NIEUW
Introductie van aanbiedingen:
Vind exclusieve softwaredeals voor uw favoriete tools →

De beste software voor resourcebeheer van 2025

Rosie Greaves, 04 maart 2024
De beste software voor resourcebeheer van 2025
Delen
Begin met het verkopen van digitale producten met Crevio
Crevio logo
Crevio
Gesponsorde
5.0
(1)
$ 29.00 / maand
Crevio is een platform voor makers om digitale producten, diensten, cursussen en toegang tot andere 3e-... te verkopen. Lees verder over Crevio

De schokkende waarheid is dat zo veel als 90% van de werknemers zeggen dat ze tijd verspillen op het werk.

Dus, hoe pak je zo'n veelvoorkomend probleem als werkgever aan?

Een van die oplossingen is het gebruik van hoogwaardige software voor resourcebeheer om uw talent en apparatuur ten volle te benutten.

Er zijn talloze manieren waarop platformen voor resourcebeheer u kunnen helpen. Bijvoorbeeld:

  • U krijgt in één oogopslag een nauwkeurig overzicht van de capaciteit van uw team, waardoor u niet per ongeluk uw personeel overbelast.
  • De projectplanning is transparanter, wat de communicatie helderder maakt. Onnodig te zeggen dat dit de kans vergroot dat uw team gedurende het hele project op dezelfde lijn blijft.
  • Met een beter zicht op uw activiteiten bent u beter in staat om problemen in een vroeg stadium op te sporen en sneller in te grijpen.

Dat gezegd hebbende, welke oplossing voor resourcebeheer is het beste?

We zullen eerlijk zijn, we hebben wat gegraven en het was moeilijk om een ​​definitieve winnaar te kiezen. In het licht daarvan hebben we een lijst gemaakt om de toonaangevende oplossingen op de markt te vergelijken op basis van hun functies, prijzen en gebruiksscenario's. Dus hopelijk heb je aan het einde van deze recensie een duidelijker idee van welk platform (indien aanwezig) het beste bij je behoeften past.

Er is veel te doen, dus pak een kopje koffie en laten we erin duiken...

Beste softwaretools voor resourcebeheer

1. Monday.com

Beste resourcebeheersoftware voor gedistribueerde teams

Monday.com is een cloudgebaseerd besturingssysteem voor werk dat door meer dan 100,000 teams wereldwijd wordt gebruikt, waaronder grote namen als Wix en The Discovery Channel.

Monday.com heeft tot doel managers een transparante en directe manier te bieden om hun teams en projecten te beheren. Echter, Monday.com is naar verluidt aangenomen voor allerlei gebruikssituaties, waaronder:

  • Verkooppijpleidingen
  • Marketingcampagnes
  • Wervingstrechters
  • Planning van videoproductie
  • Voortgang volgen
  • Productroutekaarten
  • Bedrijfsplannen en operationele processen
  • Foutopsporing
  • Event management
  • bouwplanning

…Om er een paar te noemen. Je kunt allerlei workflows bouwen en beheren. Eigenlijk, Monday.com wordt geleverd met meer dan 100 aanpasbare sjablonen, waaronder sjablonen voor budgetten, inhoudskalenders, verkooppijplijnen, enz. U kunt natuurlijk ook uw eigen sjablonen maken.

Monday.com's hiërarchie is gebaseerd op de volgende componenten:

  • boards: Deze kunnen het best worden omschreven als flexibelere, deelbare en gebruiksvriendelijkere spreadsheets.
  • groepen: Dit zijn secties op je bord. U kunt deze gebruiken om alles weer te geven wat u maar wilt.
  • columns: Elke groep heeft een (of meer) kolommen die u kunt labelen zoals u dat wilt.
  • items: Elke groep bevat ook items die openstaande taken benadrukken.

Beste van alles, Monday.com heeft een intuïtieve drag-and-drop-interface waarmee u gemakkelijk items, kolommen en groepen binnen uw bord kunt toevoegen, bewerken en verwijderen.

Monday.com's belangrijkste kenmerken:

  • Bekijk de workloads van uw team om te zien wie er beschikbaar is en wie niet om ervoor te zorgen dat iedereen op zijn volledige capaciteit werkt.
  • Functie voor tijdregistratie
  • Maak aangepaste dashboards om snel en eenvoudig een overzicht te krijgen van de projectvoortgang, budgetten, pijplijnen, enz.
  • Visualiseer borden met behulp van verschillende weergaven, waaronder grafieken, tijdlijnen, kalenders, kaarten, Kanban, Gnatt, enz.
  • Gebruikers kunnen repetitieve taken automatiseren, zoals het op de hoogte stellen van de benodigde persoon zodra een taak is voltooid.
  • Monday.comMet de functie Documenten kunnen teams in realtime samenwerken, opmerkingen maken en documenten bewerken.

