Deze besluitvormers zijn op zoek naar inhoud die de manier waarop u zaken doet, kan veranderen.

Net nu u dit artikel hier leest, zijn ook de beslissers in uw doelgroep op zoek naar content die hun interesse wekt en die aansluit bij hun behoeften.

Als je echter niet veel tijd op LinkedIn hebt doorgebracht en niet echt begrijpt hoe dit platform werkt, kan LinkedIn behoorlijk vermoeiend zijn!

Om je een boost te geven heb ik voor elke B2B-ondernemer de belangrijkste LinkedIn-statistieken verzameld. Ik zal u de belangrijkste resultaten laten zien van onderzoeken die zijn uitgevoerd door HubSpot, Business Insider, Buzzsumo en vele anderen.

Je kunt dit bericht gebruiken als een go-to-resource voor alles wat met LinkedIn te maken heeft.

LinkedIn-gebruikersstatistieken

1) LinkedIn heeft meer dan 690+ miljoen leden

LinkedIn is geslaagd voor de half miljard gebruiker markering. Het bedrijf is sinds de oprichting in 2002 jaar na jaar gegroeid en de overname door Microsoft zorgde voor nog meer groei.

2) Bijna 45% van de leden is ook maandelijks actief

Think Hootsuite en andere bronnen, worden de maandelijkse actieve gebruikers (MAU) van LinkedIn geschat op ongeveer 310 miljoen. Dit betekent dat bijna 44% van de leden maandelijks actief is.

3) 40% van de MAU's wordt zelfs dagelijks ingelogd.

Dit betekent dat meer dan 100 miljoen gebruikers interactie met het platform elke dag. Zakelijke mensen gebruiken LinkedIn vooral om relevante content te vinden en contacten te leggen (daarover later meer…)

4) Het doel van LinkedIn: 3 miljard gebruikers

Jeff Weiner (CEO van LinkedIn) zei in een interview met Wired dat hij wil met LinkedIn een platform creëren voor alle “werkende professionals”. Een centraal aanspreekpunt voor alle bedrijven en ondernemers wereldwijd. Volgens de huidige schattingen bedraagt ​​het wereldwijde personeelsbestand 3 miljard mensen, dus we kunnen zeker meer gebruikersgroei op dit platform verwachten.

5) Beïnvloeders en besluitvormers op hoog niveau

An artikel gepubliceerd door LinkedIn verklaarde dat er 61 miljoen beïnvloeders op hoog niveau en 40 miljoen besluitvormers op LinkedIn zijn. In de afgelopen 4 jaar zal het aantal zeker nog verder zijn toegenomen.

6) LinkedIn is het meest gebruikte social media platform van de Fortune 500.

Nog een statistiek van Marketing Solutions-blog toont dit interessante feit over LinkedIn.

7) Van de ongeveer 2 miljard millennials wereldwijd zijn er 87 miljoen op LinkedIn

Volgens een artikel van Adweek , zijn ongeveer 87 miljoen millennials op LinkedIn. Millennials [geboren in de jaren 80 of 90] zijn de besluitvormers van de toekomst (en in veel gevallen vandaag). Je hoeft dus geen verstand te hebben van Instagram of Snapchat in B2B-marketing om deze leeftijdsgroep te bereiken.

8) 57% van de LinkedIn-gebruikers komt vanaf hun smartphone naar het platform.

Terwijl 98% van Facebook wordt gebruikt op mobiele telefoons, zijn LinkedIn-gebruikers dat wel nog steeds actief op desktop. Desalniettemin moet u uw marketingstrategie richten op mobiele gebruikers, want het mobiele aandeel neemt gestaag toe.

9) LinkedIn-profielen met een foto krijgen 21x meer bezoekers en 36x meer berichtensages

In de begindagen van LinkedIn namen mensen niet eens de moeite om een ​​profielfoto toe te voegen, anno 2020 is dit geen optie meer. Een profiel met een professionele foto krijgt aanzienlijk meer bezoekers en mesages dan een anoniem profiel.

10) 57% van de LinkedIn-gebruikers wereldwijd is man – 43% is vrouw

LinkedIn is een platform voor iedereen – het maakt niet uit wie je wilt bereiken in de zakenwereld, LinkedIn is the place to go.

