Grafisch ontwerp is een cruciale praktijk in het bouwen van moderne merken.
Bedrijven, overheidsgroepen, non-profitorganisaties en talloze andere organisaties vertrouwen op grafische creaties om belangrijke berichten te verzendensages voor hun publiek. Of je nu een logo maakt of een hele reclamecampagne bouwt, alle groepen moeten uiteindelijk investeren in grafisch ontwerp.
Volgens studies zullen in 2021 de wereldwijde grafische ontwerpmarkt was ongeveer $ 41.8 miljard waard, met een constante groei die elk jaar plaatsvindt.
Vandaag gaan we enkele van de belangrijkste grafische ontwerpstatistieken onderzoeken die u moet kennen in 2024 en daarna.
(IBIS Wereld)
Volgens een rapport van IBISWorld was de grafische ontwerpindustrie vanaf 45.8 wereldwijd ongeveer $ 2021 miljard waard. De waarde van de industrie in de VS was ongeveer $ 12.7 miljard. Hoewel de jaarlijkse marktgroei van grafisch ontwerp gemiddeld rond de 2.8% ligt, groeide de markt in 4.1 met maar liefst 2021%.
IBISWorld vond ook dat logo-ontwerp en branding maakte ongeveer $ 3 miljard van de totale markt uit, wat de enorme schaal van de grafische ontwerpruimte vertegenwoordigt.
(Arbeids Statistieken Bureau)
Het Bureau of Labor Statistics zegt dat grafische ontwerpers in de huidige markt gemiddeld $ 53,380 verdienen, hoewel het mogelijk is om meer dan dit in rekening te brengen, afhankelijk van uw specialiteit. Het totale aantal banen dat in 2019 in de VS voor grafisch ontwerpers werd gemeld, was 281,500. Helaas lijkt het aantal professionals in de branche af te nemen.
(Gegevens VS)
Volgens Data USA neemt het aantal vrouwelijke grafisch ontwerpers in het veld toe, hoewel hun gemiddelde salaris vaak een stuk lager ligt. Ontwerpers zijn vaak in dienst van gespecialiseerde ontwerpdiensten, waar vrouwen in 53.4 ongeveer 2017% van de beroepsbevolking uitmaakten.
(IBIS Wereld)
Een rapport over de grafische ontwerpersindustrie door IBISWorld geeft aan dat de vraag naar online design naar verwachting zal stijgen, vooral onder freelancers. Momenteel zijn freelance grafisch ontwerpers goed voor ongeveer 90% van de deelname van de industrie. Het aantal werknemers dat freelance in de grafische vormgeving werkt, zal na de pandemie waarschijnlijk toenemen.
(Noodle.com)
Volgens Noodle.com neemt de hoeveelheid geld die u kunt verdienen op gespecialiseerde gebieden van grafisch ontwerp toe. Een professional die in de UX-omgeving werkt, ondersteunt de gebruikerservaringsstrategie van het bedrijf of merk, die zich richt op het ontwerpen van fysieke of digitale producten die gebruiksvriendelijk en comfortabel zijn om mee te werken. Mensen op dit gebied kunnen gemiddeld $ 129,250 per jaar verdienen.
(Onderzoekspoort)
Een van de meest voorkomende redenen voor bedrijven om gebruik te maken van webdesign, is het bouwen van een aantrekkelijke website of logo. Ongeveer 94% van de mensen zegt dat hun eerste indrukken van een bedrijf designgerelateerd zijn. Dit onderzoek bouwt ook voort op inzichten van bedrijven als LevelEleven, die zeggen dat 94% van de mensen zegt dat webdesign de belangrijkste reden is dat ze een website wantrouwen.
(Rood website-ontwerp)
Volgens een onderzoek uitgevoerd door Red Website Design zegt ongeveer 60.8% van de marketeers dat visuals cruciaal zijn voor het succesvol op de markt brengen van een merk, maar is 67% van de kleine bedrijven bereid om alleen te betalen $500 voor een logo. Slechts 18% zou dit betalen $1000 voor een logo-ontwerp.
(MIS)
Het menselijk brein is beter in staat om beelden te verwerken dan tekst of audio. Volgens de Universiteit van Minnesota kan het menselijk brein afbeeldingen tot 60,000 keer sneller verwerken dan tekst. Bovendien is 90% van de informatie die vanuit de wereld om ons heen naar de hersenen wordt gestuurd visueel. Dit geeft aan dat design cruciaal is voor het succes van een bedrijf.