Monday.com's Integraties

Monday.com integreert met een genereus aantal platforms die een even genereus scala aan functies uitvoeren, waaronder marketing, advertenties, betalingsoplossingen, analyses en meer. In totaal, Monday.com heeft ongeveer 40 integraties, waaronder Dropbox, Microsoft Teams, Gmail, Twilio, Slack, WooCommerce, Gmail en HubSpot. Integraties zijn eenvoudig in te stellen zonder codering.

Monday.com's Prijzen

Er zijn vijf tariefplannen om uit te kiezen. Onderstaande kosten zijn gebaseerd op drie seats en jaarlijkse facturatie:

  1. Individueel: Voor altijd gratis (maximaal twee stoelen)
  2. Basic: $ 8 per stoel per maand
  3. Standaard: $10 een zetel per maand
  4. Pro: $ 16 per stoel per maand
  5. Enterprise: U moet contact opnemen met Monday.com direct voor een offerte op maat

2. ClickUp

ClickUp-logo
ClickUp
4.7
(9,320)
Gratis plan beschikbaar
ClickUp is meer dan alleen een tool voor taakbeheer: het is een 360-graden productiviteitspakket dat functies biedt... Meer informatie over ClickUp

Beste gratis software voor resourcebeheer voor abonnementen

ClickUp is een ander cloudgebaseerd platform voor projectbeheer en samenwerking. Het is geschikt voor merken van alle formaten.

Om u een idee te geven van de structuur van ClickUp, krijgt u een 'werkruimte' die uw hele organisatie vertegenwoordigt. Vervolgens kunt u de 'allesweergave' van ClickUp gebruiken, u krijgt een overzicht in vogelvlucht van uw hele werkruimte.

Vervolgens kun je je werkruimte opdelen in verschillende 'ruimtes' en deze toewijzen aan verschillende teams. Vervolgens kunt u in uw 'ruimte' mappen maken met ingestelde machtigingen en uw taken binnen deze mappen beheren. Dit maakt ze perfect voor het volgen van projecten, campagnes, databases, enz. U kunt aan elke taak een beschrijving, toegewezen persoon(en), status (dwz 'opgelost', 'in uitvoering' of een aangepaste status), opmerkingen, en controlelijsten.

Ten slotte kunt u subtaken gebruiken om taken op te splitsen in kleinere brokken. Nogmaals, u kunt aan elke subtaak zijn eigen beschrijving, toegewezen personen, deadlines, enz. toewijzen.

De kernfuncties van ClickUp

ClickUp biedt een uitgebreide reeks functies. Zozeer zelfs dat we ze hier niet allemaal kunnen opsommen. Dat gezegd hebbende, om u een idee te geven van wat ClickUp te bieden heeft, hebben we hieronder enkele van de kernfuncties opgesomd:

  • Visualiseer werk met een keuze uit meer dan 15 weergaven, waaronder lijsten, borden, kalenders, Gantt, whiteboard, enz.
  • Je hebt geen codeerwijsheden nodig.
  • Automatiseer eentonige taken met meer dan 50 acties, triggers en voorwaarden. U profiteert ook van vooraf gebouwde automatiseringsworkflows, die u kunt aanpassen aan uw exacte behoeften.
  • U kunt honderden sjablonen gebruiken om taken, checklists, documenten, enz. te maken.
  • Met ClickUp Docs kunt u in realtime samenwerken en documenten bewerken met uw team.
  • Managers kunnen snel de capaciteit van hun team visualiseren met behulp van de workload- en boxweergave.
  • U kunt projectmijlpalen instellen.
  • Genereer activiteitenrapporten op basis van machine learning om te zien hoe u en uw team hun tijd besteden.
  • Gebruikers profiteren van tijdregistratie, tijdschattingen voor lopende taken en tijdrapportagefuncties (dit laatste is handig als u factureerbare uren in rekening brengt)

Integraties van ClickUp

ClickUp heeft een lange lijst met native integraties. U krijgt ook toegang tot de openbare API van ClickUp, zodat u uw eigen aangepaste integraties kunt bouwen als u de coderingssmarts hebt. Bovendien zijn er native integraties die teamcommunicatie, tijd- en taakbeheer en het delen van documenten mogelijk maken. Deze omvatten Microsoft Teams, Zoom, Time Doctor, Slack en Google Drive. Je hebt ook toegang tot meer dan 1,000 apps met ClickUp's Zapier-integratie.

