De e-commercemarkt is enorm.
Tegen begin 2021, bereikte de e-commerceverkoop $ 4.891 miljard. Experts zeggen dat we in 2025 zijn gestegen tot ongeveer $ 6.388 miljard per jaar.
De vraag naar flexibele, eenvoudige en handige koopmogelijkheden groeit al jaren. Sinds de komst van de eerste online winkels zijn bedrijven snel begonnen met het sluiten van fysieke locaties ten gunste van meer kosteneffectieve online entiteiten.
Toen de pandemie van 2020 toesloeg en winkels noodgedwongen moesten sluiten, werd online kopen het nieuwe normaal. Volgens de laatste statistieken is het wereldwijde aandeel van e-commerce in de detailhandel enorm gestegen van 14% in 2019 naar 17% in 2020.
Vandaag gaan we enkele van de grootste e-commercestatistieken onderzoeken die u dit jaar moet weten. Of je nu van plan bent om snel te plukken het beste e-commerceplatform en het openen van uw eigen online winkel, of u bent gewoon op zoek naar inzicht in wat u in de branche kunt verwachten, deze gids zal u helpen.
(Nasdaq)
Zelfs vóór de pandemie publiceerde Nasdaq in 2017 een rapport waarin wordt gesuggereerd dat de meeste aankopen tegen 2040 in de e-commerce-omgeving zullen plaatsvinden. Volgens Nasdaq zal de komende 30 jaar ongeveer 95% van alle aankopen online verschuiven.
(Shopify)
Volgens onderzoeken van Shopify heeft ongeveer 57% van de online shoppers iets gekocht bij een wereldwijde of buitenlandse retailer. De voorkeursbetaalmethode voor deze shoppers varieert over de hele wereld. Creditcards zijn echter over het algemeen wereldwijd de meest voorkomende keuze en ondersteunen ongeveer 53% van de transacties. Digitale betalingssystemen maken 43% van de omzet mogelijk en debetkaarten worden gebruikt voor ongeveer 38% van de omzet. Digitale betalingssystemen zijn de meest populaire optie in China en West-Europa.
(statistieken)
Vanaf 2021 is het aantal digitale kopers dat actief is in de wereld ongeveer 2.14 miljard. Om dat in perspectief te plaatsen, het is meer dan een kwart (27.6%) van de 7.74 miljard wereldbevolking. Het aantal online shoppers is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Zo waren er in 900 2021 miljoen meer kopers dan in 2020.
(WP-formulieren)
Volgens WP Forms zijn er wereldwijd ongeveer 12-24 miljoen e-commercesites actief. Minder dan een miljoen van deze websites verdienen echter elk jaar meer dan $ 1,000 aan inkomsten. Ondanks de verzadiging van de markt, is er nog steeds genoeg ruimte voor nieuwe concurrenten om te profiteren van de e-commercemarkt.
(digitale handel)
Ongeveer 28% van de klanten zegt dat ze een aankoop vermijden vanwege het ontbreken van een optie voor gratis verzending. Nog eens 23% zegt dat dit probleem ervoor zorgt dat ze ongeveer de helft van de tijd niet kunnen converteren, en nog eens 23% zegt dat het 'af en toe' een probleem is. Afgezien van problemen met gratis verzending, zijn veelvoorkomende redenen om af te zien van een aankoop de zorg dat het artikel niet op tijd zou aankomen (44%) en het ontbreken van een duidelijke leverdatum (20%).
(BusinessWire)
BusinessWire ontdekte dat ongeveer 43% van de Amerikanen in bed naar producten winkelt, terwijl ongeveer 25% online winkelt tijdens een bezoek aan een winkel. Nog eens 23% van de klanten zegt dat ze vaak op kantoor winkelen en 20% bekijkt digitale winkels in de badkamer.
(Statistieken)
Amazon is de nummer één bestemming voor millennials om online producten te kopen. Een op de vijf millennials zegt dat ze als eerste naar Amazon gaan wanneer ze online naar een product zoeken. Ongeveer 59% zegt ook dat ze hun aankopen altijd of vaak beginnen met een reis naar Amazon. Statista is het eens met de kracht van Amazon en noemt het de toonaangevende online retailer op basis van het aantal bezoeken.
Ongeveer 87% van de millennials zegt echter ook zeer waarschijnlijk naar verschillende websites of apps te kijken voordat ze iets kopen.
