De beste projectmanagementsoftware versnelt de prestaties van medewerkers, verbetert de productiviteit, en maakt het zelfs eenvoudig om taken en projecten te organiseren, zodat u cruciale deadlines kunt halen. Sommige oplossingen voor projectbeheer bevatten zaken als tijdregistratie en teamkalenders, terwijl andere borden met slepen en neerzetten bevatten waar u uw personeel kunt beheren.
Stelt u zich eens voor dat u precies kunt zien wat uw team elke week moet doen, perfect geordend op een handig digitaal platform (in plaats van een complexe spreadsheet). Dat is waar projectmanagementsoftware om draait.
Vandaag gaan we enkele van de beste tools voor projectbeheer introduceren om uw hele bedrijf soepeler te laten draaien.
Zoals hierboven vermeld, is projectbeheersoftware een vrij brede overkoepelende term, die wordt gebruikt om te verwijzen naar allerlei tools die geschikt zijn voor bedrijven die hulp nodig hebben om het beste uit hun team te halen. De beste projectbeheersoftware voor uw bedrijf hangt af van wat u wilt bereiken.
Vraag uzelf bij het kiezen van een projectbeheeroplossing af welke functies het meest essentieel zijn in uw bedrijf. Als u uitsluitend iets wilt om u te helpen bij het volgen van werknemersprojecten, heeft u geen functies voor facturering en budgettering nodig. Als u op zoek bent naar een uitgebreide tool voor productieprojectbeheer, heeft u mogelijk extra componenten nodig, zoals voorraadtracering.
Enkele van de meest voorkomende functies waarnaar moet worden gezocht in projectbeheersoftware zijn:
Door van tevoren precies uit te zoeken welke functies u nodig heeft van uw projectbeheertool, zorgt u ervoor dat u niet te veel betaalt voor services die geen positieve impact op uw bedrijf hebben. Laten we, met dat in gedachten, eens kijken naar enkele van de beste tools voor projectbeheer.
Monday.com is een uitstekende tool voor projectbeheer als u al het werk van uw team in één handige omgeving wilt combineren. Er is een enorme lijst met functies om te verkennen, inclusief tools voor het volgen van ontwerpcampagnes, marketing, IT, verkoop en CRM. U kunt andere tools die u dagelijks gebruikt integreren en toegang krijgen tot een handige back-endomgeving.
Zelfs als projectmanagement nieuw voor je is, is het eigen taakbeheer- en dashboardsysteem van Monday buitengewoon eenvoudig te volgen, met toegang tot alles, van resourcebeheer, tijdregistratie en budgettering op dezelfde plek.
Het is de verbluffende presentatie van de taakbeheeromgeving die ervoor zorgt dat Monday.com extra speciaal. Er is zelfs een handige gratis versie voor beginners, maar deze is alleen geschikt voor twee personen om tegelijkertijd te gebruiken - waardoor het een beetje beperkt is voor teams.
Uw startprijs is direct gecorreleerd met het aantal licenties dat u nodig heeft voor uw team. Prijzen kunnen beginnen bij ongeveer $ 8 per maand, afhankelijk van het aantal mensen dat u aan uw team wilt toevoegen.
of bekijk onze ClickUp versus Monday.com vergelijking.
Teamwork is een zeer gewaardeerde tool voor projectmanagement met meer dan 20,000 klanten over de hele wereld. De projectmanagementsoftware helpt bedrijven om met een volledig schaalbaar platform eenvoudig gecompliceerde projecten uit verschillende omgevingen te beheren.
De Teamwork-omgeving is eenvoudig genoeg om te gebruiken, met een schone en eenvoudige interface waar gebruikers projecten en taken kunnen maken, bestanden kunnen uploaden, opmerkingen kunnen toevoegen en meer. Er is zelfs een reeks geavanceerde rapportagefuncties en dashboards, zodat u kunt zien welke van uw medewerkers presteren zoals verwacht en welke u verantwoordelijk moet houden.
Met een gratis abonnement voor altijd om u op weg te helpen, is het gemakkelijk om met Teamwork als eerste aan de slag te gaan. Je krijgt zelfs projectmanagement en taakbeheertools met mijlpalen en mesages gratis. Teamwork heeft ook een fantastische instant-chat-app voor samenwerking.
