Wist u dat het algoritme van Google afhankelijk is van meer dan 200 rankingfactoren om te bepalen waar u een bestemmingspagina moet rangschikken?
Daarom is zoekmachineoptimalisatie niet eenvoudig, zelfs niet voor ervaren SEO-experts. Als u echter de beste SEO-tools in uw achterzak hebt, kunt u: optimaliseer uw inhoud eenvoudig.
SEO-software helpt marketeers bij het automatiseren of vereenvoudigen van taken die ervoor zorgen dat bestemmingspagina's hoger scoren in zoekmachines. Ze kunnen ook dienen als monitoringtools, zodat marketeers weten of ze hun doelstellingen halen of niet.
In het bericht van vandaag delen we enkele van de beste SEO-tools die u zou moeten gebruiken.
Hier is een overzicht van de beste SEO-tools van dit jaar:
SE-classificatie is een alles-in-één SEO-tool die is gespecialiseerd in het monitoren van zoekwoorden. U kunt het gebruiken om uw website in de gaten te houden, maar u kunt het net zo goed gebruiken om de SEO-strategie van uw concurrent te bespioneren.
Het is de beste SEO-tool op deze lijst vanwege de balans tussen functies en prijzen. Het kan van top tot teen gaan met de duurste en meest veelzijdige tools die er zijn. Maar met SE Ranking kunt u een plan aanpassen, wat het aantrekkelijk maakt voor startups en kleine bedrijven.
SE Ranking is ook geweldig voor marketingbureaus vanwege de white label- en rapportagefuncties. Het heeft alles wat je nodig hebt om een website te optimaliseren voor zoekmachines.
SE Ranking-functies omvatten:
De prijzen van SE Ranking kunnen worden aangepast aan uw budget. Prijzen zullen fluctueren, afhankelijk van de frequentie waarmee rankings worden gecontroleerd, de abonnementsperiode en het aantal zoekwoorden dat moet worden gevolgd.
SEMrush is een one-stop-shop voor alles op het gebied van SEO. De lijst met functies is uitgebreid, waardoor het ideaal is voor grote bedrijven en organisaties. Maar SEMrush gaat verder dan SEO, omdat het zijn gebruikers ook SEM- en sociale-mediabeheertools biedt.
Deze SEO-tool integreert naadloos met: WordPress, Google Ads, Trello en andere populaire marketingtools. SEMrush wordt tegenwoordig beschouwd als een van de beste SEO-tools en geniet momenteel een uitstekende reputatie vanwege zijn uitstekende functies.
SEMrush heeft een heleboel functies. Hier zijn een paar:
KWFinder by Mangools is een eenvoudige tool voor trefwoordonderzoek die ideaal is voor marketeers en kleine bedrijven die net beginnen. Het is niet zo uitgebreid als de andere SEO-tools. Maar als u alleen uw inhoud wilt verbeteren door relevante trefwoorden toe te voegen, is KWFinder misschien alles wat u nodig heeft.
Deze SEO-software kan verborgen long-tail en lokale zoekwoorden vinden. En het wordt ook geleverd met een SERP-analysetool die gebruikers helpt te begrijpen naar welke elementen Google-gebruikers kijken wanneer ze uw bestemmingspagina's bezoeken.
Als u op zoek bent naar een van de beste hulpprogramma's voor zoekwoordonderzoek, is KWFinder misschien wat u nodig heeft.
Met de volgende KWFinder-functies vindt u veel zoekwoordideeën voor uw strategie.
Surfer SEO is een cloudgebaseerde tool en plug-in die schrijvers en site-eigenaren helpt bij het plannen en optimaliseren van hun inhoud om betere resultaten voor zoekmachines te krijgen. Dit tool voor inhoudsoptimalisatie geeft zijn gebruikers suggesties over welke trefwoorden ze moeten gebruiken, de artikelstructuur, het juiste aantal afbeeldingen om toe te voegen en het juiste aantal woorden op basis van het analyseren van vergelijkbare inhoud die op internet beschikbaar is.
Het idee is om deze suggesties toe te passen en de inhoudsscore van Surfer SEO van uw artikel zo dicht mogelijk bij 100 te krijgen.
Surfer SEO wordt ook geleverd met een Site Audit-tool, zodat u kunt zien welke wijzigingen u moet aanbrengen om uw site concurrerend te maken in de SERP's.
Serpstat begon als een tool voor trefwoordonderzoek, maar bevat nu linkonderzoek, PPC en technische SEO-functies. Het werkt op dezelfde manier als andere alles-in-één SEO-software, maar is goedkoper dan zijn concurrenten.