(Missouri Universiteit voor Wetenschap en Technologie)
Volgens de Missouri University of Science and Technology besteden mensen ongeveer 6.48 seconden aan het kijken naar het logo op uw website, gevolgd door 5.95 seconden aan het bekijken
(99 ontwerpen)
De meerderheid van kleine bedrijven nog steeds niet zien grafisch ontwerp als essentieel voor hun succes, volgens 99 Designs. Een belangrijke reden hiervoor is dat de kosten van grafisch ontwerp een veelvoorkomend probleem zijn. Meer dan 50% van het bronwerk wordt in-house gedaan en 21% van de bedrijven maakt gebruik van freelancers. Slechts ongeveer 7% werkt met ontwerpbureaus.
(Adobe digitale intelligentie)
Uit Adobe's onderzoek naar design bleek dat 73% van de bedrijven geld uitgeeft aan design om zich te onderscheiden van de concurrentie. Het bedrijf onthulde ook dat bedrijven die meer geld uitgeven om 'design-driven' te worden, 69% meer kans hebben om hun bedrijfsdoelen te overtreffen.
(T en F Online)
Uit onderzoek naar de aandachtsspanne van online klanten blijkt dat de meeste webdesigners gemiddeld zo'n 50 milliseconden hebben om de juiste eerste indruk te maken.
Het kiezen van de juiste website-ontwerpstrategie is een van de beste manieren voor bedrijven om ervoor te zorgen dat ze de juiste indruk maken op hun doelgroep. Uit onderzoek van InvisionApp blijkt met name dat het ontwerp van uw website op elk apparaat net zo goed en responsief moet zijn. 85% van de volwassenen vindt dat de website van een bedrijf er op een mobiel apparaat net zo goed uit moet zien als op een website.
(Onderzoekspoort)
Volgens een onderzoek naar menselijke besluitvorming en gedrag nemen mensen binnen 90 seconden een besluit over een bedrijf. Dit betekent dat uw klanten slechts een korte blik op uw website werpen en inhoud ontwerpen voordat ze beslissen of ze bij u willen kopen. Tussen 62 en 90% van de beslissingen die consumenten nemen, zijn alleen op kleur gebaseerd.
(Vengage)
Als onderdeel van een jaarlijks onderzoek naar best practices voor contentmarketing en design, vroeg Venngage deelnemers welke soorten visuals ze het meest waarschijnlijk in content zouden gebruiken. Originele graphics, zoals illustraties, merkfoto's en infographics namen de eerste plaats in met 32.5% van de stemmen. Voorraadfoto's volgden echter nog steeds op de voet met 29.5%.
Uit het onderzoek van Venngage bleek ook dat bedrijven originele grafische afbeeldingen als degenen beschouwden die hen het meest waarschijnlijk zouden helpen hun marketingdoelen te bereiken. 40.8% van de mensen zei dat deze tools effectief waren in het genereren van conversies. 40.8% zei ook dat stockfoto's hen niet hielpen om hun doelen te bereiken.
(Orbit-media)
Volgens het 7e jaarlijkse blogonderzoek van Orbit Media gebruikt 90% van de mensen afbeeldingen in hun blogcontent. Dit maakt visuele inhoud een van de meest consistente elementen van elke blogstrategie. Het op een na meest voorkomende ding om in een blog op te nemen, zijn statistieken, met 54%.
Interessant genoeg ontdekte Orbit Media ook dat hoe visueler de inhoud was, hoe beter de resultaten zouden zijn. Rond blogs met 1 afbeelding had een slagingspercentage van 16%, vergeleken met blogs met 10 afbeeldingen die een slagingspercentage van 39% behaalden.
(Vengage)
Het Venngage-onderzoek naar visuele contentmarketing ontdekte dat ongeveer 52% van de marketeers visuals als uiterst belangrijk beschouwt voor hun contentmarketingstrategie. 24.6% zei ook dat ze het "best belangrijk" vinden. Dezelfde respondenten zeiden dat ze voornamelijk visuele content maken voor bloggen (35.5%), maar ook een strategie hebben voor Facebook (19.3%) en Instagram (13.9%)
(Hubspot)
Een contentmarketingrapport van HubSpot ontdekte video is de belangrijkste vorm van media in de huidige contentstrategie, populairder dan blogs en eBooks. De meest waardevolle content in het algemeen was video op nummer 1, eBooks en blogs op nummer 2 en 3, en Infographics op nummer vier.
