NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

Bestemmingspagina versus website met 10 voorbeelden

Axel Grubba, 18 mei 2023
Bestemmingspagina versus website met 10 voorbeelden
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio-logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform waar makers digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... kunnen verkopen. Meer informatie over Crevio

Naarmate het debat over websites versus bestemmingspagina's oplaait, twijfelen velen aan de noodzaak van de een boven de ander. Maakt het hebben van een website de noodzaak van een landingspagina overbodig? Kan een website hetzelfde doel dienen als een landingspagina? Wat onderscheidt deze twee digitale entiteiten echt, en wanneer moet je voor de een boven de ander kiezen?

Findstack's experts wegen deze prangende vragen mee en bieden voorbeelden om u te helpen bepalen of een bestemmingspagina of een website het beste bij u past. 

Bestemmingspagina versus website: overzicht

Het onderscheid tussen bestemmingspagina's en websites ligt in hun verschillende samenstellingen en doelstellingen. 

Een website biedt een uitgebreidere digitale aanwezigheid. Het bestaat uit meerdere webpagina's, bestemmingspagina's of secties, die elk een licht werpen op verschillende aspecten van uw bedrijf.

Een bestemmingspagina daarentegen is een op zichzelf staande webpagina die is ontworpen om gebruikers te vragen een specifieke actie te ondernemen, zoals het aanmelden voor een nieuwsbrief of het downloaden van een eBook. 

Beschouw een website als een bibliotheek met verschillende boeken en bronnen, die elk verschillende onderwerpen met betrekking tot uw bedrijf behandelen. Bezoekers kunnen de bibliotheek verkennen om een ​​breed inzicht te krijgen in uw aanbod.

Een bestemmingspagina daarentegen is vergelijkbaar met een enkele brochure of flyer, gericht op een specifiek onderwerp of promotie. Het is ontworpen om lezers aan te moedigen om één gerichte actie te ondernemen. 

Dit onderscheid benadrukt de belangrijkste verschillen in doel, structuur, inhoud, verkeersbronnen en doelgroepen tussen websites en bestemmingspagina's.

Wat is een bestemmingspagina?

Zoals eerder vermeld, vertegenwoordigt een bestemmingspagina een onafhankelijke webpagina die zorgvuldig is gemaakt om een ​​specifiek doel te bereiken. Doelen kunnen variëren van het genereren van leads en het werven van webinardeelnemers tot het stimuleren van de verkoop van producten. Gebruikers komen meestal op de bestemmingspagina via online advertenties, campagnes op sociale media of links in e-mails en nieuwsbrieven.

Deze gerichte aanpak zorgt ervoor dat bestemmingspagina's gericht blijven op hun primaire doel, namelijk bezoekers naar een enkele gewenste actie leiden. Door afleidingen te elimineren en zich te concentreren op het beoogde resultaat, kunnen bestemmingspagina's de conversieratio's effectief verhogen en bijdragen aan het succes van marketingcampagnes.

Bekijk deze essentiële functies van de bestemmingspagina:

  • Het heeft één doel: Het doel van een bestemmingspagina is om conversies te verdubbelen door een overtuigende call-to-action (CTA) te maken. Meer voorbeelden van CTA's zijn "download nu,""Shop nu, ""Schrijf je vandaag nog in," "Cleg uw bod neer, ""doneer en maak een verschil," en meer. Om effectief te zijn, moet de bestemmingspagina één CTA hebben.
  • Het laat veel elementen van een website weg: Het heeft geen “Over ons" pagina en kan een navigatiemenu uitsluiten om ervoor te zorgen dat er geen afleiding is.
  • It kan een op zichzelf staande website zijn. Dit type website heeft meerdere pagina's waar bezoekers naartoe worden geleid één kristalheldere CTA.
  • Het ondergaat A/B-testen: Een bestemmingspagina voert meerdere tests uit om de beste conversie-optimalisatieresultaten te krijgen. U wilt ervoor zorgen dat u hoge conversieratio's behaalt.

Voorbeelden van bestemmingspagina's

Inspiratie nodig om aan de slag te gaan met landingspagina's? Hier zijn een paar geweldige voorbeelden van bestemmingspagina's:

De SEO-bestemmingspagina van Veed.io is gericht op 'video-editor'.

Veed.io-bestemmingspagina

Veed.io is een app die gebruikers met weinig bewerkingsvaardigheden helpt bij het bewerken van video's.