ClickUp's prijzen

ClickUp heeft vijf tariefplannen; onderstaande kosten zijn gebaseerd op jaarlijkse facturatie:

  1. Voor altijd vrij (beste voor persoonlijk gebruik)
  2. Onbeperkt: $ 5 per lid per maand (het beste voor kleine teams
  3. Afdeling: $ 9 per lid per maand (het beste voor middelgrote teams)
  4. Zakelijk Plus: $ 19 per lid per maand (het beste voor meerdere teams)
  5. Enterprise: Neem rechtstreeks contact op met ClickUp voor een offerte op maat (het beste voor het beheren van meerdere grote teams)

3. Smartsheet

Smartsheet-logo
Smartsheet
4.4
(14,385)
Gratis plan beschikbaar
Smartshee is trots op zichzelf als het vertrouwde werkbeheerplatform van meer dan 90% van de Fortune 100-bedrijven... Meer informatie over Smartsheet

Beste resourcebeheersoftware voor het schalen van teams

Het maakt niet uit of u een enkel project uitvoert of op zoek bent naar end-to-end werkbeheer; dit cloudgebaseerde platform adresseert alles. Allemaal zonder een enkele regel code te schrijven!

Zoals zijn naam suggereert, Smartsheet is opgebouwd met behulp van spreadsheets. Elk project begint met een blad. Dus in plaats van uw taken in traditionele lijsten te ordenen, voegt u lopende taken in de rijen van uw blad in. U kunt rijen en kolommen vullen met selectievakjes, contacten, symbolen, pictogrammen, enkele of meerdere toegewezen personen en vele andere elementen.

U kunt werken vanaf een blanco vel of een sjabloon selecteren. Sjablonen zijn geordend per categorie en omvatten:

  • Klanten en klanten
  • Financiën en accounting
  • Algemeen bestuur
  • Vacatures
  • IT
  • Marketing
  • Product ontwikkeling
  • Sales

Op dit moment is het vermeldenswaard dat Smartsheet, in tegenstelling tot veel van de hier genoemde concurrenten, niet wordt geleverd met ingebouwde tijdregistratie- of budgetteringsfuncties. Het werkt ook niet automatisch informatie bij - u moet pagina's handmatig opnieuw laden om er zeker van te zijn dat u met de nieuwste versie werkt.

De kernfuncties van Smartsheet:

  • Hulpmiddelen voor voorwaardelijke opmaak: u kunt specifieke celopmaak toepassen, inclusief kleurdifferentiatie.
  • Flexibele spreadsheets die voor verschillende doeleinden kunnen worden ontworpen
  • Regels voor workflowautomatisering verschijnen automatisch in een stroomdiagram om het proces voor het maken en beheren van de workflow intuïtiever te maken. U kunt bijvoorbeeld deadlines of herinneringen voor vergaderingen automatiseren, taken toewijzen aan de benodigde mensen, enz.
  • U kunt machtigingsniveaus instellen die bepalen welke gebruikers automatiseringen kunnen maken
  • Beheer van projectresources: Smartsheet stelt u in staat om de capaciteit en sterke punten van uw team te visualiseren. U kunt personeelsroosters importeren uit spreadsheetbestanden, planningen maken voor lopende taken, klanten en hun gerelateerde projecten toevoegen, enz.
  • Procesbeheer: Smartsheet biedt een overzicht van uw projecten in vogelvlucht vanuit uw projectportfolio-dashboard. Dat is net zo goed als een centrale console. Vanaf hier kunt u taken, bewijzen en inhoud goedkeuren en projecten in kaart brengen met behulp van projectblauwdrukken.

Integraties van Smartsheet

Smartsheet biedt honderden integraties (gratis, betaald en in meerdere talen). Deze omvatten een reeks functies, waaronder financiën, projectbeheer, communicatie, analyse en resourceplanning. Populaire integraties op deze gebieden zijn onder meer Microsoft Excel, Google Forms and Docs, Outlook, Microsoft Teams en Live Data Connector. Deze laatste koppelt Smartsheet-gegevens aan analysetools zoals Tableau.