(Wyzowl)
Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van de grafische ontwerpomgeving. Volgens Wyzowl was ongeveer 84% van de klanten het ermee eens dat toegang tot promotievideo's hen heeft geholpen een aankoop te doen. Nog eens 83% van de respondenten zei dat video hen hielp om de hoeveelheid tijd die bezoekers op hun pagina doorbrengen te vergroten. Bovendien is 94% van de bedrijfsleiders van mening dat video heeft geholpen om het begrip van gebruikers van hun product te vergroten, terwijl 84% van mening is dat het leidt tot meer leads.
(Content Marketing Instituut)
In een onderzoek van het Content Marketing Institute naar de productie en distributie van content, ontdekte het team dat Infographics de snelste groei heeft doorgemaakt onder B2B-bedrijven. 67% van de bedrijven gebruikt tegenwoordig de productie van infographics. Video is ook populair bij 71% van de bedrijven, en blogposts en korte artikelen (met visuals) zijn essentieel, met 89% usage.
(Hootsuite)
Ook voor sociale media speelt visuele contentmarketing een belangrijke rol. Visuele inhoud op Facebook en Twitter wordt meestal meer gedeeld. Bovendien ontdekte Hootsuite dat 55.6% van de gemiddelde Facebook-berichten die elke dag worden gemaakt, foto-inhoud zijn. Nog eens 22% van de dagelijkse stroom aan inhoud behoort tot video.
(Nel Patel)
De klanten van tegenwoordig nemen beslissingen over wat ze kopen en bij wie ze kopen op basis van een aantal factoren. Grafisch ontwerp kan echter het belangrijkste element zijn dat bepaalt of iemand zal kopen. Ongeveer 92.6% van de mensen zegt dat de "visuele" dimensie, of wat ze zien, het belangrijkste is dat hun aankoopkeuze beïnvloedt.
(Vengage)
Hoewel veel bedrijven de waarde van visuele inhoud begrijpen, worstelen velen met het creëren van de ontwerpmiddelen die ze nodig hebben. Uit het onderzoek van Venngage bleek dat 36.7% van de bedrijven het consequent produceren van boeiende visuele middelen als hun grootste uitdaging beschouwt. Een goed ontwerp was een andere uitdaging voor 20.5% van de respondenten. Om deze problemen op te lossen, gebruikt 41% van de bedrijven een online ontwerptool (.eg Canva), 27.1% maakt gebruik van een interne ontwerper en 16.2% gebruikt een freelance ontwerper.
(Rood website-ontwerp)
Een Red Website Design-infographic ontdekte dat de meeste mensen een website met een slecht ontwerp gewoon verlaten. Ongeveer 94% van de respondenten zei dat ze een website met een slecht ontwerp zouden verlaten. Uit dezelfde infographic bleek ook dat ongeveer 46% van de websitebezoekers website-ontwerp toeschrijft aan de geloofwaardigheid van een bedrijf of bedrijf.
(Kleurcom)
Het gebruik van de juiste kleuren in uw grafisch ontwerp, of het nu voor een logo, visuele inhoud of website is, is essentieel. Gekleurde advertenties verbeteren het aantal kijkers met 40% in vergelijking met gewone advertenties. Bovendien kan kleur het lezerspubliek met 40% verbeteren, het begrip met 73% vergroten en zelfs de leerresultaten met 78% verbeteren.
(Vengage)
Uit de ontwerpinfographic van Venngage voor 2020 bleek dat ongeveer 37% van de bedrijven het proces van het creëren van consistente grafische ontwerpmiddelen voor infographics, rapporten, eBooks en inhoud wil automatiseren. Terwijl 40% van de bedrijven zegt dat hun marketingstrategieën sterk afhankelijk zijn van visuele content, produceert 36% van de bedrijven minder dan 2 keer per week visuele content.
Hopelijk hebben deze grafische ontwerpstatistieken u inzicht gegeven in de grafische ontwerpindustrie, hoe bedrijven hun ontwerpmiddelen gebruiken en waarom geweldig ontwerp zo belangrijk is. In een wereld die steeds visueler wordt, hebben hedendaagse bedrijven het juiste imago nodig om zich te onderscheiden van de massa. Differentiatie komt neer op het beheersen van grafisch ontwerp.