De software-industrie voor virtuele evenementen heeft de afgelopen jaren een enorme evolutie doorgemaakt. Vóór 2020 wisten maar weinig mensen van virtuele evenementen, omdat persoonlijke ontmoetingen de norm waren. De dingen veranderden echter drastisch in 2020 toen de Covid-19-pandemie toesloeg. Virtuele evenementen werden populair omdat organisaties zich moesten aanpassen aan sociale afstand, reisbeperkingen en kantoorsluitingen die door overheden waren opgelegd om de verspreiding van het virus in te dammen.
Think Geverifieerd marktonderzoek, de wereldwijde markt voor virtuele evenementenplatforms is meer dan 9 miljard waard en zal naar verwachting in 22.75 $ 2028 miljard bereiken. Nu regeringen deze beperkingen versoepelen en de distributie van vaccins opvoeren, zullen mensen zich weer op hun gemak voelen met persoonlijke evenementen. Betekent dit dat virtuele evenementen zullen verdwijnen? Nee. Evenementenplanners zullen zowel virtueel als persoonlijk profiteren om te voorkomen dat ze hun publiek buitensluiten. Dit is de reden waarom hybride evenementen in de toekomst populair zullen worden.
Met het internet bezaaid met softwareplatforms voor virtuele evenementen, kan het kiezen van het beste voor uw volgende virtuele evenement een ontmoedigende en uitdagende taak zijn. Gelukkig geeft dit bericht je een overzicht van de beste virtuele evenementenplatforms om uit te kiezen:
EventZilla is uitgebreide software waarmee je een breed scala aan virtuele, hybride en persoonlijke evenementen kunt hosten en beheren, zoals webinars, conferenties, fondsenwervers, lessen, trainingen en sport. Met deze software kun je evenementregistraties, promoties, check-ins en bezoekers op één plek beheren. U kunt het ook gebruiken om bestemmingspagina's te maken, tickets te verkopen, evenementen te promoten en betalingen op één plek te verwerken.
Eventzilla kan naadloos worden geïntegreerd met meer dan 500 apps om workflows te vereenvoudigen. Het integreert bijvoorbeeld met Google Spreadsheets, MailChimp, HubSpot, Active Campaign en verschillende sociale-mediaplatforms zoals Facebook en YouTube.
Enkele van de belangrijkste kenmerken van Eventzilla zijn:
Eventzilla wordt geleverd met 3 belangrijke tariefplannen:
HeySummit is een platform waarmee je boeiende, converterende en omzetgenererende virtuele evenementen kunt opzetten. Het wordt geleverd met een breed scala aan organisatie- en marketingtarieven om tijd en middelen te besparen bij het plannen van uw evenement. De software helpt je ook bij het maken van online cursussen, het organiseren van talkseries, het doen van onderzoek, het verspreiden van kennis en het plannen van vooraf opgenomen en live evenementen.
De software integreert met bijna elke app, inclusief Google Spreadsheets, Zapier, HubSpot, Slack, Mail Chimp en Active Campaign.
Het prijsmodel van HeySummit is geschikt voor iedereen met een groot publiek of een persoon die er een begint te bouwen. Het wordt ook geleverd met een gratis proefperiode van 14 dagen.
HeySummit biedt 3 tariefplannen:
Livestorm is software voor virtuele evenementen die is ontworpen om u te helpen bij het beheren van webinars, vergaderingen en virtuele evenementen. Het is een alles-in-één tool, wat betekent dat je elke functie vindt die je nodig hebt om in te stellen, op de markt te brengen en start je webinars en andere live-evenementen op één plek. De functie die deze software onderscheidt, is Analytics. Hiermee kunt u een uitsplitsing van alle belangrijke statistieken bekijken vanuit uw softwaredashboard. Een meer gedetailleerd overzicht van de belangrijkste statistieken van het evenement kan worden bekeken door op het tabblad Analytics te klikken en het tabblad ''Mensen'' te openen.
