NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De ultieme lijst met hackstatistieken voor 2024

Rebekka Carter, 06 september 2022
De ultieme lijst met hackstatistieken voor 2024
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio-logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform waar makers digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... kunnen verkopen. Meer informatie over Crevio

Hackstatistieken worden steeds zorgwekkender. Wanneer bedrijven en beveiligingsmerken een manier vinden om zich te beschermen tegen hackers en cybercriminelen, lijkt het alsof die criminelen plotseling een nieuwe manier ontdekken om hun veiligheidsmaatregelen te omzeilen.

Volgens experts zal de cybercrime-omgeving de wereld veel geld kosten gemiddelde van $105 biljoen tegen de tijd dat we 2025 bereiken. Dit is een enorme stijging ten opzichte van de $ 3 biljoen in 2015.

Omdat we steeds meer tijd online doorbrengen voor communicatie, productiviteit, entertainment en winkelen, zijn hackproblemen groter dan ooit. We zagen een bijzonder aanzienlijke toename van het aantal hackproblemen waarmee de hedendaagse consument wordt geconfronteerd tijdens de pandemie van 2020, toen criminelen probeerden te profiteren van de toegenomen tijd die we online doorbrachten.

Vandaag behandelen we enkele van de belangrijkste hackstatistieken waarvan u op de hoogte moet zijn als we 2022 en daarna ingaan.

Belangrijkste hackstatistieken – Keuzes van de redactie

  • Wereldwijd kost cybercriminaliteit de wereld jaarlijks meer dan $ 1 aan economische kansen.
  • Thuiswerkers zijn tegenwoordig een bijzonder doelwit voor veel cybercriminelen
  • Ongeveer 95% van alle cyberbeveiligings- en hackinbreuken wordt veroorzaakt door menselijke fouten
  • De gemiddelde kosten van een hack voor elk bedrijf bedragen ongeveer $ 3.86 miljoen
  • De gemiddelde tijd om een ​​inbreuk te identificeren in 2020 was ongeveer 207 dagen.

Hackstatistieken: de kosten van hacken

1. Cybercriminaliteit kost de wereldeconomie meer dan $ 1 biljoen per jaar

(McAfee)

McAfee gelooft dat de kosten van cybercriminaliteit over de hele wereld ongeveer $ 1 biljoen per jaar bedragen, goed voor ongeveer 1% van ons totale BBP.

De kosten van cybercriminaliteit worden natuurlijk vaak beïnvloed door een aantal factoren, waaronder de mate van aangerichte schade, de diefstal van bepaalde (intellectuele) eigendommen en de kosten van gestolen geld. Wanneer bedrijven gegevens verliezen, zijn er uren werk in het oplossen van het probleem.

2. De kosten van hacken nemen toe

(FBI en McAfee)

De FBI onthulde dat hoewel de kosten van cybercriminaliteit voor de VS in 3.5 ongeveer $ 2019 miljard waren, de werkelijke tol veel hoger zou kunnen zijn, omdat veel exploits en aanvallen onopgemerkt blijven.

Zelfs zonder een duidelijk beeld van niet-aangegeven misdrijven, stijgen de kosten van cybercriminaliteit jaarlijks aanzienlijk. McAfee constateerde dat de kosten van een aanval toenemen, maar dat de kosten van het managen van een evenement voor en na een aanval nu ook hoger zijn.

Geschatte gemiddelde kosten van cybercriminaliteit uit McAfee-rapport

3. De gemiddelde kosten van een datalek bedragen ongeveer $ 3.86 miljoen

(IBM)

Volgens IBM bedragen de gemiddelde kosten van een datalek ongeveer $ 3.68 miljoen vanaf 2020. In 2021 versnelden deze kosten tot $ 3.61 miljoen in hybride cloudomgevingen. Wat de kosten van datalekken nog hoger maakt, is dat de gemiddelde tijd om een ​​datalek vast te stellen vaak rond de 287 dagen ligt.

Volgens IBM bedroegen de gemiddelde kosten van een ransomware-inbreuk in 4.62 ongeveer $ 2021 miljoen, en de gezondheidszorg leed het ergste, met de hoogste totale kosten voor een datalek volgens de industrie.

