NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De ultieme lijst met e-commercestatistieken voor 2025

Rebekka Carter, 23 maart 2025
De ultieme lijst met e-commercestatistieken voor 2025
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform voor makers om digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... te verkopen. Lees verder over Crevio

De e-commercemarkt is enorm.

Tegen begin 2021, bereikte de e-commerceverkoop $ 4.891 miljard. Experts zeggen dat we in 2025 zijn gestegen tot ongeveer $ 6.388 miljard per jaar.

De vraag naar flexibele, eenvoudige en handige koopmogelijkheden groeit al jaren. Sinds de komst van de eerste online winkels zijn bedrijven snel begonnen met het sluiten van fysieke locaties ten gunste van meer kosteneffectieve online entiteiten.

Toen de pandemie van 2020 toesloeg en winkels noodgedwongen moesten sluiten, werd online kopen het nieuwe normaal. Volgens de laatste statistieken is het wereldwijde aandeel van e-commerce in de detailhandel enorm gestegen van 14% in 2019 naar 17% in 2020.

Vandaag gaan we enkele van de grootste e-commercestatistieken onderzoeken die u dit jaar moet weten. Of je nu van plan bent om snel te plukken het beste e-commerceplatform en het openen van uw eigen online winkel, of u bent gewoon op zoek naar inzicht in wat u in de branche kunt verwachten, deze gids zal u helpen.

Belangrijkste e-commercestatistieken - Keuzes van de redacteur

  • Naar verwachting zal in 95 tot 2040% van de verkopen via e-commerce plaatsvinden.
  • De omzet van warenhuizen zal naar verwachting eind 60 met 2021% dalen
  • In de VS is de e-commerceverkoop tussen 44 en 2019 met 2020% gestegen
  • Ongeveer 51% van de huidige online shoppers doet aankopen via de telefoon
  • Wereldwijd kopen meer dan 2 miljard mensen online

E-commercestatistieken: Algemene marktstatistieken

1. 95% van de aankopen zal tegen 2040 online gebeuren

(Nasdaq)

Zelfs vóór de pandemie publiceerde Nasdaq in 2017 een rapport waarin wordt gesuggereerd dat de meeste aankopen tegen 2040 in de e-commerce-omgeving zullen plaatsvinden. Volgens Nasdaq zal de komende 30 jaar ongeveer 95% van alle aankopen online verschuiven.

2. Creditcards en digitale betalingssystemen komen het meest voor bij online winkelen

(Shopify)

Volgens onderzoeken van Shopify heeft ongeveer 57% van de online shoppers iets gekocht bij een wereldwijde of buitenlandse retailer. De voorkeursbetaalmethode voor deze shoppers varieert over de hele wereld. Creditcards zijn echter over het algemeen wereldwijd de meest voorkomende keuze en ondersteunen ongeveer 53% van de transacties. Digitale betalingssystemen maken 43% van de omzet mogelijk en debetkaarten worden gebruikt voor ongeveer 38% van de omzet. Digitale betalingssystemen zijn de meest populaire optie in China en West-Europa.

3. 2.14 miljard mensen winkelen online.

(statistieken)

Vanaf 2021 is het aantal digitale kopers dat actief is in de wereld ongeveer 2.14 miljard. Om dat in perspectief te plaatsen, het is meer dan een kwart (27.6%) van de 7.74 miljard wereldbevolking. Het aantal online shoppers is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Zo waren er in 900 2021 miljoen meer kopers dan in 2020.

4. Er zijn naar schatting 12-124 miljoen e-commercesites wereldwijd

(WP-formulieren)

Volgens WP Forms zijn er wereldwijd ongeveer 12-24 miljoen e-commercesites actief. Minder dan een miljoen van deze websites verdienen echter elk jaar meer dan $ 1,000 aan inkomsten. Ondanks de verzadiging van de markt, is er nog steeds genoeg ruimte voor nieuwe concurrenten om te profiteren van de e-commercemarkt.