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • Kop beschrijft de waardepropositie duidelijk: “Gratis online video-editor, eenvoudig te gebruiken”
  • Twee call-to-action-knoppen die de bezoeker twee opties geven: een video bewerken of zich aanmelden

De commerciële bestemmingspagina van CleanVoice

CleanVoice is software die podcasters helpt hun opnames op te poetsen.

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • De minimalistische tekst legt uit wat de app doet
  • Zichtbare CTA-knop
  • Thema'ssage resoneert met het publiek

Atlassian's - bestemmingspagina voor directe vergelijking

De bestemmingspagina van Atlassian

Atlassian is een app voor softwareontwikkelaars.

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • De titel is beknopt en laat de lezer zien wat ze zullen leren
  • Eén alinea die uitlegt hoe Jira Software werkt

HubSpot's – bestemmingspagina voor het vastleggen van leads

HubSpot's - bestemmingspagina voor het vastleggen van leads

HubSpot is een populair merk dat CRM-software aanbiedt.

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • In de tekst staat hoe HubSpot voerde zijn rapport uit en gaf het geloofwaardigheid
  • Foto van het eBook en een passende CTA om leads vast te leggen

Dropbox's - doorklikbare bestemmingspagina

dropbox helpt gebruikers hun bronnen te organiseren en te behouden door cloudopslag aan te bieden

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • Veel blauwe ruimte om de aandacht van de bezoeker te trekken
  • Sterke waardepropositie “ Samen beter, veiliger werken"
  • Let op het rijm in het bovenstaande exemplaar
  • Twee CTA's, de ene moedigt het publiek aan om zich te registreren voor een account en de andere om te kopen

Als u uw eigen opvallende bestemmingspagina wilt maken en conversieratio's wilt maximaliseren, blader dan vandaag nog door onze uitgebreide lijst met beschikbare software.

Findstack is een online platform met B2B software reviews

Voors en tegens van bestemmingspagina's

VOORDELEN

  • Berichten op maat: Het mooie van bestemmingspagina's is dat ze u de taal laten spreken die resoneert met uw potentiële klanten. 
  • Moeiteloos te volgen: Ze maken het een fluitje van een cent om essentiële marketingstatistieken bij te houden, zoals verkeer dat naar uw webpagina's gaat, waar bezoekers naartoe gaan nadat ze op elke pagina zijn geland, hoe lang ze blijven en welke acties      
  • Eenvoudig te A/B-testen: U kunt bestemmingspagina's meerdere keren aanpassen om de beste conversieratio's te krijgen, zoals berichten, CTA-knoppen, lay-out, kleurenpalet, media, afbeeldingen, enz.

NADELEN

  • Geen klantsegmentatie: Met bestemmingspagina's kunt u uw klanten niet segmenteren op basis van hun interesses en gedrag. 
  • Dure advertentie-uitgaven om verkeer te krijgen: Bestemmingspagina's die bedoeld zijn om leads binnen te halen, kunnen leiden tot een slecht rendement op advertentie-uitgaven als ze geen verkeer genereren en dit niet omzetten in leads

Wat is een website?

Een website vertegenwoordigt een onderling verbonden netwerk van webpagina's verenigd door een enkele domeinnaam, zoals Findstack.com. Het dient als een platform voor het presenteren van inhoud over u, uw merk of een ander onderwerp dat relevant is voor uw doelgroep. Beschouw uw website als de centrale hub van uw digitale marketinginitiatieven en speelt een cruciale rol bij het tot stand brengen van verbindingen met uw volgers.

Besteed aandacht aan de volgende essentiële elementen om het meeste uit uw website te halen:

  • Het moet uw merk vertegenwoordigen
  • Het moet gedetailleerde informatie over uw producten of diensten bevatten
  • Het moet mobielvriendelijk, responsief en gemakkelijk te navigeren zijn
  • De inhoud moet boeiend, scanbaar en zeer aantrekkelijk zijn

Voorbeelden van websites

Findstack

Findstack website

Findstack is een B2B-softwaremarktplaats met gemakkelijk te begrijpen softwarerecensies. 

Waarom deze startpagina werkt:

  • Met de zoekbalk kunnen gebruikers de softwarevergelijkingen sneller vinden
  • Het vervolgkeuzemenu maakt het voor de gebruiker gemakkelijk om door de website te navigeren
  • Merkkleuren contrasteren goed

PodBean

Podbean website

Podbean stelt gebruikers in staat om podcasts te hosten en er geld mee te verdienen.