(Pymnts. com)
Zelfs wanneer ze in de fysieke wereld winkelen, zijn consumenten nog steeds op zoek naar een betere deal online. Volgens het onderzoek naar Remote Payments van Pyments.com gebruikt ongeveer 46.4% van de klanten hun telefoon om online naar kortingen te zoeken of een betere deal te krijgen. Ongeveer 48.1% van de klanten zegt dat ze elke keer dat ze in een winkel zijn op zoek zijn naar kortingen, 35.5% zegt dat ze productinformatie opzoeken en 39.8% meldt dat ze "soms" prijzen vergelijken.
(dagvaarding)
Onderzoek is cruciaal voor de verkoop via e-commerce: ongeveer 81% van de klanten zoekt informatie over een product op voordat ze een aankoop doen. Het gebrek aan informatie of beoordelingen is vooral problematisch voor millennials. Volgens Inviqa.com zegt ongeveer 40% van de klanten dat gebrek aan beoordelingen of informatie de grootste uitdaging is waarmee ze worden geconfronteerd bij het online winkelen. 93% van de millennials zegt ook dat ze waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk beoordelingen zullen lezen voordat ze een aankoop doen.
(HubSpot)
Ongeveer 81% van de klanten zegt dat ze het advies van hun vrienden en familie vertrouwen wanneer ze online winkelen in plaats van het advies van een bedrijf. Ongeveer 55% zegt bedrijven niet meer zo te vertrouwen als vroeger, en 65% vertrouwt persberichten van bedrijven niet. 71% van de consumenten reageert niet op gesponsorde advertenties op sociale netwerken en 69% vertrouwt advertenties niet.
(Shopify)
Volgens de inzichten van Shopify over wereldwijde aankopen, geeft ongeveer 65% van de klanten de voorkeur aan inhoud in hun eigen taal, zelfs als deze niet perfect is vertaald. Ongeveer 40% van de klanten weigert volledig te kopen in een winkel als de inhoud in een andere taal is. Ongeveer 66% van de klanten gebruikt online vertaling om hen te helpen een winkel te begrijpen.
(Oberlo)
Het aantal mensen dat gebruikmaakt van mobiele winkelmogelijkheden groeit. Drie op de vier klanten zeggen dat ze online vanaf hun smartphone kopen om tijd te besparen. Oberlo schat dat mobiele handel in 3.56 een waarde van 2021 biljoen dollar zal hebben, terwijl Insider Intelligence van mening is dat het mobiele handelsvolume in 44 2026% van de e-commercetransacties zal uitmaken.
(BigCommerce)
Volgens een onderzoek naar de collectieve gegevens van meer dan 20,000 e-commercewebsites, verhoogt de aanwezigheid op sociale media de verkoop. Winkels met ten minste één sociaal account zullen gemiddeld tot 32% meer verkopen dan sites zonder sociale media. Het tussenliggende Facebook-kanaal van een e-commercebedrijf groeit ook met gemiddeld zo'n 8% per maand.
Platforms zoals Crevio maken het voor e-commercebedrijven makkelijker om te profiteren van de kracht van sociale media voor omzetgroei. Door tools aan te bieden zoals mobiel-geoptimaliseerde 'Link-In-Bio'-winkels, helpen ze makers om hun sociale aanwezigheid rechtstreeks te integreren met hun online winkels. Hierdoor kunnen gebruikers verkeer genereren van platforms zoals Instagram, Facebook en TikTok en hun volgers omzetten in klanten.
(Shopify)
Klanten aanmoedigen om uw winkel te bezoeken via sociale media kan een enorm verschil maken voor de verkoop. De gemiddelde bestelwaarde voor klanten die zijn doorverwezen via Instagram is $ 65, vergeleken met $ 55 voor Facebook, $ 46 voor Twitter en $ 38 voor YouTube.
(Oracle)
78% van de merken heeft virtual reality of kunstmatige intelligentie al geïmplementeerd of is van plan dit te implementeren in hun e-commerce winkels. Volgens sales- en marketingprofessionals is ongeveer 80% van de bedrijven al van plan om chatbots te gebruiken of te gebruiken in hun CX-plannen.