Smartsheet-prijzen

Smartsheet biedt drie tariefplannen. Onderstaande kosten zijn gebaseerd op drie gebruikers en jaarlijkse facturering:

  1. Pro: $ 7 per gebruiker per maand (maximaal 25 gebruikers)
  2. Afdeling: $ 25 per gebruiker per maand (minimaal drie gebruikers)
  3. Enterprise: Neem contact op met Smartsheet voor een offerte op maat

4. Zoho Projects

Zoho Projecten-logo
Zoho Projects
4.3
(368)
Gratis plan beschikbaar
Een PCMag.com Editors' Choice Winnaar, Zoho Projects is een cloudgebaseerd projectmanagementplatform waarmee hij... Lees verder over Zoho Projecten

Beste voor toewijzing van werklast

Zoho Projecten is een andere cloudgebaseerde software voor projectbeheer die effectievere samenwerking mogelijk maakt voor teams die op afstand werken. Zoho Projects wordt geleverd met tal van projectbeheertools, waaronder Gantt-diagrammen, urenstaten en taakautomatisering. Het biedt ook functies voor het volgen van werk, taakbeheer en visualisatie van de werklast.

U kunt ook eenvoudige geautomatiseerde workflows maken met behulp van stroomdiagrammen om intuïtief nieuwe automatisering te visualiseren en te implementeren. U kunt bijvoorbeeld geautomatiseerde urenstaten maken om elke minuut werk te loggen, zowel factureerbaar als niet-factureerbaar, automatische facturen genereren aan het einde van een project, enz.

Zoho biedt ook een reeks andere producten die naadloos kunnen worden geïntegreerd met deze tool voor resourcebeheer, inclusief oplossingen voor het volgende:

  • Bookkeeping
  • Facturen
  • CRM
  • Helpdesks
  • Analytics
  • Documenten
  • E-mail
  • Vergaderingen
  • Onkosten bijhouden
  • Formulieren

Zoho Kernfuncties van het project:

  • Taak- en werklast volgen
  • U kunt de werkelijke en geplande voortgang gemakkelijk vergelijken.
  • Noteer eventuele problemen of bugs die tijdens uw project zijn opgedoken, zodat u ze onmiddellijk kunt volgen en oplossen. U kunt ook automatische waarschuwingen inschakelen voor de relevante personen als er zich een probleem voordoet.
  • Functionaliteit voor workflowautomatisering
  • U kunt werk visualiseren in Gantt-diagrammen of kanbanweergaven.
  • Krijg toegang tot functies voor teamsamenwerking, waaronder een projectfeed, interne chat en forums

Zoho Integraties van projecten:

Zoho Projects kan worden geïntegreerd met een reeks apps die zijn onderverdeeld in veel verschillende gebieden, waaronder: telefonie, evenementen en vergaderingen, financiën, ondertekening van documenten, sociale media, marketingautomatisering, documentbeheer en opslag. De aanbevolen integraties omvatten Shopify, G Suite, Slack en Office 365. Als u de tool die u nodig hebt niet kunt vinden, kunt u gratis uw eigen extensie bouwen en deze toevoegen aan de Zoho Marktplaats.

ZohoPrijzen:

Zoho Projects heeft drie tariefplannen; onderstaande kosten zijn gebaseerd op jaarlijkse facturatie:

  • Gratis: Inclusief 2 projecten en 10 MB opslagruimte voor maximaal 3 gebruikers
  • Premium: $ 4 / maand per gebruiker; tot 50 gebruikers met onbeperkte projecten en 100 GB opslagruimte
  • Enterprise $ 9/maand per gebruiker; onbeperkt aantal gebruikers en projecten en 120 GB opslagruimte

Beste resourcebeheersoftware voor ondernemingen

Mavenlink combineert projectbeheer, resourcebeheer, boekhouding en business intelligence in één systeem. Met hun intuïtieve dashboard kunt u alle onderdelen van uw project vanaf één plek volgen, inclusief realtime monitoring van wijzigingen en uitgaven.

U hebt toegang tot een taaktracker, Gantt-planning en onkosten voor elke projectpagina. Mavenlink gebruikt ook informatie die tijdens het project is verzameld, waaronder schattingen, plannen en financiën, om tabellen en grafieken te maken.

Met de online Gantt-tool van Mavenlink kunt u taken naar uw tijdlijn slepen en neerzetten en afhankelijkheden tussen taken creëren. Simpel gezegd betekent dit dat u pas aan een taak begint als een andere specifieke taak is voltooid.