11) LinkedIn is tussen november 967 en april 2019 meer dan 2020 keer bezocht

Volgens statistieken van SimilarWeb , LinkedIn werd in 967 maanden meer dan 6 keer bezocht en de bezoekers brachten gemiddeld meer dan 7 minuten door op het platform.

Bezoeken aan LinkedIn-websites

LinkedIn-inhoudsstatistieken

12) 94% van de B2B-marketeers gebruikt LinkedIn voor contentmarketing

94% – dit is een indrukwekkend aantal, maar het is niet verwonderlijk als je bedenkt dat content op LinkedIn in vergelijking met andere sociale netwerken 3 keer betrouwbaarder is.

13) LinkedIn heeft 9 miljard impressies in de nieuwsfeed

Elke week wordt er content op LinkedIn bekeken 9 miljard keer. Dat zijn ongeveer 36 miljard vertoningen per maand en 468 miljard vertoningen per jaar. De kans om opgemerkt te worden op LinkedIn is dus erg groot als je regelmatig content deelt.

14) Slechts 3 miljoen gebruikers delen wekelijkse inhoud op LinkedIn

Alleen van meer dan 690 miljoen gebruikers en ongeveer 310 miljoen maandelijkse actieve gebruikers 3 miljoen wekelijks inhoud delen. Dat is minder dan 1% van de maandelijks actieve gebruikers die wekelijks 9 miljard impressies verzamelen.

15) LinkedIn is verantwoordelijk voor meer dan 50% van het sociale verkeer op B2B-websites & blogs

50% van het sociale verkeer op B2B-websites en blogs komt van LinkedIn. Samen zijn Facebook, Twitter en LinkedIn goed voor 90% van het sociale verkeer, waarvan meer dan de helft afkomstig is van LinkedIn. Facebook en Twitter hebben elke maand meer actieve gebruikers, maar LinkedIn laat zien waarom het hét platform is voor B2B-content.

16) 92% van de ondervraagde B2B-marketeers gebruikt LinkedIn in hun marketingmix.

Als u zich wilt aansluiten bij de toonaangevende B2B-marketingexperts, laat dan ruimte voor LinkedIn in uw contentmarketingstrategie. Als het om contentmarketing gaat, 92% van de ondervraagden gebruikt LinkedIn, 76% Facebook, 67% YouTube en Instagram 15%.

Meest populaire sociale media in digitale marketing

LinkedIn-berichten en artikelstatistieken

17) Slechts 1 miljoen gebruikers publiceerden een artikel op LinkedIn

Meer dan een half miljard gebruikers en minder dan 0.2% gepubliceerd een artikel op LinkedIn. Dit betekent dat u bestaande inhoud van uw eigen blog op LinkedIn opnieuw kunt publiceren of hergebruiken en er veel profijt van kunt hebben LinkedIn-algoritme , lijken native posts die via dit platform worden gepost meer bekendheid te krijgen dan externe links, waardoor dit een nog grotere kans is voor uw inhoud.

18) 45% van de lezers van LinkedIn-artikelen bevinden zich in posities op hoog niveau

Wat LinkedIn-artikelen nog aantrekkelijker maakt, is het feit dat de meeste lezers zijn besluitvormers op hoog niveau . Niet alleen geef je je content een boost door deze op LinkedIn te plaatsen, maar bereik je tegelijkertijd ook de juiste mensen in je doelgroep.

19) Langere inhoud wordt vaker gedeeld op LinkedIn dan korte inhoud

OkDork.com heeft virale inhoud op LinkedIn geanalyseerd om erachter te komen welke inhoud het beste werkt op het platform. Deze resultaten moeten de basis leggen voor uw inhoud. Uit de evaluaties blijkt dat artikelen met ca. 1900 woorden worden het vaakst gedeeld. Probeer dus artikelen van 1700 tot 2100 woorden te schrijven om uw inhoud nog een boost te geven. Maar houd er rekening mee dat je op deze lengte kwalitatieve content moet leveren.

inhoudsprestaties op aantal woorden

20) "Like you ..." en lijstberichten werken het beste op LinkedIn!

OkDork heeft ook ontdekt dat 'How-To'- of lijstposts bijna twee keer zoveel views krijgen als vragen die worden gepost. Dus als je meer views wilt krijgen op je content op LinkedIn, richt je dan op content waar de lezer iets van leert.