4. Het duurste onderdeel van een hack is de verloren informatie

(Accentuur)

Volgens het rapport van Accenture over de kosten van cybercriminaliteit is het verlies van informatie het duurste onderdeel van een inbreuk. Het verlies van informatie kost ongeveer $ 5.9 miljoen, merkt Accenture op. Bovendien neemt het aantal hackaanvallen gericht op specifieke personen of persoonlijke gegevens toe. Malware en web-based hacking trekt de laatste jaren flink aan.

Op risico gebaseerde beveiliging datalekken die in 2020 werden ontdekt, legden in de eerste helft van het jaar ongeveer 36 miljard records bloot - het dubbele van het aantal records dat in heel 2019 werd blootgelegd.

5. Aanvallen met gecompromitteerde wachtwoorden kosten het MKB ongeveer $ 384,598 per aanval

(Ponemon Institute en Keeper Security)

Volgens een rapport van het Ponemon Institute en Keeper Security zegt 68% van het MKB wereldwijd dat de wachtwoorden van hun werknemers in 2019 verloren of gestolen zijn. Bovendien zei 68% dat werknemers die zwakke wachtwoorden gebruiken een van de grootste oorzaken van hackproblemen was. Aanvallen met gecompromitteerde wachtwoorden kosten ongeveer $ 384,598 per aanval.

Helaas vereist slechts 48% van de bedrijven dat werknemers sterke of unieke wachtwoorden gebruiken, en 55% van de merken zegt dat ze geen werknemerswachtwoord hebben.sage beleid. Slechts 38% van het MKB voorkomt dat werknemers hetzelfde wachtwoord gebruiken op alle interne systemen.

Hackstatistieken: soorten hacking

6. In de afgelopen 5 jaar zijn er meer dan 2.2 miljoen klachten binnengekomen over internetcriminaliteit bij de FBI

(FBI-IC3)

Volgens het Internet Crime Complaints Center - of IC3, is het aantal klachten dat bij het centrum wordt ingediend de afgelopen vijf jaar aanzienlijk toegenomen. In 2.2 werden zo'n 2020 miljoen klachten geregistreerd. De FBI stelt vast dat dit een forse stijging is sinds begin 2016. Bovendien zijn de kosten van de cyberaanvallen ook hoger.

In 2016 waren klachten over hacking en cybercriminaliteit goed voor ongeveer $ 1.5 miljard aan verliezen. In 2020 waren de klachten goed voor ongeveer $ 4.2 miljard.

7. White Hat-hackers verdienen aanzienlijke inkomsten

(HackerOne)

Volgens HackerOne zijn niet alle hackers noodzakelijkerwijs criminelen. White hat-hackers, de mensen die verantwoordelijk zijn voor het controleren van de kwaliteit van de beveiligings- en gegevensbeschermingsstrategieën voor bedrijven, helpen bedrijven hun risico's te verminderen. De white hat-hackers die in 2019 binnen HackerOne werkten, verdienden ongeveer $40 miljoen aan premies.

Nog indrukwekkender was dat er ongeveer 6 hackers op het platform waren die meer dan $ 1 miljoen aan inkomsten verdienden door te proberen bedrijven te hacken.

8. 46% van de organisaties ontving in 2020 malware via e-mail

(Verizon)

Hackstrategieën kunnen in verschillende omgevingen plaatsvinden. Volgens het jaarlijkse datalekonderzoek van Verizon ontving ongeveer 46% van de organisaties malware die bedoeld was om hackers via e-mail toegang tot hun servers te geven. 96% sociale acties werden ook via e-mail bezorgd, waar slechts 3% via een website werd afgeleverd.

9. 55% van de phishingsites gebruikte merkidentiteiten in URL's voor hacking

(F5 Labs)

Het 2020-rapport van F5-labs over phishing en hacking vond een enorme toename van het aantal phishing-aanvallen in 2020. In feite waren er in 15 2020% meer phishing-aanvallen in vergelijking met 2019. 55% van alle phishing-aanvallen gebruikte ook merknamen en identiteiten van andere bedrijven in hun URL, domeinnaam of pad om klanten te misleiden.