De hiërarchie van Mavenlink is gebaseerd op de volgende componenten:

  • Teams: U kunt projectleden aan een team toewijzen
  • Programma: Stel een projectdeadline in of stel deze voor, houd wijzigingen in de deadline bij en synchroniseer deze informatie met uw Google Agenda.
  • Budget: Stel het projectbudget in, overschrijf de factuurtarieven, stel wijzigingen voor en houd bij hoeveel van het budget u hebt gebruikt.
  • Betaling: Maak facturen aan, registreer betalingen en kijk welke in behandeling zijn of betaald zijn.

De belangrijkste kenmerken van Mavenlink:

  • Mavenlink biedt projectsjablonen voor het opstellen van projectplannen. Veel van deze vragen u om de benodigde uren, budgetten en middelen te schetsen die nodig zijn om het project te voltooien.
  • U krijgt een overzicht van welke medewerkers beschikbaar zijn en hun vaardigheden. Met deze informatie bij de hand, kunt u taken toewijzen aan de best mogelijke mensen.
  • Tijd- en onkostenregistratie en rapporten
  • Resourceprognose
  • Business intelligence wordt geleverd met de duurdere abonnementen. Het biedt onschatbare inzichten in bedrijfs- en projectresultaten, prestatieprognoses van het bedrijf, enz., en verzamelt deze in gemakkelijk leesbare rapporten.
  • Workflow-automatisering
  • Toegang tot minimalistisch, gebruiksvriendelijk ontwerp
  • U kunt facturen koppelen aan projecttaken en mijlpalen, waardoor facturering een stuk eenvoudiger wordt.

Mavenlink's integraties:

Mavenlink hanteert een API-first benadering van integraties. Met Mavenlink M-Bridge kunt u alle op maat gemaakte tools samenbrengen die u nodig hebt. Met M-Bridge kunt u verbinding maken met verschillende tools, waaronder: CRM, financiële software, HCM (human capital management) en meer. U kunt ook vooraf gebouwde integraties aanpassen aan uw behoeften. Naast het M-Bridge-platform biedt Mavenlink ook kant-en-klare integraties voor platforms zoals Salesforce, G-Suite, Xero, Slack, Quickbooks, Sage Intacct, duur, en Hubspot.

Mavenlink's prijzen:

Om een ​​offerte voor Mavenlink te krijgen, moet u een aanvraagformulier op hun website invullen. Dit zal u vragen naar de grootte van uw bedrijf, uw branche en uw contactgegevens.


6. Float

Float-logo
Float
4.2
(1,237)
Vanaf $ 7.50/stoel/maand
Float is een van de beste tools voor resourcebeheer voor robuuste planning en tijdregistratie, vertrouwd door... Meer informatie over Float

Beste resourcebeheersoftware voor tijdregistratie

Vertrouwd door giganten als BuzzFeed en Deloitte, Vlotter is een van de beste tools voor resourcebeheer voor robuuste planning en tijdregistratie. Maar ondanks zijn uitgebreide reeks functies, is Float behoorlijk intuïtief in gebruik.

Projectplanning is eenvoudig gemaakt met de klik-en-maak- en slepen-en-neerzetten-interfaces. Hiermee kunt u snel taken instellen en toewijzen aan de relevante mensen/teams. De planningstool van Float biedt ook een duidelijke, kleurrijke visualisatie van de werklast van uw team, evenals projectvoortgang vanuit het gemak van één dashboard.

De kernkenmerken van Float:

  • U kunt projecten plannen, uw team beheren en eventuele vrije tijd of overuren bewaken.
  • Het loggen van uren is eenvoudig gemaakt met slechts een enkele klik. U kunt uw schattingen ook vergelijken met de werkelijk gewerkte uren om de voortgang van uw project beter te begrijpen.
  • Zie wie het druk heeft en wie niet, en de vaardigheden van medewerkers om de juiste mensen aan de baan toe te wijzen.
  • Bekijk voltooide mijlpalen, wijs middelen opnieuw toe en bewaak budgetten in realtime.
  • Bekijk de voortgang van meerdere projecten op één plek om het risico van overlapping, teamverwarring en budgetproblemen te minimaliseren.
  • Maak nauwkeurige prognoses op basis van de gegevens
  • Toegang tot een mobiele app

Float's integraties:

De integraties van Float vallen in drie categorieën: projectbeheer, kalenders en productiviteit. U kunt uw projecten synchroniseren en plannen met platforms zoals Asana, Jira en Trello. Google Agenda en Outlook agenda-afspraken kunnen ook in Float worden geïmporteerd. U kunt Slack ook gebruiken om herinneringen per e-mail en pushmeldingen te verzenden. Bovendien integreert Float met Zapier, en je kunt je eigen integraties maken met behulp van Float's API of Float vragen om je te helpen creëren wat je nodig hebt.