12 redenen voor …

Zoals jij …

lijsten berichten grafiek
Hoe te posten

21) Inhoud die is verdeeld in 5, 7 of 9 secties presteert het beste

Men heeft lang geloofd dat mensen dat zijn onbewust aangetrokken tot oneven getallen. De resultaten van OkDork ondersteunen deze aanname. Ongeacht of u een bericht in lijstvorm plaatst of niet, beperk het tot 5, 7 of 9 koppen.

koppen grafiek

22) 30 van de 500 meest gedeelde LinkedIn-berichten waren lijsten

LinkedIn-gebruikers lijken echt van lijsten te houden. De Content Marketing Institute ontdekte dat 30 van de 500 meest gedeelde berichten op LinkedIn lijsten van 5-10 items waren. Met dit artikel overtreden we de regel, maar soms is het gewoon moeilijk om kort te zijn. Probeer waar mogelijk uw lijsten kort te houden en probeer oneven nummers te gebruiken.

23) Slechts 6% van de 10,000 meest gedeelde artikelen op LinkedIn was afkomstig van influencers.

Het bewijs dat je geen influencer hoeft te zijn op LinkedIn, en ook geen groot aantal volgers nodig hebt om content viraal te laten gaan. Enkel en alleen 669 van de 10,000 topberichten sinds 2012 zijn geschreven door LinkedIn influencers.

24) LinkedIn-artikelen met precies 8 afbeeldingen overtreffen de rest ver!

Gebruik bij het maken van een artikel voor LinkedIn precies 8 afbeeldingen. Naarmate u meer of minder gebruikt, neemt uw potentiële weergaven aanzienlijk af. De argumentatie hiervoor is moeilijk. Misschien geeft het LinkedIn-algoritme de voorkeur aan berichten met precies 8 afbeeldingen het meest. Misschien delen lezers gewoon onbewust liever een artikel als het precies 8 afbeeldingen heeft. Hoe dan ook, dit resultaat is vrij eenvoudig.

aantal afbeeldingen grafiek

LinkedIn B2B-verkoopstatistieken

25) 97% van de B2B-marketeers gebruikt LinkedIn

Volgens een studie, 97% van de B2B-marketeers gebruikt LinkedIn voor contentmarketing. Als zodanig is LinkedIn een belangrijk hulpmiddel voor veel bedrijven en vormt het een intrinsiek onderdeel van hun marketingstrategie en -campagnes.

26) 80% van de B2B-leads komt van LinkedIn (vs. 13% Twitter en 7% Facebook)

Deze ene statistiek alleen zou voldoende moeten zijn om u ervan te overtuigen dat u uw tijd in LinkedIn moet investeren. Van alle B2B-leads die afkomstig zijn van sociale media, is LinkedIn verantwoordelijk voor 80%. Dat zijn 4 van de 5 leads die van LinkedIn komen. Alle andere platforms vormen minder dan 20%, inclusief Facebook en Twitter.

27) 79% van de B2B-marketeers waardeert LinkedIn als een overvloedige bron van leads

Aangezien 80% van de B2B-leads afkomstig is van LinkedIn, is dat aantal waarschijnlijk wat laag. Niettemin, de meerderheid van B2B-marketeers zie LinkedIn als een overvloedige bron om gekwalificeerde leads voor hun bedrijf te genereren. Jij zou ook moeten!

28) 59% van de B2B-marketeers genereert leads op LinkedIn

Van de ondervraagde marketeers kon 59% met vertrouwen zeggen dat LinkedIn een bron van leads voor hen is. Dat aantal zou waarschijnlijk nog hoger zijn als je de 33% zou opsplitsen die niet precies weet waar hun leads vandaan komen 🤦‍♂️. Achteloos, LinkedIn is nog steeds twee keer zo effectief als Facebook en Twitter.

beste leadgenererende sociale media

29) 38% van de B2B-marketeers genereert ook verkoop via LinkedIn Marketing

Meer dan 1 in 3 B2B-marketeers zeggen dat LinkedIn een bron van verkoop is voor hun bedrijf. Dat is 3 keer meer dan Twitter, 4 keer meer dan Facebook en 19 keer meer dan Instagram. Hoewel de meerderheid niet kan zien waar de inkomsten vandaan komen, is LinkedIn duidelijk de leider onder degenen die dat wel kunnen!

beste inkomsten genererende sociale media

30) 71% van de B2B-marketeers gebruikt LinkedIn voor hun advertentiestrategieën

Dit heeft te maken met het aantal beslissers dat LinkedIn gebruikt. Als het om B2B gaat, LinkedIn is het platform bij uitstek. Hoewel Facebook een groter gebruikersbestand heeft, drijft het feit dat LinkedIn-gebruikers meer bereid zijn om zaken te doen op het platform dan op Facebook, dat aantal op.

advertentiestrategie voor sociale media

31) Een SaaS-bedrijf had 11x betere responspercentages met gesponsorde Inmails in vergelijking met e-mail.