Livestorm integreert met veel apps van derden om de functionaliteit van uw account te verbeteren. Voorbeelden van apps waarmee u kunt integreren Livestorm omvatten Google Analytics, Zapier, Slack, Help Scout, Public API, Webhooks en Intercom.
Als u met een klein budget werkt, is dit platform geschikt voor u. Het wordt geleverd met een gratis abonnement dat bedoeld is om u te helpen het platform onder de knie te krijgen. Alle betaalde abonnementen worden geleverd met premium klantenondersteuning, naleving van de AVG en de mogelijkheid om toegang te krijgen tot uitgebreide bronnen.
Livestorm biedt 3 tariefplannen:
Grote Marker is trots als het meest aanpasbare softwareplatform voor webinars, virtuele en hybride evenementen ter wereld. Met een scala aan functies voor marketing en het genereren van inkomsten en de mogelijkheid om te integreren met veel apps en besturingssystemen, is deze software het meest geschikt voor virtuele hybride evenementen.
Het kan naadloos worden geïntegreerd met toonaangevende e-mail-, CRM-, marketing- en cursusapplicaties, waaronder video-, streaming- en sociale applicaties.
De prijsopties die worden aangeboden door BigMarker zijn gunstig voor zowel newbie als gevestigde virtuele evenementenplanners. BigMarker wordt geleverd met 4 tariefplannen:
U kunt kiezen voor de jaarlijkse miljard-optie, waarmee u veel geld bespaart, of voor de maandelijkse miljard-optie.
In Evenement is een van de krachtigste software die is ontworpen voor het hosten van professionele webinars en virtuele en hybride evenementen. De ervaringen die dit virtuele evenementenplatform biedt, kunnen bezoekers moeiteloos in leads en klanten veranderen, waardoor de omzet en winst voor de organisator van het evenement wordt gestimuleerd.
De software integreert naadloos met veel applicaties, zodat u taken kunt automatiseren en u kunt concentreren op wat het belangrijkst is. Voorbeelden van toepassingen waarmee het kan worden geïntegreerd, zijn onder meer: HubSpot, Google Documenten, Google Spreadsheets, Pipedrive, E-mail door Zapier, Google Calender, Salesforce en meer.
InEvents verslaat andere virtuele even software vanwege de hoge aanpassingsmogelijkheden waarmee het verschillende evenementen en gelijktijdige evenementen kan ondersteunen.
InEvent biedt een gratis proefperiode aan voordat de volledige software wordt aangeschaft. Hun prijzen zijn vrij transparant: geen verborgen kosten en geen opstartkosten. Het platform wordt geleverd met 2 tariefplannen:
Er is ook een 'Webinars'-plan dat begint bij $600/maand voor 500 deelnemers. Bij webinarabonnementen kunt u kiezen tussen maandelijkse of jaarlijkse facturering.
Hopin is een virtueel evenementenplatform dat individuen of gemeenschappen wereldwijd met elkaar verbindt via virtuele, hybride en persoonlijke evenementen. Met dit platform kunnen mensen contact maken, leren en communiceren met een wereldwijd publiek. Het staat bekend om zijn krachtige netwerkmogelijkheden en daarom organiseert het grote virtuele evenementen, zoals bruiloften, grote internationale conferenties en grootschalige technische evenementen.
Het kan worden geïntegreerd met alle software die u zou willen gebruiken in een virtueel of hybride evenement, zoals: Hubspot, Zapier, Eventsbrite, Pardot, MailChimp, Adobe Marketo Engage en Slido.