10. In 2020 verkochten hackers meer dan 500,000 Zoom-wachtwoorden op het dark web

(Forbes)

Criminelen zullen vaak profiteren van gebeurtenissen in de wereld, de zorgen van hun doelwitten en de kwetsbaarheid van de samenleving om geld te verdienen. Dit was vooral duidelijk in 2020, toen talloze hackers phishing-e-mails met COVID-thema begonnen te verzenden om te proberen persoonlijke en zakelijke accounts te hacken.

Forbes meldde in april 2020 dat hackers meer dan 500,000 wachtwoorden hadden gestolen en verkocht voor de populaire videoconferentietool Zoom, die op het dark web belandde. De informatie bevatte ook persoonlijke gebruikersnamen.

11. Referenties zijn de meest gewilde gegevens bij een hack

(Verizon)

Uit het rapport van Verizon voor 2021 over gegevensbeveiliging bleek dat inloggegevens nog steeds een van de meest gewilde gegevenstypen zijn, gevolgd door persoonlijke gegevens zoals burgerservicenummers, namen en adressen. Dit toont het belang aan van gebruikers die hun eigen gegevens en bedrijfsgegevens beschermen bij het gebruik van digitale middelen.

IBM's datarapport voor 2021 vonden ook dat hackers op zoek waren naar persoonlijke gegevens. De meest voorkomende records die in dit rapport zijn aangetast, waren klant-PII en geanonimiseerde klantgegevens.

12. Hackingaanvallen zijn in 2020 aanzienlijk toegenomen

(Iomart)

Volgens studies van Iomart is het aantal cyberaanvallen, hacking en de daaruit voortvloeiende kosten in 2020 aanzienlijk gestegen. Het aantal inbreuken is in het eerste kwartaal van 273 met ongeveer 2020% gestegen, vergeleken met dezelfde periode in het jaar ervoor. Niet alleen het aantal aanvallen is toegenomen, ook de ernst van de hacks is hoger.

Volgens het Japanse merk Honda in juni kostte een hackaanval op interne productiesystemen het bedrijf ongeveer $ 250,000 aan bitcoin.

13. Werken op afstand kan leiden tot meer hackproblemen

(IBM)

Volgens IBM en het Ponemon Institute zijn de gemiddelde totale kosten van datalekken tussen 10 en 2020 met 2021% gestegen. Werken op afstand en digitale transformatie veroorzaakt door de pandemie van 2020 hebben de gemiddelde kosten van een datalek met ongeveer $ 1.07 miljoen verhoogd .

Tijdens de pandemie was IBM merkt op dat PII van klanten het meest voorkomende type verlies was, opgenomen in ongeveer 44% van de inbreuken, en elk record was ongeveer $ 180 waard.

14. Bij meer dan 85% van de inbreuken in 2021 was een menselijk element betrokken

(Verizon)

Uit het Verizon Data Breach Investigations-rapport voor 2021 bleek dat bij ongeveer 85% van de inbreuken een menselijk element betrokken was en bij 61% het gebruik van de inloggegevens van een werknemer die van het bedrijf waren gestolen.

In 2021 waren de meeste aanvallen afkomstig van social engineering, phishing en Denial of Service-aanvallen, aldus Verizon. Phishing werd met name een van de belangrijkste bedreigingen tijdens de pandemie.

15. 60% van de senior besluitvormers neemt cyberbeveiliging nog steeds niet serieus

(Bewaker Beveiliging)

Uit een rapport van Keeper Security blijkt dat ongeveer 60% van de besluitvormers in kleine tot middelgrote bedrijven cyberbeveiliging onderaan hun lijst plaatst om in te investeren. Vooral kleine bedrijven met minder dan 500 werknemers zijn het meest geneigd te denken dat ze zullen winnen' t slachtoffer worden van een cyberaanval. Twee op de drie senior MKB-leiders zeggen dat cyberaanvallen onwaarschijnlijk zijn.

Misschien nog verontrustender is dat ongeveer een op de vier senior leiders in dit rapport zei dat ze geen idee hebben waar ze moeten beginnen met hun cyberbeveiligingsmaatregelen.