Waarom deze startpagina werkt:

  • Een overzichtelijke startpagina zorgt voor minder afleiding
  • Geschikte CTA's voor bestaande en nieuwe klanten
  • Merkstem versterkt met goed contrasterende kleuren

Airtable

airtable-website

Airtable is projectmanagementsoftware. 

Waarom deze bestemmingspagina werkt:

  • Goed exemplaar: “Sluit alles aan. Alles bereiken”
  • Makkelijk te navigeren met een drop-down menu

Monday.com

Monday.com website

Monday.com is een bekende communicatie- en projectmanagementtool voor teams.

Waarom deze startpagina werkt:

  • Pictogrammen leggen uit wat de app doet
  • Felle kleuren benadrukken Monday.com's sterke punten
  • Gebruiksvriendelijke lay-out

Webflow

Webflow-website

Webflow is voor website-ontwerpers.

Waarom deze startpagina werkt:

  • Drie CTA's in de rechterbovenhoek voor verschillende gebruikers
  • De zwarte ruimte contrasteert goed met de witte tekst
  • Gemakkelijk te navigeren

Voors en tegens van websites

VOORDELEN

  • Gemakkelijke communicatie: Websites laten u communiceren met uw klanten en online bezoekers via chatbots, sms, videoconferenties, enz. 
  • Ideaal marketingplatform: U kunt uw e-commerceproducten weergeven en verkopen, marketingcampagnes uitvoeren, leads genereren, uw publiek informeren, enz.
  • Gecentraliseerde bron van informatie: U kunt informatie over uw bedrijf centraliseren door een website te gebruiken, zoals details over uw geschiedenis, producten, diensten, locatie, contactgegevens, enz.

NADELEN

  • Duur: Het maken van een website heeft verschillende kosten, waaronder:
    • Webdesign, domeinregistratie en verlenging
    • Onderhoudskosten en plug-ins
  • Vereist actieve betrokkenheid: Houd de inhoud van uw website up-to-date om hoge betrokkenheidsniveaus te behouden door nieuwe inzichten bij te werken en te uploaden. 

Sleutelelementen die de bestemmingspagina en een website onderscheiden

Terwijl we doorgaan met het onderzoeken van de elementen die bestemmingspagina's versus websites onderscheiden, laten we eens kijken naar de nuances van beide platforms, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over welke het beste aansluit bij uw online doelstellingen. 

Structuur

Qua architectuur bestaat een website doorgaans uit een startpagina en talloze onderling verbonden pagina's, die allemaal gemakkelijk te navigeren zijn dankzij een overzichtelijk menu. 

Maak Findstack's website, bijvoorbeeld: deze heeft een zoekbalk, een paar webpagina's met gebruiksvriendelijke vervolgkeuzemenu's en zelfs speciale secties voor exclusieve Aanbiedingen en bedrijfsvermeldingen

Findstack website

Een bestemmingspagina daarentegen is een meer gestroomlijnde en gerichte entiteit, vaak ontworpen voor een specifiek doel, zoals het promoten van verkopen, het binnenhalen van abonnementen of het uiten van dankbaarheid. Als u gebruikers een diepgaande kijk op uw merk wilt bieden, is een website uw beste keuze; een zelfstandige bestemmingspagina kan gebruikers echter efficiënt naar een bepaalde actie leiden, zoals het maken van een account.

Focus

Een ander belangrijk onderscheid tussen een landingspagina en een website ligt in de sterke focus van de landingspagina op conversie. 

Overwegen De bestemmingspagina van DropBox, dat zich richt op het verbeteren van de doorklikratio's door bezoekers uit te nodigen om een ​​demonstratie aan te vragen of het product te kopen. Ondertussen hanteren homepages een meer verkennende benadering en bieden ze een schat aan informatie verspreid over meerdere online pagina's.

dropbox Zakelijk

Verkeersbronnen

Websites genereren verkeer via organische methoden zoals posts op sociale media, het delen van inhoud en Google-zoekopdrachten, waardoor u een breed beeld krijgt van uw bedrijf.

Bestemmingspagina's zijn echter afhankelijk van advertenties van Facebook, Google, Twitter en links in e-mails of sociale media-inhoud om verkeer te genereren. Dit betaalde verkeer maakt het mogelijk marketinginspanningen te beoordelen in termen van ROI. 