Het prijsmodel van Hopin is geschikt voor veel soorten evenementen. De prijsplannen van Hopin zien er als volgt uit:
Zoom is een van de meest populaire virtuele evenementenplatforms. Wanneer persoonlijke vergaderingen niet kunnen plaatsvinden, maken de meeste mensen gebruik van dit platform om virtueel contact te maken met collega's. Hoewel het een favoriet is bij individuen, is het het meest geschikt voor kleine virtuele evenementen die gericht zijn op videoconferenties. Grote organisaties kunnen de Zoom Room echter tegen meerprijs gebruiken om virtueel te vergaderen.
Het is geïntegreerd met meer dan 1500 apps in de Zoom-app-marktplaats om je workflow en samenwerking een boost te geven. Andere apps die naadloos integreren met Zoom zijn onder meer: Google Workspace, Mentimeter, AskAway, DocuSign eSignature en AI-visitekaartjes van Warmly.
Zoom wordt geleverd met 4 tariefplannen:
Basic
Pro: $ 149.90 per jaar
Zakelijk: $ 199.90 per jaar
Onderneming: $ 240 per jaar
Sommige van de hierboven besproken softwareplatforms voor virtuele evenementen bieden gratis versies. Maar ze hebben beperkte functionaliteiten. Sommige gratis abonnementen bieden bijvoorbeeld geen klantenondersteuning. Als ze dat doen, bieden ze alleen online ondersteuning. Ook beperken de gratis versies het aantal mensen dat je kunt hosten in je virtuele evenement. Zo kun je met de gratis versie van Zoom maximaal 100 deelnemers ontvangen. Met de betaalde versies daarentegen kun je tot 1000 mensen ontvangen.
De gratis versies hebben ook tijdsbeperkingen. Met de gratis versie van Zoom kun je bijvoorbeeld maximaal 40 minuten je virtuele evenement hosten. Na 40 minuten wordt de verbinding met de vergadering verbroken.
Ook kunt u met sommige gratis versies geen inkomsten genereren met uw webinars en virtuele evenementen. Dat komt omdat ze geen tools voor promotie en het genereren van inkomsten hebben, zoals bestemmingspagina's, premium tickets en aangesloten commissies. Er zijn veel gratis softwareplatforms voor virtuele evenementen, zoals AirMeet, FLOOR en RegFox. U kunt echter gratis versies krijgen van de beste platforms voor virtuele evenementen die hierboven zijn besproken, zoals Zoom, Livestorm en Hopin.
Het zijn online tools die individuen en organisaties helpen bij het hosten en beheren van online evenementen, zoals webinars, conferenties, seminars en beurzen en tentoonstellingen. Ze helpen ook om contact te maken, contact te maken met, samen te werken met en informatie te delen met deelnemers.
Hoewel de voordelen van softwareplatforms voor virtuele evenementen kunnen worden afgeleid uit de hierboven besproken tools, worden de belangrijkste hieronder uitgelicht:
In de digitale wereld van vandaag zoeken bedrijven klanten over de grenzen heen. Met virtuele evenementenplatforms kunt u in contact komen met klanten over de hele wereld.
Persoonlijke evenementen brengen enorme kosten met zich mee. Bijvoorbeeld apparatuur (microfoon, LED-schermen en meer), locatie, reizen, accommodatie en eten en drinken. Virtuele evenementen helpen om van deze kosten af te komen.
Sommige virtuele evenementenplatforms zoals Hopin kunnen meer dan 100 mensen bevatten. Het is zeldzaam om persoonlijke vergaderingen te zien die aan dat aantal voldoen. Dat betekent dat je je bedrijf snel kunt opschalen met virtuele evenementenplatforms.
Het type virtuele evenementsoftware dat u kiest, bepaalt of uw virtuele evenement een succes is of niet. Kies daarom voor een platform dat alle essentiële eigenschappen heeft om een succesvol virtueel evenement te organiseren. Hier is een overzicht van de belangrijkste kenmerken om te overwegen:
Om een succesvol virtueel evenement te hebben, hebt u een solide ondersteuningsteam nodig om uw werk en dat van de aanwezigen gemakkelijker te maken. Zorg er dus voor dat het platform dat u kiest ondersteuningsfuncties heeft, zoals e-mail- en chatondersteuning, gebeurtenismonitoring, een toegewijde accountmanager, evenementendagservices en proefsessies met sprekers.