16. 53% van de gebruikers heeft het afgelopen jaar hun wachtwoord niet gewijzigd

(Laatste Pass)

Ondanks talloze rapporten in de afgelopen jaren die de impact van een slecht wachtwoord op gegevensbeveiliging en hackingproblemen benadrukken, heeft 53% van de gebruikers wereldwijd hun wachtwoord in een jaar niet gewijzigd. 42% van de klanten zegt dat ze vinden dat een wachtwoord gemakkelijker te onthouden dan veilig moet zijn.

80% van de gebruikers in dit onderzoek zei dat ze zich zorgen zouden maken als hun wachtwoord zou worden gecompromitteerd, maar 48% zou hun wachtwoord niet wijzigen als het niet nodig was. Op de vraag waar ze in de verleiding zouden komen om sterke wachtwoorden te maken, zei 69% van de gebruikers dat ze dit zouden doen voor financiële accounts, en slechts 29% zei dat ze een sterk wachtwoord zouden maken voor werkgerelateerde accounts.

17. In 2021 waren gecompromitteerde inloggegevens de meest voorkomende initiële aanvalsvector

(IBM)

IBM meldde dat de meest voorkomende leverancier van initiële aanvallen gecompromitteerde referenties waren in hackgevallen. Met andere woorden, dit is wanneer mensen hun gebruikersnaam of wachtwoord verliezen. Gecompromitteerde inloggegevens waren goed voor ongeveer 20% van de aanvallen, terwijl phishing verantwoordelijk was voor 17%, en een verkeerde configuratie van de cloud leidde tot ongeveer 15% van de hacks.

Hoewel het compromitteren van zakelijke e-mail verantwoordelijk was voor slechts 4% van de hackincidenten in dit rapport, had het ook de hoogste gemiddelde kosten met ongeveer $ 5.1 miljoen per aanval. De op één na duurste initiële aanvalsvector was phishing, met ongeveer $ 4.56 miljoen.

18. Meer dan 80% van de aanvallen is financieel gemotiveerd

(Verizon)

De afgelopen jaren hebben de rapporten van Verizon over de hack- en cybercriminaliteitslandschappen aangetoond dat financiën de belangrijkste drijfveer voor aanvallen zijn. In 2020 was het aantal financieel gemotiveerde aanslagen veel groter dan het aantal aanslagen dat werd veroorzaakt door redenen als spionage.

De meest voorkomende figuren achter hackaanvallen zijn die in de wereld van de georganiseerde misdaad. Georganiseerde criminele syndicaten zijn verantwoordelijk voor ongeveer 80% van alle aanvallen.

Verizon merkt op dat slechts ongeveer 5% van de aanvallen in Noord-Amerikaanse organisaties in 2020 werd gemotiveerd door spionage, terwijl 3% werd gemotiveerd door wrok, waarbij vaak voormalige werknemers betrokken waren.

Blijf op de hoogte van hackstatistieken

Zelfs te midden van een significante pandemie en een wereldwijd gezondheidsprobleem, zijn hackers doorgegaan met hun kwaadaardige acties, waarbij ze zowel bedrijven als individuen aanvallen. Naarmate de technologie vordert en we na de pandemie vaker afhankelijk zijn van de digitale wereld, is het belangrijk dat iedereen waakzaam is.

Uit de nieuwste hackstatistieken blijkt dat bedrijven en individuele gebruikers meer aandacht moeten besteden aan hun volledige bescherming tegen criminele aanvallen. Of het nu gaat om het gebruik van sterkere wachtwoorden via een speciale app voor wachtwoordbeheer of om voorzichtiger te zijn met de bestanden die u opent, we moeten allemaal ons deel doen.

Wil je meer weten?


bronnen
Rebekah Carter is een ervaren maker van inhoud, nieuwsverslaggever en blogger die gespecialiseerd is in marketing, bedrijfsontwikkeling en technologie. Haar expertise omvat alles, van kunstmatige intelligentie tot e-mailmarketingsoftware en apparaten met uitgebreide realiteit. Als ze niet aan het schrijven is, besteedt Rebekah het grootste deel van haar tijd aan lezen, het buitenleven verkennen en gamen.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 4,900+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.