Er is een gratis abonnement voor Teamwork-gebruikers, waarmee u een voorproefje kunt krijgen van enkele functies. Als u toegang wilt tot sjablonen, urenregistratie, facturering en chatten, moet u minimaal betalen voor de $10 per maandplan. Er is ook een reeks premiumplannen voor degenen die bereid zijn extra te betalen voor bonusfuncties. Enterprise-abonnementen zijn op aanvraag verkrijgbaar.
Zoho is een van de bekendere tools in de verkoopomgeving en kan worden geïntegreerd met een reeks tools voor conversies, klantrelatiebeheer en meer. Meer dan een enkele aanvraag, Zoho heeft alles wat je nodig hebt om je team soepel te laten werken, van e-mailbeheer tot helpdesksoftware en CRM-ondersteuning.
Zoho Projects is het projectmanagementsysteem, waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt om agile teams te ondersteunen tegen een betaalbare prijs. U kunt taken in traditionele of Kanban-stijlen bekijken en specifieke vereisten voor elk project instellen. U kunt ook de tijd bijhouden dat uw gebruikers actief zijn op het bord, maar het is geen uitgebreide functie.
Hoewel er een gratis niveau beschikbaar is voor Zoho Projecten, u kunt hier maximaal 3 van uw medewerkers aansturen. Als je een meer veelzijdige ervaring wilt, moet je upgraden naar een van de premium-abonnementen die beginnen bij $ 5 per maand per gebruiker. Kortingen zijn beschikbaar voor jaarlijkse aankopen.
Trello is het ultieme projectmanagementsysteem voor moderne merken die graag werken met eenvoudige, handige Kanban-borden. Veel tools voor projectbeheer kunnen een beetje leercurve hebben wanneer je ze voor het eerst gaat gebruiken, maar dat is niet het geval met Trello. Hier krijgt u een handig landschap waar u projecten kunt beheren door ze naar verschillende segmenten te slepen en neer te zetten.
Het platform is extreem flexibel, geschikt voor alle soorten teams en projecten, waaronder marketingprojecten, softwareontwikkeling, HR-tracking, verkooppijplijnen en meer. Trello is een van de meest populaire producten die momenteel op de markt zijn, met borden, lijsten en kaarten die u zo vaak kunt aanpassen en uitbreiden als u wilt.
Klanten kunnen de weergave kiezen die voor hen het meest logisch is bij het bouwen van hun borden. Er is ook een reeks intuïtieve integraties met zaken als kalenders en Samenwerkingsinstrumenten (Microsoft Teams en Slack) om u te helpen verbonden te blijven.
Prijzen voor Trello beginnen bij $ 0 per maand voor uw hele team, waarmee u toegang krijgt tot basisfuncties en bestuursbeheer. Als u meer werk op grote schaal moet beheren, kunt u upgraden naar het goedkoopste pakket voor $ 5 per maand, per gebruiker. Enterprise-pakketten zijn op aanvraag beschikbaar.
Een van de bekendere projectmanagementtools die tegenwoordig beschikbaar zijn, Asana is fantastisch voor het bijhouden van doelen, takenlijsten en meer. Bij dit product draait alles om eenvoud, ontworpen om teams samen te brengen, waar ze ook zijn, om te werken aan gedeelde doelen en ideeën. Het Asana-ecosysteem is gebruiksvriendelijk, met toegang tot een uitgebreid tijdlijnsysteem, borden voor het volgen van cruciale taken en meer.
Er zijn zelfs opties beschikbaar om routinewerk te automatiseren. U kunt bijvoorbeeld regels instellen die ervoor zorgen dat een cruciaal stuk inhoud dat door een copywriter is geproduceerd, bij het uploaden rechtstreeks naar een redacteur wordt gestuurd. De ontwikkelaars van het platform wilden de gebruikerservaring zo gemakkelijk mogelijk maken, zelfs voor externe en hybride werknemers.
Net als veel andere toonaangevende projectbeheertools, biedt Asana ook toegang tot integraties voor een reeks krachtige tools zoals Slack, Outlook, Office 365 en Google Drive.
Prijzen voor Asana beginnen met een gratis abonnement waar je toegang hebt tot onbeperkte taken, projecten, messages, bestandsopslag en activiteitenlogboeken voor maximaal 15 personen. Er is een premium abonnement voor $10.99 en bedrijven kunnen ook toegang krijgen tot een ondernemingsplan door contact op te nemen met het Asana-verkoopteam.