E-commercestatistieken: kopersgedrag

5. Gebrek aan gratis verzending is de meest voorkomende reden om een ​​aankoop te vermijden

(digitale handel)

Ongeveer 28% van de klanten zegt dat ze een aankoop vermijden vanwege het ontbreken van een optie voor gratis verzending. Nog eens 23% zegt dat dit probleem ervoor zorgt dat ze ongeveer de helft van de tijd niet kunnen converteren, en nog eens 23% zegt dat het 'af en toe' een probleem is. Afgezien van problemen met gratis verzending, zijn veelvoorkomende redenen om af te zien van een aankoop de zorg dat het artikel niet op tijd zou aankomen (44%) en het ontbreken van een duidelijke leverdatum (20%).

6. 43% van de Amerikanen winkelt online in bed

(BusinessWire)

BusinessWire ontdekte dat ongeveer 43% van de Amerikanen in bed naar producten winkelt, terwijl ongeveer 25% online winkelt tijdens een bezoek aan een winkel. Nog eens 23% van de klanten zegt dat ze vaak op kantoor winkelen en 20% bekijkt digitale winkels in de badkamer.

7. Amazon is de grootste concurrent van e-commerce winkels voor millennials

(Statistieken)

Amazon is de nummer één bestemming voor millennials om online producten te kopen. Een op de vijf millennials zegt dat ze als eerste naar Amazon gaan wanneer ze online naar een product zoeken. Ongeveer 59% zegt ook dat ze hun aankopen altijd of vaak beginnen met een reis naar Amazon. Statista is het eens met de kracht van Amazon en noemt het de toonaangevende online retailer op basis van het aantal bezoeken.

Ongeveer 87% van de millennials zegt echter ook zeer waarschijnlijk naar verschillende websites of apps te kijken voordat ze iets kopen.

8. 33.6% van de klanten zoekt prijsvergelijkingen op in een winkel

(Pymnts. com)

Zelfs wanneer ze in de fysieke wereld winkelen, zijn consumenten nog steeds op zoek naar een betere deal online. Volgens het onderzoek naar Remote Payments van Pyments.com gebruikt ongeveer 46.4% van de klanten hun telefoon om online naar kortingen te zoeken of een betere deal te krijgen. Ongeveer 48.1% van de klanten zegt dat ze elke keer dat ze in een winkel zijn op zoek zijn naar kortingen, 35.5% zegt dat ze productinformatie opzoeken en 39.8% meldt dat ze "soms" prijzen vergelijken.

9. 81% van de klanten onderzoekt hun product voordat ze het kopen

(dagvaarding)

Onderzoek is cruciaal voor de verkoop via e-commerce: ongeveer 81% van de klanten zoekt informatie over een product op voordat ze een aankoop doen. Het gebrek aan informatie of beoordelingen is vooral problematisch voor millennials. Volgens Inviqa.com zegt ongeveer 40% van de klanten dat gebrek aan beoordelingen of informatie de grootste uitdaging is waarmee ze worden geconfronteerd bij het online winkelen. 93% van de millennials zegt ook dat ze waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk beoordelingen zullen lezen voordat ze een aankoop doen.

10. 81% van de klanten vertrouwt eerst op het advies van hun vrienden en familie

(HubSpot)

Ongeveer 81% van de klanten zegt dat ze het advies van hun vrienden en familie vertrouwen wanneer ze online winkelen in plaats van het advies van een bedrijf. Ongeveer 55% zegt bedrijven niet meer zo te vertrouwen als vroeger, en 65% vertrouwt persberichten van bedrijven niet. 71% van de consumenten reageert niet op gesponsorde advertenties op sociale netwerken en 69% vertrouwt advertenties niet.

1-vertrouwen in het bedrijfsleven

11. Gelokaliseerde taal is essentieel voor wereldwijde aankopen

(Shopify)

Volgens de inzichten van Shopify over wereldwijde aankopen, geeft ongeveer 65% van de klanten de voorkeur aan inhoud in hun eigen taal, zelfs als deze niet perfect is vertaald. Ongeveer 40% van de klanten weigert volledig te kopen in een winkel als de inhoud in een andere taal is. Ongeveer 66% van de klanten gebruikt online vertaling om hen te helpen een winkel te begrijpen.