Ook de beveiliging van het platform is belangrijk. U wilt niet dat uw gegevens en die van de aanwezigen in gevaar komen. Zorg er dus voor dat het platform dat u kiest CCPA-, AVG- en PCI-compatibel is. Zorg er ook voor dat het platform gegevens, visuele en audiosignalen kan versleutelen.
Ongeacht het type evenement dat u wilt organiseren, u wilt er geld mee verdienen. Kies dus een platform met ingebouwde mogelijkheden voor het genereren van inkomsten, zoals ticketing, advertentieruimte voor sponsoring, betalingsopties, bestemmingspagina's en meer.
Automatisering bespaart veel tijd die u kunt besteden aan andere nuttige aspecten van uw evenementen. Zorg er dus voor dat het platform dat u kiest de mogelijkheid heeft om taken zoals ticketing, evenementregistratie, betalingsverwerking en e-mailmarketing te automatiseren.
Het doel van het organiseren van een virtueel evenement is het bereiken van een hoge mate van betrokkenheid van de deelnemers. In tegenstelling tot persoonlijke evenementen waar mensen elkaar persoonlijk ontmoeten, kan het een uitdaging zijn om het gewenste niveau van betrokkenheid te bereiken met een virtueel evenement. Daarom heb je tools nodig om de betrokkenheid van je virtuele evenement te vergroten. Zorg er dus voor dat het platform dat u kiest, wordt geleverd met betrokkenheidsfuncties zoals gamification, live polls en chat met meerdere niveaus.
Van de beste softwaregids voor virtuele evenementen: interacties zijn een cruciaal punt in een succesvol virtueel evenement, of het nu gastheer voor deelnemer of deelnemer tot deelnemer is. Daarom hebben de ontwikkelaars van deze platforms boeiende interactiefuncties in de software opgenomen, zoals polling, gamification, livestreaming, vraag- en antwoordsessies en virtuele stands. Integratie is ook een belangrijk onderdeel van software voor virtuele evenementen. Organisatoren van evenementen willen hun livestreams delen op verschillende sociale-mediaplatforms om verkeer, leads en verkopen te genereren. Daarom maken de beste virtuele evenementenplatforms integratie van meerdere apps mogelijk, zoals integratie van sociale media om dat te vergemakkelijken. Rapportage en analyse is een andere veelvoorkomende functie van de meeste software voor virtuele evenementen die hierboven is besproken. Elke organisator van een virtueel evenement zou feedback van zijn virtuele evenement willen krijgen om bepaalde aspecten van zijn virtuele evenement te verbeteren. De beste software voor virtuele evenementen zou organisatoren van evenementen in staat moeten stellen toegang te krijgen tot betrokkenheidsstatistieken, zoals registratie, aanwezigheid en peilingen. Hieronder vindt u een overzicht van de 5 beste virtuele evenementensoftware-evenementenplatforms op basis van use-cases:
Dit is een overzicht van onze beste softwareplatforms voor virtuele evenementen. Bijna al deze platforms worden geleverd met de belangrijkste functies die u zou willen in virtuele evenementensoftware, zoals maatwerk, promotie en het genereren van inkomsten, betrokkenheid, evenementopname, hun partijintegratie, polling, enquête, scherm delen en meer. De software die u kiest, moet echter afhangen van de vereisten van uw virtuele evenement. Als u bijvoorbeeld op zoek bent naar virtuele evenementensoftware voor netwerken, is Hopin de beste. Als u grote hybride evenementen wilt houden, is BigMarker de juiste keuze voor software. Als je een klein evenement van 3 tot 100 personen wilt organiseren, is het een goed idee om voor Zoom te gaan.