(BigCommerce)
Er ontstaan kansen in virtual en augmented reality-omgevingen. Uit peilingen blijkt dat ongeveer 35% van de mensen vaker online zou winkelen als ze producten virtueel zouden kunnen uitproberen voordat ze ze kopen. Nog eens 22% van de mensen zegt dat ze meer geneigd zijn om een winkel van AR te bezoeken. Extended reality kan online en offline winkelen combineren.
(BCG)
Volgens onderzoeken van BCG zorgt sterk gepersonaliseerde inhoud ervoor dat klanten 110% meer geneigd zijn om extra artikelen aan hun winkelmandje toe te voegen. Personalisatie kan de totale omzet met 25% verhogen en de kansen van uw klant om meer uit te geven dan oorspronkelijk gepland met 40% verbeteren.
(Deloitte)
Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat er verschillende redenen zijn waarom COVID-19 de opkomst van online winkelen heeft versneld. De belangrijkste reden voor klanten om online te blijven winkelen, is het voorkomen van de verspreiding van ziektekiemen. In 2020 groeide de verkoop van eten en drinken online met 18.8% en het downloaden van online shopping-apps versnelde.
(Invespcro)
Gemiddeld ligt de conversieratio voor online winkels wereldwijd rond de 2.58%. De gemiddelde e-commerceconversie in de VS ligt daarentegen rond de 2.56%.
(Microsoft)
Klantervaring is een van de belangrijkste elementen bij het verzekeren van online verkoop. Ongeveer 58% van de klanten zegt dat ze geen contact meer hebben met een bedrijf vanwege een slechte klantenservice. Onderzoek van Microsoft geeft aan dat sommige landen meer gedreven worden door ervaring dan andere. Ongeveer 63% van de klanten in de VS stopt met kopen bij een bedrijf vanwege een slechte CX.
(Oberlo)
Klanten overtuigen om een aankoop af te ronden, is een van de grootste uitdagingen voor e-commercemerken. Volgens Oberlo wordt ongeveer 69.57% van de winkelwagentjes achtergelaten. Dit suggereert dat bedrijven mogelijk meer strategieën nodig hebben voor remarketing en het targeten van klanten die hun winkelwagentje hebben achtergelaten.
(Baymard Institute & NRF)
Als u van klanten verlangt dat ze een account aanmaken voordat ze het beoogde artikel kopen, stijgt hun kans om hun winkelwagentje te verlaten met ongeveer 23%. Een afzonderlijk onderzoek van NRF bevestigt deze cijfers, wat suggereert dat ongeveer 48% van de retailers het uitchecken door gasten als een van de meest kritische factoren beschouwt voor het verhogen van de verkoop en conversies. De enige factor die het aantal conversies verder kon verhogen, was gratis verzending (69.4%).
(Baymard Institute)
Er zijn verschillende factoren die van invloed kunnen zijn op uw conversiepercentages voor een e-commerce winkel. Ongeveer 18% van de online shoppers in de VS heeft afgezien van een aankoop omdat het afrekenproces te ingewikkeld of te lang was. Baymard suggereert dat de meeste kassa's het aantal formulierelementen op hun betaalpagina's met 20-60% kunnen verminderen en ongeveer $ 260 miljard aan verloren verkopen kunnen herstellen.
(eFulfillmentservice.com))
Gratis verzending is een van de beste manieren om het aantal conversies op een e-commercesite te verhogen, maar het is niet de enige optie. Ongeveer 58% van de klanten van een Fulfillment Service zei dat ze gratis verzending of verzending met korting wilden wanneer ze online winkelden. 28% zei echter ook dat ze een keuze aan verzendopties willen, zoals meer betalen voor een snellere levering.
Handige verzending is vooral belangrijk voor millennials, volgens een Inviqa-studie. 27% van de millennials zegt dat het belangrijkste dat een bedrijf kan doen om winkelen gemakkelijker te maken, het aanbieden van een keuze aan bezorgopties is.
De populariteit en het potentieel van e-commerce groeien al geruime tijd. Sinds de pandemie van 2020 is de vraag naar online winkelmogelijkheden groter dan ooit. Sommige onderzoeken suggereren zelfs dat de digitale transformatie in alle sectoren sinds 7 met ongeveer 2020 jaar is versneld.
Blijf de belangrijkste e-commercestatistieken voor en u bent beter voorbereid om het soort ervaringen te bieden dat uw klanten het meest willen.