12. 3 op de 4 consumenten kopen via hun smartphone

(Oberlo)

Het aantal mensen dat gebruikmaakt van mobiele winkelmogelijkheden groeit. Drie op de vier klanten zeggen dat ze online vanaf hun smartphone kopen om tijd te besparen. Oberlo schat dat mobiele handel in 3.56 een waarde van 2021 biljoen dollar zal hebben, terwijl Insider Intelligence van mening is dat het mobiele handelsvolume in 44 2026% van de e-commercetransacties zal uitmaken.

13. Online winkels met aanwezigheid op sociale media hebben gemiddeld tot 32% meer omzet

(BigCommerce)

Volgens een onderzoek naar de collectieve gegevens van meer dan 20,000 e-commercewebsites, verhoogt de aanwezigheid op sociale media de verkoop. Winkels met ten minste één sociaal account zullen gemiddeld tot 32% meer verkopen dan sites zonder sociale media. Het tussenliggende Facebook-kanaal van een e-commercebedrijf groeit ook met gemiddeld zo'n 8% per maand.

Platforms zoals Crevio maken het voor e-commercebedrijven makkelijker om te profiteren van de kracht van sociale media voor omzetgroei. Door tools aan te bieden zoals mobiel-geoptimaliseerde 'Link-In-Bio'-winkels, helpen ze makers om hun sociale aanwezigheid rechtstreeks te integreren met hun online winkels. Hierdoor kunnen gebruikers verkeer genereren van platforms zoals Instagram, Facebook en TikTok en hun volgers omzetten in klanten.

14. Klanten die door Instagram naar een e-commerce winkel worden verwezen, hebben een gemiddelde bestelwaarde van $ 65

(Shopify)

Klanten aanmoedigen om uw winkel te bezoeken via sociale media kan een enorm verschil maken voor de verkoop. De gemiddelde bestelwaarde voor klanten die zijn doorverwezen via Instagram is $ 65, vergeleken met $ 55 voor Facebook, $ 46 voor Twitter en $ 38 voor YouTube.

15. AI, bots en automatisering maken e-commerce effectiever

(Oracle)

78% van de merken heeft virtual reality of kunstmatige intelligentie al geïmplementeerd of is van plan dit te implementeren in hun e-commerce winkels. Volgens sales- en marketingprofessionals is ongeveer 80% van de bedrijven al van plan om chatbots te gebruiken of te gebruiken in hun CX-plannen.

16. 35% van de klanten zegt dat ze vaker online zouden winkelen als ze een product virtueel zouden kunnen proberen voordat ze het kopen.

(BigCommerce)

Er ontstaan ​​kansen in virtual en augmented reality-omgevingen. Uit peilingen blijkt dat ongeveer 35% van de mensen vaker online zou winkelen als ze producten virtueel zouden kunnen uitproberen voordat ze ze kopen. Nog eens 22% van de mensen zegt dat ze meer geneigd zijn om een ​​winkel van AR te bezoeken. Extended reality kan online en offline winkelen combineren.

17. Personalisatie kan de omzet met 25% verhogen

(BCG)

Volgens onderzoeken van BCG zorgt sterk gepersonaliseerde inhoud ervoor dat klanten 110% meer geneigd zijn om extra artikelen aan hun winkelmandje toe te voegen. Personalisatie kan de totale omzet met 25% verhogen en de kansen van uw klant om meer uit te geven dan oorspronkelijk gepland met 40% verbeteren.

18. De pandemie heeft de behoefte aan e-commercetransacties vergroot

(Deloitte)

Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat er verschillende redenen zijn waarom COVID-19 de opkomst van online winkelen heeft versneld. De belangrijkste reden voor klanten om online te blijven winkelen, is het voorkomen van de verspreiding van ziektekiemen. In 2020 groeide de verkoop van eten en drinken online met 18.8% en het downloaden van online shopping-apps versnelde.

E-commercestatistieken: online conversies

19. De gemiddelde conversieratio van e-commerce websites is 2.58%

(Invespcro)

Gemiddeld ligt de conversieratio voor online winkels wereldwijd rond de 2.58%. De gemiddelde e-commerceconversie in de VS ligt daarentegen rond de 2.56%.