Het SaaS-bedrijf Replicon gebruikte gesponsorde InMail om besluitvormers te targeten. Dat betekent niet dat e-mailmarketing uitsterft. Maar dat laat het direct zien beslissers aanspreken op LinkedIn effectief kan zijn. Senior executives hebben hoogstwaarschijnlijk een e-mailinbox vol e-mails die ze niet eens zien, laat staan ​​lezen. Inmail, gesponsord door LinkedIn, biedt een uniek kanaal om je berichten te ontvangensage over te brengen naar beslissers in uw doelgroep.

32) 46% van het sociale verkeer op de bedrijfspagina komt van LinkedIn

LinkedIn is de leider in het brengen van mensen naar bedrijfssites. Als u contentmarketing al gebruikt om verkeer naar de website en uiteindelijk verkoop te leiden, je moet het ook op LinkedIn delen!

33) 90% van de B2B-marketeers verlaagt hun kosten per lead met LinkedIn-leadformulieren

LinkedIn-leadformulieren zijn een variant van de advertenties die op LinkedIn kunnen worden geplaatst. Adverteren op LinkedIn is winstgevend gebleken voor de meeste B2B-marketeers. Nogmaals, dit hangt af van het aantal beslissers dat het platform dagelijks gebruikt.

34) LinkedIn genereert 3x meer conversies dan Twitter & Facebook

A studeren door HubSpot toonde aan dat LinkedIn de hoogste bezoeker-naar-lead conversie heeft met 2.74%. Dat is bijna 3 keer hoger dan Twitter met 0.69% en Facebook met 0.77%. Met LinkedIn komen er niet alleen meer potentiële leads op uw website, ze zijn ook beter gekwalificeerd en geïnteresseerd in uw aanbod.

LinkedIn lead generatie

35) LinkedIn heeft 15x meer inhoudsvertoningen dan vacatures

. In de loop der jaren is LinkedIn geëvolueerd van een wervingsplatform naar een professioneel netwerkplatform dat mensen bezoeken om te krijgen informatie en leren. Dat maakt LinkedIn een waardevol platform voor B2B marketing!

36) De kosten van een lead zijn tot 28% goedkoper op LinkedIn

Dankzij accurate targeting op LinkedIn genereer je meer leads op LinkedIn tegen lagere kosten. Think Hubspot, genereren adverteerders leads met LinkedIn Ads tot 28% goedkoper dan met Google Ads.

leadjet versus adwords

Mist u cijfers voor een belangrijke vraag? Laat het me weten in de comments en ik zal proberen een statistiek te vinden voor je LinkedIn-vraag! 🙂

LinkedIn in een notendop – De belangrijkste cijfers

Je hebt haast - geen probleem! Hier zijn de top 7 statistieken die iedereen op LinkedIn zou moeten weten:

  • LinkedIn heeft meer dan 690 miljoen leden.
  • Slechts 3 miljoen gebruikers delen wekelijks content op LinkedIn, wat 9 miljard impressies per week genereert.
  • 80% van de B2B-leads komt van LinkedIn (vs. 13% Twitter en 7% Facebook).
  • LinkedIn genereert 3x meer conversies dan Twitter & Facebook
  • LinkedIn verslaat Google Ads met tot wel 28% op CPC.

LinkedIn is zonder twijfel de juiste plek voor B2B ondernemers.

Welke statistieken maken LinkedIn volgens jou zo bijzonder? Schrijf ons je mening in de comments - ik zou blij zijn!

Wil je meer weten?

Christopher Benitez is een freelanceschrijver die gespecialiseerd is op het gebied van digitale marketing. Zijn werk is gepubliceerd over SEO en affiliate marketing-specifieke niches zoals Monitor Backlinks, Niche Pursuits, Web Hosting Secret Revealed en andere.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 5,300+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.