Float's prijzen:

Float heeft twee tariefplannen, die 20% goedkoper zijn als u kiest voor jaarlijkse facturering (die we hieronder hebben geciteerd).

  • Resourceplanning: $ 6 per persoon per maand - Dit omvat resourceplanning, onbeperkte projecten en capaciteitsrapportage.
  • Resourceplanning + Tijdregistratie: $10 per persoon per maand - Dit omvat resourceplanning, urenregistratie, het vergelijken van budgetschattingen en u kunt uren registreren met behulp van de mobiele app.

Voor $ 6 per persoon per maand biedt Float ook een "Plus Pack", dat geavanceerde beheeropties aan uw pakket toevoegt. Dit omvat domeinbeperkingen, het vereisen van een Google-aanmelding, het vergrendelen van de geregistreerde tijd en meer.


7. Voorspelling

Beste AI-ondersteunde software voor resourcebeheer

Forecast is een andere alles-in-één tool voor resourcebeheer waarmee u projecten en dagelijkse activiteiten kunt organiseren. Met behulp van AI stelt Forecast u in staat om projecten, middelen en financiën vanuit één plek te beheren.

De innovatieve AI-mogelijkheden verminderen de tijd die wordt besteed aan projectplanning, toewijzing van middelen en roosterschema's, zodat u uw inspanningen elders kunt concentreren. Het doet dit door gegevens van uw eerdere werk te verzamelen en suggesties te doen voor vergelijkbare taken om de efficiëntie te verhogen. In dezelfde geest biedt Forecast bedrijfsbrede inzichten in de tijd van werknemers en waar deze kunnen worden toegewezen voor een betere efficiëntie.

Forecast is ook een fantastisch hulpmiddel om inefficiënties aan het licht te brengen, zodat u kunt verbeteren. Het toont bijvoorbeeld de werkdruk en capaciteit van het personeel en laat zien welke resources niet zo goed worden gebruikt als ze zouden kunnen zijn. Met deze informatie binnen handbereik kunt u de werklast van uw team zo nodig snel aanpassen om knelpunten te voorkomen.

De kernfuncties van Forecast:

  • Je kunt de projectplanning automatiseren.
  • U kunt projectmijlpalen, taken, afzonderlijke projecten of volledige portfolio's instellen, deze informatie naast elkaar bekijken en bij elke stap op de hoogte blijven van de voortgang van het project.
  • Met de hulpmiddelen voor resourcebeheer van Forecast kunt u uw werklast in evenwicht houden en weten wanneer het juiste moment is om iemand aan te nemen.
  • U kunt taakkaarten maken waar teamleden gemakkelijk opmerkingen kunnen maken, tijd kunnen registreren en bestanden kunnen delen.
  • U kunt een overzicht krijgen van de totale kosten, omzet en winst op basis van het geplande en voltooide werk.
  • Toegang tot automatische planning om projecten sneller op te zetten
  • Verbeter de samenwerking tussen verschillende kantoren met workflows en sprints

Integraties van Forecast:

Forecast heeft 31 integraties. Het platform belooft dat het snel en eenvoudig te integreren is met de tools die je nodig hebt. Integraties vallen in een aantal categorieën die u kunt filteren om u te helpen vinden wat u nodig hebt. Deze omvatten projectbeheer-apps zoals Asana en Jira, productiviteitstools zoals MS Teams, Google Agenda en Zapier, en financiële apps zoals Quickbooks en Xero.

Prognose prijzen:

Forecast biedt twee tariefplannen, evenals een op maat geprijsd Plus-programma. Onderstaande prijzen zijn gebaseerd op jaarlijkse facturatie.

  • Lite: $29 per stoel per maand (minimaal 10 zitplaatsen). Dit omvat AI-werkautomatisering, teamsamenwerking, project- en tijdbeheer, business intelligence, basisintegraties en resourcebeheer.
  • Pro: $ 49 per stoel per maand (minimaal 10 zitplaatsen). Dit omvat financiële portfoliorapportage, projectbudgetten, onkostenbeheer, pro-integraties en provisiebeheer.

Wat is software voor resourcebeheer?

Kort gezegd is resource management het proces waarbij zowel interne als externe resources worden ingezet om een ​​project op te leveren. Eenvoudiger gezegd, het is het beheer van tijd, personeel, budgetten, apparatuur, materialen, contacten, enz. om ervoor te zorgen dat uw bedrijf de best mogelijke output levert.