Een van de eenvoudigste, maar meest veelzijdige projectbeheertools die beschikbaar is, Basecamp helpt u bij alles, van het bijhouden van takenlijsten tot toegang tot realtime groepschats. Voor bedrijven die met een groot aantal externe werknemers werken, is Basecamp waarschijnlijk erg aantrekkelijk, dankzij de functies voor automatisch inchecken voor werknemers en personeel.sage boord.
Gebruikers kunnen hun Basecamp-omgeving inrichten naar hun behoeften, toegang krijgen tot dashboards met documenten en bestanden, informatie plannen en waarschuwingen allemaal op dezelfde pagina. Je kunt projecten vanuit meerdere verschillende omgevingen op dezelfde plek volgen, en er zijn ook enkele geweldige mobiele apps beschikbaar.
Basecamp belooft bedrijven een betere manier van werken door toegang te geven tot alle communicatietools, waarschuwingen in te plannen en andere functies op dezelfde plek. U kunt zelfs tools voor tijdregistratie en budgettering van derden integreren.
In tegenstelling tot andere projectmanagementoplossingen houdt Basecamp het simpel met een vast maandelijks bereik voor alles wat je nodig hebt. De prijs van $ 99 per maand is scherp na een gratis proefperiode van 30 dagen en omvat onbeperkte ondersteuning voor projecten en gebruikers.
Wrike is een aantrekkelijk projectbeheersysteem dat in veel opzichten vergelijkbaar is met Trello. Net als Trello kun je taken ordenen in rasters en borden. Wrike wordt echter als iets eenvoudiger beschouwd, met toegang tot Gantt-diagrammen, handige dashboards en een uitgebreide reeks rapportagetools.
Om werkresultaten te stroomlijnen, kunnen bedrijven aangepaste workflows creëren om hun personeel op de hoogte te houden, met geautomatiseerde triggers. U kunt bestanden uploaden voor uw medewerkers, deadlines instellen en de voortgang bijhouden op een volledig uitgelijnde tijdlijn. Er is zelfs toegang tot een tijdregistratietool, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het zoeken naar integraties van derden.
Wrike is een handige tool die voortdurend nieuwe functies toevoegt, zoals een samenwerkingsproef- en goedkeuringssysteem. U kunt uw Wrike-omgeving ook integreren met andere cloudoplossingen zoals Google Drive. Klantenservice is fantastisch, met veel ondersteuning voor mensen die extra begeleiding nodig hebben bij het opzetten.
Er is geen gratis versie van Wrike. Het goedkoopste pakket begint bij $ 9.80 per maand voor maximaal 5 gebruikers, en je hebt ook toegang tot een zakelijk pakket voor tussen de 5 en 200 gebruikers voor $ 24.80 per maand. Als je specifieke functies of tools nodig hebt, kun je contact opnemen met Wrike voor een plan op maat.
Het beste voor gebruikers van het MS Office-ecosysteem
Ideaal als u al vertrouwd bent met het Microsoft Office-ecosysteem, Microsoft Project is een van de langstlevende producten in het huidige landschap. Geïntroduceerd in 1984, hoewel alleen in een heel eenvoudig formaat, is Microsoft Project geëvolueerd tot een onmisbare tool voor veel projectmanagers. Het heeft echter een iets hogere leercurve dan veel van de tools die we tot nu toe hebben behandeld.
Met dezelfde look en feel als de meeste andere Microsoft Office-apps, zal Project vertrouwd aanvoelen als je gewend bent aan zaken als Excel en Word. Er zijn niet veel tutorials of hints om je verder te helpen, wat deze tool een beetje ingewikkeld kan maken. Aan de positieve kant krijg je uitzonderlijke rapportagetools, aanpasbare projectbeheerstromen en integraties met toonaangevende tools.
Toegang tot functies zoals Microsoft Teams betekent dat u uw projectbeheeroplossingen ook kunt combineren met samenwerking, video- en audioconferenties. Er is zelfs ondersteuning voor zaken als bestanden en scherm delen om teams te helpen effectiever samen te werken.
Prijzen beginnen rond $10 per gebruiker per maand. U kunt ook ondersteuning voor Microsoft Project toevoegen aan uw Office-ecosysteem als u al een Office 365-abonnement heeft.