Het is het ideale platform voor groeiende marketingbureaus en bedrijven, vooral die met een beperkt budget.
Serpstat geeft gebruikers toegang tot verschillende SEO-tools, waaronder de volgende.
RankMath is de beste SEO-tool voor WordPress gebruikers. Hiermee kunt u een gedetailleerde SEO-analyse uitvoeren zonder uit te loggen WordPress. U kunt ook andere optimalisatietaken uitvoeren, zoals het aanpassen van SEO-instellingen, bepalen welke pagina's kunnen worden geïndexeerd en uw gestructureerde gegevens bewerken.
Deze plug-in biedt ook ingebouwde suggesties over hoe u uw pagina kunt verbeteren voor betere zoekresultaten voor zoekmachines. Het integreert naadloos met Google Analytics.
RankMath is een geweldige plug-in die boordevol SEO-functies zit.
Ahrefs is SEO-software die concurrentieanalyses kan uitvoeren, zoekwoordsuggesties kan geven, zoekwoordmoeilijkheden kan weergeven en nieuwe zoekwoordideeën kan genereren. Maar meer dan dat, Ahrefs doet backlink-onderzoek en het doet het goed.
Door uw URL in te voeren, Ahrefs kan de kwaliteit van al zijn backlinkprofielen controleren. Het laat zien welke zoekwoorden worden getarget en welke bestemmingspagina's het meeste verkeer genereren. U kunt ook de URL van uw concurrent invoeren. Als u dat doet, ziet u voor welke zoekwoorden ze ranken en hoeveel verkeer hun doelzoekwoorden hen opleveren.
Ahrefs beweert de snelste backlink-crawler ter wereld te hebben met een live backlink-index van meer dan 14 biljoen links.
Ahrefs wordt geleverd met de volgende functies.
Moz Pro is een andere alles-in-één SEO-tool die marketeers helpt hun digitale marketinginspanningen op te schalen. Het geeft zijn gebruikers een idee van waar hun doelgroep naar op zoek is en hoe ze naar die informatie zoeken.
Dit platform kan dezelfde dingen doen als andere SEO-tools. Het houdt de rangschikking van zoekwoorden bij, controleert websites, biedt optimalisatie-aanbevelingen en vindt koppelingsmogelijkheden. Moz Pro kan ook aangepaste rapporten genereren die u naar klanten kunt sturen.
U kunt Moz Pro gebruiken om het volgende uit te voeren.
Niet voor niets kiezen meer dan 24,000 merken en bureaus ervoor om met Advanced Web Ranking te werken. Dit platform bevat onbeperkte rankingprojecten en kan worden geïntegreerd met rapportagetools van derden. Het vereenvoudigt ook onderzoek door concurrenten met zijn side-by-side SERP-prestatiebewaking.
Het heeft ook een geweldige functie voor het volgen van ranglijsten, waarbij het SERP-gegevens van meer dan 4,000 zoekmachines haalt. Het biedt ook zoekwoordmogelijkheden voor al uw SEO-inspanningen.
Maak indruk op uw klanten door hen SEO-gegevens te verstrekken via de volgende functies.
Majestic heeft er alles aan gedaan om een van de beste SEO-tools voor linkanalyse te zijn. Het heeft zelfs zijn eigen statistieken bedacht voor het beoordelen van de linkkwaliteit: Trust Flow en Citation Flow.
Majestic heeft een heleboel tools die je gratis kunt verkennen op zijn website via een live demo. U kunt zelfs de Chrome-plug-ins gratis installeren om te zien hoe krachtig het is.
Hier zijn een aantal functies waartoe u toegang kunt verwachten wanneer u zich aanmeldt voor Majestic.
Wat als je de beste gratis SEO-tools wilt? Wat zijn uw opties?
Er zijn gratis SEO-tools beschikbaar. En voor startups en kleine bedrijven kunnen deze voldoende zijn om ze op weg te helpen.
Er moet echter op worden gewezen dat gratis SEO-tools vaak een beperkte functionaliteit hebben. Naarmate je groeit, moet je upgraden naar een betaald platform om toegang te krijgen tot de best beschikbare data.
Hier zijn een paar gratis SEO-tools die u kunt proberen.
Google Search Console heeft tools die siteprestaties en verkeer meten. U kunt het ook gebruiken om SEO-problemen op uw website te vinden en op te lossen. Het wordt ook gebruikt door digitale marketeers om sitemaps bij Google in te dienen om te crawlen.