De meeste bedrijven moeten met verschillende middelen jongleren, zelfs als ze in de digitale sfeer werken zonder fysieke producten. Grotere online merken moeten bijvoorbeeld:

  • Wijs de tijd van hun medewerkers toe aan specifieke taken
  • Beheer de cashflow
  • Optimaliseer en haal het meeste uit hun technische stack
  • Blijf op de hoogte van klantcommunicatie

Dan moet u natuurlijk productie en voorraad toevoegen aan de vergelijking voor complexere bedrijfsactiviteiten.

Eén ding geldt echter voor alle bedrijven: het bijhouden van resources en het optimaliseren ervan kost tijd.

Dit is waar resource management software om de hoek komt kijken.

Software voor resourcebeheer biedt bedrijven de tools die ze nodig hebben om het volgende te beheren:

  • Personeel en hun werklast
  • Projecten plannen
  • Automatiseer de vervelende taken die verband houden met resourcebeheer, zoals het toewijzen van taken aan het juiste teamlid, het markeren van opdrachten als voltooid, het illustreren van projectvoortgang en werkdruk, enz.

Dit zijn slechts enkele van de vele voorbeelden van het soort dingen dat eersteklas software voor resourcebeheer voor u kan doen.

Handleiding voor kopers van software voor resourcebeheer

Nu u bekend bent met enkele van de beste software voor resourcebeheer op de markt, zijn hier een paar dingen die u moet weten om een ​​weloverwogen aankoopbeslissing te nemen:

Waarom heb je software voor resourcebeheer nodig?

Het gebruik van de juiste software voor resourcebeheer is cruciaal om het volledige potentieel van uw team te ontsluiten zonder vast te lopen in tientallen vervelende taken. Met software voor resourcebeheer zou u de werklast van elk teamlid moeten kunnen zien, zodat u kunt bepalen wie klaar is om meer werk op zich te nemen en wie niet. Deze software moet het ook voor alle projectleden gemakkelijk maken om de planning te bekijken om te zien wat er wordt verwacht en tegen hoe laat. Dit zorgt niet alleen voor effectievere communicatie en productiviteit, maar helpt u ook beter te voorspellen welke middelen nodig zijn.

Waar moet u op letten in de beste software voor resourcebeheer?

Bij het zoeken naar de beste software voor resourcebeheer voor uw bedrijf, zijn er vijf belangrijke dingen om te overwegen:

#1. Gebruiksgemak

Is de software gemakkelijk te leren en te gebruiken? Hebben teamleden training nodig voordat ze aan de slag kunnen, of kunnen ze er meteen in duiken? Geeft de software zijn functionaliteit duidelijk weer of moet u voortdurend zelfhulpdocumentatie raadplegen? Kan de resource management-software vervelende taken automatiseren om de dagelijkse activiteiten te vereenvoudigen?

#2. Gebruikersinterface

Is de gebruikersinterface schoon en intuïtief? Een rommelige interface kan uw workflows in de weg staan ​​en een steilere leercurve voor u en uw team creëren. Met resource management software is het ook goed om te kijken welke views er beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld Gantt-diagrammen, tijdlijnen, kanban, enz.

#3. Maatwerk

Eén maat past niet allemaal. Het beste is software voor resourcebeheer waarmee u deze kunt afstemmen op uw bedrijf en projecten.

#4. Machtigingsniveaus

Hulpprogramma's voor resourcebeheer die verschillende rollen en machtigingsniveaus bieden, stellen u in staat een gebruikersstructuur te creëren die aansluit bij uw bedrijf en project.

#5. Rapportage

Met gegevensgestuurde rapportage kunt u gegevens uit het verleden analyseren en patronen ontdekken die kunnen helpen bij het maken van prognoses. Met de juiste datasets kunt u uw plannen ook vergelijken met uw werkelijke resultaten om te zien of uw schattingen kloppen.

#6. op verschillende websites en krijg zo meer zichtbaarheid in Google

Integreert de resourcebeheersoftware in kwestie met de tools die u al gebruikt? Biedt het de ruimte die je nodig hebt om te groeien met de tools die je overweegt in de toekomst te gebruiken? Software met beperkte integraties kan snel beperkend aanvoelen, vooral als u niet over de codeerkennis beschikt om aangepaste integraties te maken.

#7. Prijzen

Last but not least moet u zich afvragen of de terugkerende kosten van resource management software haalbaar zijn voor uw bedrijf. Om de prijs te rechtvaardigen, moet de software de tijd die aan repetitieve taken wordt besteed aanzienlijk verminderen, zodat u uw aandacht kunt richten op andere geldgenererende activiteiten. Prijsplannen moeten ook flexibel zijn, zodat u naar behoefte kunt op- en afschalen zonder de bank te breken.