Kiezen voor een website is beter voor het genereren van organisch verkeer, omdat je op een natuurlijke manier bezoekers kunt trekken via verschillende kanalen zonder extra kosten. Door waardevolle en boeiende inhoud te creëren, te optimaliseren voor zoekmachines (SEO) en effectief gebruik te maken van sociale-mediaplatforms, kunt u potentiële klanten of klanten aantrekken zonder afhankelijk te zijn van betaalde advertenties. Deze aanpak bouwt niet alleen vertrouwen en geloofwaardigheid op, maar bevordert ook langdurige relaties met uw publiek, wat uiteindelijk leidt tot duurzame groei voor uw bedrijf.

Toehoorders

Bestemmingspagina's zijn bijzonder bedreven in het verbinden met een welomschreven doelgroepsegment dat gemeenschappelijke kenmerken deelt, zoals interesses, behoeften, doelstellingen of uitdagingen. Door op maat gemaakte inhoud en berichten te maken, kunnen bestemmingspagina's specifieke zorgen of verlangens van deze doelgroep aanpakken, waardoor ze op een dieper niveau resoneren. Deze gerichte aanpak stelt u in staat om zinvolle verbindingen tot stand te brengen, relevante oplossingen aan te bieden en uiteindelijk de gewenste acties van uw beoogde publiek te stimuleren, of u zich nu abonneert op een nieuwsbrief of een product koopt.

De bestemmingspagina van Video.io is bijvoorbeeld gericht op makers van inhoud die hun video's moeten oppoetsen voordat ze deze uploaden naar YouTube, TikTok of vergelijkbare platforms.

Veed.io-bestemmingspagina

Het bedrijf hoopt bezoekers om te zetten in potentiële gebruikers en abonnees van zijn bewerkingssoftware

Content

In vergelijking met een bestemmingspagina is het primaire doel van een website om uw potentiële klanten te informeren via video's, casestudy's, blogs, onderzoeksstudies, eBooks, getuigenissen en recensies.

De inhoud op uw bestemmingspagina moet beknopt, boeiend, gericht op een bepaald publiek en marktvriendelijk zijn. Het is gericht op het stimuleren van de verkoop en heeft een aantal functies, zoals een CTA, afbeeldingen, formulieren of tekst. 

Bijvoorbeeld, HubSpot's landingspagina heeft één afbeelding met een eBook, een aanmeldingsformulier om het boek te downloaden en een paar paragrafen die het rapport uitleggen.

Hieronder vindt u de belangrijkste verschillen tussen bestemmingspagina's en websites:

Landing Page Website
Pages 1 5+
Info Specifiek alleen voor de aanbieding Biedt informatie die lezers moeten weten
Doelgroep Degenen die interesse hebben getoond in het aanbod Degenen die algemene interesse hebben getoond in uw product of dienst
Navigatie Beperkt Alle pagina's zijn toegankelijk
Doel Om leads te verkopen of vast te leggen Om informatie over het bedrijf te geven.

Maak een professionele website en een bestemmingspagina met de juiste software

Mag je een landingspagina gebruiken als je een website hebt? Ja. Je hebt een landingspagina nodig om specifieke conversiedoelen te bereiken, zoals aanmelden voor een webinar, leads vastleggen, etc. 

Aan de andere kant is een website handig om bezoekers gedetailleerde informatie te bieden over uw merk, producten en diensten.

Heeft u deskundig softwareadvies, handige bronnen en op maat gemaakte inzichten nodig om uw softwarevragen te beantwoorden? Zoek niet verder.

Findstack helpt u bij het vinden van de juiste software voor uw bedrijf. We streven ernaar om gemakkelijk leesbare vergelijkingen te bieden, zodat u uw zoekopdracht kunt verfijnen en een zelfverzekerde keuze kunt maken. Bekijk de beste bestemmingspagina-bouwers en website bouwers om nu aan de slag te gaan!

Axel Grubba is de oprichter van Findstack, een B2B-softwarevergelijkingsplatform, met zijn achtergrond in managementadvies en durfkapitaal waar hij in software investeerde. Onlangs heeft Axel een passie voor coderen ontwikkeld en reist hij graag als hij niet aan het bouwen en verbeteren is Findstack.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 4,900+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Gerelateerde Producten

maandag.com-logo
4.7
(10,454)
Gratis plan beschikbaar
monday.com presenteert zichzelf als een Work OS gebouwd voor een nieuwe manier van werken. Het biedt bedrijven... Meer informatie
Podbean logo
4.5
(22)
Gratis plan beschikbaar
Podbean is een podcasthosting- en beheerplatform dat is gebouwd om bedrijven in staat te stellen ... Meer informatie
HubSpot logo
Vanaf $30.00/maand
Hubspot is uitgebreide software voor inkomende marketing, verkoop en klantenservice met talloze ... Meer informatie