Keywords Everywhere is een plug-in voor trefwoordonderzoek die u in Chrome en Firefox kunt installeren. Het toont het zoekvolume, de kosten per klik, de concurrentie en de trendgegevens van een trefwoord.
Koopt u voor het eerst SEO-software? Weet jij waar je op moet letten?
Hier is alles wat u moet weten bij het kopen van SEO-software.
SEO-software verwijst naar tools die gebruikers helpen met digitale marketing. Deze kunnen lokaal op een computer worden geïnstalleerd of via de cloud worden geopend.
Er zijn verschillende soorten SEO-software. Sommige vallen onder de alles-in-één paraplu. Software in deze categorie bevat verschillende functies die samenwerken om uw site zo concurrerend mogelijk te maken voor zoekmachines.
De andere categorie is gespecialiseerde software. Zoals de naam al doet vermoeden, is software in deze categorie gespecialiseerd in een aantal functies. Ze zijn misschien niet zo functioneel als alles-in-één tools. Maar ze zijn echt goed in de dingen die ze kunnen doen.
Gespecialiseerde software heeft ook het voordeel dat het minder kost dan alles-in-één tools, omdat ze niet zoveel taken kunnen uitvoeren. Dit is goed omdat u uiteindelijk niet betaalt voor services die u misschien niet nodig heeft.
Digitale marketing kan een uitdaging zijn zonder SEO-software te gebruiken, omdat u moet vertrouwen op nauwkeurige en actuele gegevens. Dit is niet iets dat je alleen kunt verwerven.
Ook wordt SEO-software gebruikt om de voortgang te monitoren. U weet niet hoe u het doet ten opzichte van uw concurrenten in de zoekresultaten van Google als u geen SEO-tools gebruikt.
Een andere geweldige functie die sommige SEO-tools bieden, is automatisering. U kunt zich concentreren op andere marketingtaken, wetende dat uw SEO-tools op de achtergrond werken en alle gegevens verzamelen die u nodig heeft om een marketingcampagne te ontwikkelen. Het maakt onderzoek veel handiger.
Het is ook handig voor het ontwikkelen van inhoudsideeën. Als u merkt dat u geen onderwerpen meer heeft om te behandelen, kunt u SEO-software gebruiken om nieuwe onderwerpen te bedenken op basis van relevante zoekwoorden in uw niche.
Wat maakt een goede SEO-software? Het antwoord daarop hangt af van de vraag of een SEO-tool aan uw behoeften kan voldoen. Maar hier zijn een aantal factoren waarmee u rekening moet houden bij het zoeken naar de juiste tool voor uw SEO-strategie.
Hier zijn enkele van de meest gestelde vragen over SEO-software.
De beste SEO-software is degene die alle functies kan bieden die je nodig hebt tegen een redelijke prijs. Alleen u kunt bepalen welke software het meest logisch is op basis van uw gebruiksscenario.
Met de juiste SEO-tool is het mogelijk. Hoewel u uw verwachtingen moet stellen. Zelfs met de krachtigste SEO-tool tot je beschikking, kost het veel moeite en tijd om het zelf te doen.
Ja. U hebt ten minste één SEO-tool nodig om gegevens te verzamelen en groeimogelijkheden te vinden. Je hebt een tool nodig voor zelfs de meest elementaire SEO-taak, zoals zoekwoordonderzoek.
Ja, maar gratis SEO-tools hebben een beperkte functionaliteit. Dat betekent dat u uiteindelijk zult upgraden naar betaalde tools om concurrerend te blijven in uw branche.
Prijzen variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de lijst met functies en merkherkenning. Een SEO-tool kan ongeveer kosten $10Gemiddeld 0/maand, hoewel er goedkopere opties zijn.
Welke van de SEO-tools die we hebben genoemd, is volgens u geschikt voor uw bedrijf?
Hoewel er tal van SEO-tools zijn om uit te kiezen, zullen de meeste je prima doen. Het hangt er echt van af welke functies je nodig hebt en wat je je kunt veroorloven. Uw use case zal ook een factor zijn.
Stel jezelf de vraag: wat is mijn huidige prioriteit en waar heb ik hulp bij nodig?
Hier is een herinnering aan wat enkele van de beste SEO-tools te bieden hebben.
Heb je ervaring met het gebruik van een van de SEO-tools die we hebben genoemd? Deel uw ervaring met ons in het opmerkingengedeelte. We horen graag of we iets hebben gemist.