#8. Mobile Access

Het is handig om de beschikbaarheid van uw team te kunnen controleren en projecten in te plannen terwijl u onderweg bent.

Dedicated Resource Management-software gebruiken versus gratis spreadsheets

Natuurlijk is het mogelijk om uw bronnen handmatig te beheren door informatie in een spreadsheet in te voeren en deze gaandeweg up-to-date te houden. Spreadsheetsoftware zoals Google Spreadsheets is gratis te gebruiken en veel bedrijven hebben toegang tot Microsoft Excel. Dus waarom zou u speciale software voor resourcebeheer kopen als er een gratis optie beschikbaar is?

Er zijn een paar factoren die speciale software voor resourcebeheer verheffen boven gratis spreadsheets:

  • U kunt taken in een spreadsheet niet automatiseren, dus u en uw team kunnen veel tijd verspillen aan vervelende en repetitieve processen.
  • Spreadsheets worden niet geleverd met ingebouwde tijdregistratie
  • Spreadsheets kunnen niet worden geïntegreerd met uw andere softwaretools.
  • Verschillende teamleden verschillende toegangsrechten verlenen is niet zo intuïtief.
  • Voor eenvoudige schemawijzigingen in spreadsheets moet u handmatig verwijderen, nieuwe cellen toevoegen en kleuren wijzigen, wat omslachtig en foutgevoelig kan zijn.
  • Spreadsheets kunnen niet automatisch ad-hocrapporten of reguliere rapporten maken voor verschillende managementniveaus. Als u dit handmatig probeert te doen, is dit erg tijdrovend en, nogmaals, vaak vatbaar voor menselijke fouten.

De beste software voor resourcebeheer kiezen

Meestal is software voor resourcebeheer de investering waard. Dit geldt met name als u op zoek bent naar een intuïtieve manier om interne samenwerking en projectbeheer te bevorderen, vooral als u teamleden aanstuurt die op afstand werken. Niet alleen dat, hulpmiddelen voor resourcebeheer zijn ook handig voor het beheren van de cashflow, het informeren van klanten en het efficiënt beheren van de werklast van elk teamlid.

Samengevat biedt dit soort software doorgaans alle tools die u nodig hebt om uw bronnen maximaal te benutten. Als u nog steeds gratis spreadsheets gebruikt om de middelen van uw bedrijf te beheren, is het misschien tijd om verder te gaan. Zoals hierboven vermeld, zijn enkele van uw beste opties:

  • Monday.com – Het beste voor gedistribueerde teams
  • ClickUp – Beste gratis abonnement
  • Smartsheet – Het beste voor het schalen van teams
  • Zoho Projecten – Beste voor toewijzing van werklast
  • Mavenlink – Beste alles-in-één systeem voor het beheren van projecten
  • Vlotter – Beste voor tijdregistratie
  • Forecast - Beste AI-ondersteunde software voor resourcebeheer

Dus daar heb je het. Dat is het einde van onze verzameling; nu is het tijd voor u om ons te vertellen wat u denkt.

Wat is uw ervaring met software voor resourcebeheer, of zweert u nog steeds bij spreadsheets voor uw schaalbedrijf? Laat ons uw mening weten in het opmerkingenveld hieronder!

Wil je meer weten?

Rosie Greaves is een professionele contentstrateeg die gespecialiseerd is in alles wat met digitale marketing, B2B en lifestyle te maken heeft. In aanvulling op Findstack, vindt u haar werk gepubliceerd op G2, Crazy Egg en E-commerce Platforms.
Abonneer u en ontvang softwaredeals rechtstreeks in uw inbox.
Aanmelden 5,200+ andere ondernemers blijf op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
Geen spam. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Gerelateerde Producten

maandag.com-logo
4.7
(10,454)
Gratis plan beschikbaar
monday.com presenteert zichzelf als een Work OS gebouwd voor een nieuwe manier van werken. Het biedt bedrijven... Meer informatie
ClickUp-logo
4.7
(9,320)
Gratis plan beschikbaar
ClickUp is meer dan alleen een tool voor taakbeheer: het is een 360-graden productiviteitspakket dat leuke... Meer informatie
Smartsheet-logo
4.4
(14,385)
Gratis plan beschikbaar
Smart is trots op zichzelf als het vertrouwde werkbeheerplatform van meer dan 90% van de Fortune 100-bedrijven. Meer informatie