20. Ongeveer tweederde van de klanten koopt niet meer bij een bedrijf vanwege slechte CX

(Microsoft)

Klantervaring is een van de belangrijkste elementen bij het verzekeren van online verkoop. Ongeveer 58% van de klanten zegt dat ze geen contact meer hebben met een bedrijf vanwege een slechte klantenservice. Onderzoek van Microsoft geeft aan dat sommige landen meer gedreven worden door ervaring dan andere. Ongeveer 63% van de klanten in de VS stopt met kopen bij een bedrijf vanwege een slechte CX.

21. 69.57% van de winkelwagentjes wordt verlaten

(Oberlo)

Klanten overtuigen om een ​​aankoop af te ronden, is een van de grootste uitdagingen voor e-commercemerken. Volgens Oberlo wordt ongeveer 69.57% van de winkelwagentjes achtergelaten. Dit suggereert dat bedrijven mogelijk meer strategieën nodig hebben voor remarketing en het targeten van klanten die hun winkelwagentje hebben achtergelaten.

Verlatingspercentage winkelwagentje (2012-2019) grafisch

22. Winkelwagen verlaten gaat omhoog wanneer u een account moet aanmaken bij het afrekenen

(Baymard Institute & NRF)

Als u van klanten verlangt dat ze een account aanmaken voordat ze het beoogde artikel kopen, stijgt hun kans om hun winkelwagentje te verlaten met ongeveer 23%. Een afzonderlijk onderzoek van NRF bevestigt deze cijfers, wat suggereert dat ongeveer 48% van de retailers het uitchecken door gasten als een van de meest kritische factoren beschouwt voor het verhogen van de verkoop en conversies. De enige factor die het aantal conversies verder kon verhogen, was gratis verzending (69.4%).

23. 18% van de klanten verlaat afrekenpagina's die te ingewikkeld zijn

(Baymard Institute)

Er zijn verschillende factoren die van invloed kunnen zijn op uw conversiepercentages voor een e-commerce winkel. Ongeveer 18% van de online shoppers in de VS heeft afgezien van een aankoop omdat het afrekenproces te ingewikkeld of te lang was. Baymard suggereert dat de meeste kassa's het aantal formulierelementen op hun betaalpagina's met 20-60% kunnen verminderen en ongeveer $ 260 miljard aan verloren verkopen kunnen herstellen.

24. Bedrijven kunnen het aantal verlaten winkelwagens verminderen met verzendopties

(eFulfillmentservice.com))

Gratis verzending is een van de beste manieren om het aantal conversies op een e-commercesite te verhogen, maar het is niet de enige optie. Ongeveer 58% van de klanten van een Fulfillment Service zei dat ze gratis verzending of verzending met korting wilden wanneer ze online winkelden. 28% zei echter ook dat ze een keuze aan verzendopties willen, zoals meer betalen voor een snellere levering.

Handige verzending is vooral belangrijk voor millennials, volgens een Inviqa-studie. 27% van de millennials zegt dat het belangrijkste dat een bedrijf kan doen om winkelen gemakkelijker te maken, het aanbieden van een keuze aan bezorgopties is.

E-commercestatistieken voor 2025 en daarna

De populariteit en het potentieel van e-commerce groeien al geruime tijd. Sinds de pandemie van 2020 is de vraag naar online winkelmogelijkheden groter dan ooit. Sommige onderzoeken suggereren zelfs dat de digitale transformatie in alle sectoren sinds 7 met ongeveer 2020 jaar is versneld.

Blijf de belangrijkste e-commercestatistieken voor en u bent beter voorbereid om het soort ervaringen te bieden dat uw klanten het meest willen.

Wil je meer weten?


Bronnen
Rebekah Carter is een ervaren maker van inhoud, nieuwsverslaggever en blogger die gespecialiseerd is in marketing, bedrijfsontwikkeling en technologie. Haar expertise omvat alles, van kunstmatige intelligentie tot e-mailmarketingsoftware en apparaten met uitgebreide realiteit. Als ze niet aan het schrijven is, besteedt Rebekah het grootste deel van haar tijd aan lezen, het buitenleven verkennen en gamen.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 5,200+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.