Een van de grootste uitdagingen bij het vinden van de juiste projectmanagementsoftware is uitzoeken wat voor soort oplossing je nodig hebt. Er is meer dan één type projectbeheeroplossing, gebaseerd op zowel implementatie als use case. Implementatie-opties omvatten bijvoorbeeld:
Gebruikstypen zijn ook van invloed op het type projectbeheertool dat u kiest. Er zijn bijvoorbeeld "eenmalige" of "persoonlijke" projectbeheertools die bedoeld zijn om individuele mensen georganiseerd te houden. U kunt uw eigen takenlijsten bijhouden, maar geen taken toewijzen aan andere medewerkers. Dit projectbeheersysteem is vaak heel eenvoudig en eenvoudig, daarom zijn er veel leveranciers die gratis persoonlijke functionaliteit aanbieden.
Collaboratieve projectmanagementtools zijn tegenwoordig veel gebruikelijker. Dit zijn oplossingen waarmee mensen uit verschillende omgevingen in dezelfde ruimte verbinding kunnen maken over een afgestemd doel of project. De meeste samenwerkingstools worden geleverd met een reeks functies om de teams van vandaag productief te houden. U kunt bijvoorbeeld borden krijgen met taakkaarten die u kunt slepen en neerzetten en chatfuncties zodat werknemers in realtime kunnen communiceren.
De meeste projectmanagementtools zullen ook flexibel genoeg zijn om te integreren met andere diensten. Dit zorgt ervoor dat u het exacte type systeem kunt bouwen dat u nodig heeft, afhankelijk van uw branche en doelen. U wilt bijvoorbeeld ook functies implementeren voor budget- en facturatiebeheer of voorraadbeheer
Projectbeheersoftware is technologie die is ontworpen om teams en kleine bedrijven te helpen projecten bij te houden en cruciale deadlines te halen. Deze tools kunnen externe en hybride teams helpen om efficiënter samen te werken of een individu te ondersteunen om meer werk gedaan te krijgen volgens hun specifieke schema's of behoeften. Er is tegenwoordig een breed scala aan projectbeheertools beschikbaar, en sommige bieden toegang tot extra functies zoals tijdregistratie en facturering.
Er zijn allerlei soorten bedrijven die baat kunnen hebben bij toegang tot projectmanagementsoftware. Als uw team medewerkers heeft die op afstand of buiten kantoor werken, zou een projectbeheeroplossing het voor hen veel gemakkelijker moeten maken om in realtime samen te werken. U kunt deze services gebruiken om de productiviteit te verbeteren en ervoor te zorgen dat belangrijke taken ook op tijd worden voltooid.
De eenvoud van uw projectmanagementtool hangt af van veel verschillende factoren. Eenvoudigere tools met minder functies zullen minder tijd vergen om te leren. De meeste projectbeheerservices zijn echter gebouwd met gebruiksgemak in het achterhoofd. Dit betekent dat u een oplossing moet kunnen vinden met een schone en eenvoudige interface, handige functies en zelfs handige handleidingen om u op weg te helpen.
De prijs van uw projectmanagementtool kan variëren van een eenvoudige gratis softwareoplossing tot een dure en gecompliceerde service. Op maat gemaakte bedrijfsoplossingen voor bedrijven met specifieke vereisten en nalevingsbehoeften zullen vaak duurder zijn dan aanbiedingen voor kleine bedrijven. Ondanks de initiële kosten, kan een projectbeheeroplossing u helpen om na verloop van tijd geld te besparen als het uw kansen om snel werk gedaan te krijgen vergroot.
De juiste projectbeheersoftware voor u hangt af van een groot aantal verschillende factoren, waaronder hoe groot uw bedrijf is, wat voor soort doelen u wilt bereiken en hoeveel services u nodig heeft. Als u projectbeheersoftware nodig heeft waarmee u gemakkelijk kunt samenwerken met externe leden van uw team, kunt u gebruikmaken van tools zoals: Monday.com zijn uiterst nuttig, met incheckfuncties en zelfs berichtentools om mensen verbonden te houden.
Als u op zoek bent naar een betrouwbare tool voor projectbeheer in Kanban-stijl, Trello zou de perfecte optie kunnen zijn, met eenvoudige slepen-en-neerzetten-functionaliteit. Voor eenvoudige functionaliteit met extra klantenondersteuning is Wrike een fantastische keuze, met gemakkelijk te volgen muggentabellen.
Welke oplossing kiest u? Laat het ons weten in de reacties hieronder.