Met één studie die beweert drie kwart van de bedrijven zal in 2023 marketingautomatiseringssoftware gebruiken, als je een dergelijk platform nog niet gebruikt, is dit het moment om op de kar te springen.
Dus, wat is marketingautomatiseringssoftware? Wat is er zo goed aan? En hoe kan het uw bedrijf ten goede komen?
Zoals je misschien al geraden hebt, kun je met marketingautomatiseringssoftware repetitieve marketingtaken automatiseren. Bijvoorbeeld het plaatsen van berichten op sociale media, advertentiecampagnes, e-mailmarketing, enz. U programmeert wat u wilt dat de software doet, en het zou alles voor u moeten regelen - zodat u de eentonigheid uit uw marketinginspanningen haalt.
Bij het kiezen van de juiste software voor uw bedrijf past echter zeker niet één maat. Maar dat is waar we kunnen helpen. Dit artikel onderzoekt de beste marketingautomatiseringssoftware in 2023 om u te helpen de juiste pasvorm voor uw merk te vinden.
We hebben veel te dekken, dus laten we beginnen.
Met meer dan 150,000 gebruikers is het veilig om te zeggen dat ActiveCampaign is een populaire keuze – en met goede redenen. Dit platform is speciaal ontworpen met het oog op eigenaren van eCommerce-winkels en biedt:
ActiveCampaign baseert zijn prijzen op het aantal contacten dat u heeft. Als u echter meer dan 100,000 contacten heeft, moet u met een verkoopteamlid praten om een gepersonaliseerde offerte te ontvangen.
Er zijn vier plannen. Elk richt zich op een specifiek bedrijfstype: B2C, B2C of eCommerce. Alle bieden maandelijkse of jaarlijkse facturering. Dat laatste is echter aanzienlijk goedkoper.
Plannen zijn:
Voor 500-contacten:
Pakketten stijgen in prijs tot 100,000 contacten, waarvoor u in rekening wordt gebracht:
Stel dat u een klein of middelgroot bedrijf bent dat zich wil verdiepen in klantrelatiebeheer. In dat geval, Keap zou een goede keuze kunnen zijn. Op het moment van schrijven gebruiken ongeveer 125,000 kleine bedrijven deze software.
Keap biedt een geïntegreerde CRM-suite voor verkoop en marketing met e-mailmarketing, contactbeheer en betalingsmogelijkheden zoals facturering en betalingsverwerking. In aanvulling, Keap biedt een zeer toegankelijk platform voor beginnende gebruikers van CRM en marketingautomatisering met zijn gebruiksvriendelijke interface en meerdere ondersteuningsopties.
Keap baseert zijn prijzen op het aantal contacten dat u heeft. U kunt kiezen voor maandelijkse of jaarlijkse facturering - de laatste is de goedkopere optie met ongeveer 20%.
Keap heeft drie tariefplannen om uit Lite, Pro en Max te kiezen:
Als het gaat om inbound marketing en CRM, Hubspot is een goede keuze. Hubspot biedt alle tools en integraties die je nodig hebt om je publiek te voorzien van effectieve klantenservice, contentbeheer en marketing.
Hubspot biedt een overvloed aan functies, maar voor deze samenvatting concentreren we ons alleen op de belangrijkste elementen van hun marketing- en verkoophubs:
Hubspot's prijsstelling hangt af van hoeveel klanten u heeft en hoeveel gebruikers u wilt registreren. Er zijn drie abonnementen beschikbaar: Starter, Professional, Enterprise. U kunt zich verbinden tot een maandelijkse betaling of jaarlijkse facturering, waarbij de jaarlijkse facturering u tot 10% bespaart.
Omnisend is gericht op online verkopers die proberen meer te verkopen en hun publiek te betrekken. Het wordt geleverd met een breed scala aan verkoopgerichte marketingfuncties, waaronder sms-marketing en omnichannel-oplossingen.
Naast de uitgebreide reeks functies, staat Omnisend ook bekend om zijn gebruiksgemak. Op het moment van schrijven vertrouwen meer dan 70,000 eCommerce-merken op zijn capaciteiten.
De prijs van Omnisend hangt af van het aantal mensen waarnaar u e-mails stuurt. Bovendien zijn er drie abonnementen, waarvan de eerste gratis is.
Hieronder vergelijken we de prijzen voor een abonneelijst van 500 contacten.
gratis plan: Geldig voor maximaal 250 contacten en 500 e-mails per maand. U kunt tot 60 sms'jes verzenden en basisfuncties gebruiken, waaronder kant-en-klare e-mailsjablonen en workflows, verkoop- en prestatierapporten, pop-ups en aanmeldingsformulieren en A/B-testen.
Standaard: $ 16 per maand. Hier kunt u tot 6,000 e-mails per maand versturen. Je krijgt ook toegang tot een klantsuccesmanager als je meer dan 60k contacten hebt, en je ontgrendelt 24/7 live chat-ondersteuning.
Pro: $59 per maand. Verstuur onbeperkt e-mails en tot 3,933 sms'jes per maand. U krijgt ook geavanceerde rapportage en 24/7 prioriteitsondersteuning.
Klik hieronder voor meer informatie over functies en prijzen.
Met meer dan tien jaar ervaring, Sendinblue wordt gebruikt in meer dan 160 landen en heeft ongeveer 300,000 gebruikers.
Sendinblue is een intuïtief, betaalbaar platform dat marketingautomatisering met succes in handen geeft van kleinere bedrijven met kleinere budgetten. Het combineert een breed scala aan functies, waaronder e-mail- en sms-marketing, livechat, een CRM en een geconsolideerde inbox waar uw team de communicatie kan volgen.
U kunt leads genereren met aanmeldingsformulieren en bestemmingspagina's en zelfs Facebook-advertentiecampagnes starten vanaf uw dashboard.
Sendinblue biedt een freemium-abonnement. Hier kunt u tot 300 e-mails per dag versturen naar een onbeperkt aantal contacten. Uw e-mails hebben echter: Sendinblue's advertenties erop, en je hebt geen toegang tot de meer geavanceerde functies.
Dan zijn er drie premium plannen. Onderstaande prijzen zijn gebaseerd op 20,000 e-mails per maand. Hoe meer e-mails u wilt verzenden, hoe hoger de prijs.
Opgericht in 1998, GetResponse biedt startups marketingautomatisering, een websitebouwer, e-mailmarketingfuncties en verkoopconversietrechters.
Het is een krachtige tool die alles biedt wat je nodig hebt om je marketinginspanningen te automatiseren en webpagina's te maken. Het instellen is eenvoudig. U gebruikt gewoon kant-en-klare workflows om specifieke campagnes een kickstart te geven, of u kunt uw eigen workflows helemaal opnieuw bouwen.
U kunt geautomatiseerde e-mails naar nieuwe abonnees sturen om hen te verleiden met aanbiedingen en contact opnemen met verlaten winkelwagenklanten.
U kunt de communicatie met uw klanten personaliseren voor meer betrokkenheid, en met behulp van gegevens over het gedrag van uw klanten kunt u campagnes afstemmen op hun exacte behoeften.
Het is gratis om een te maken GetResponse rekening. Er zijn verschillende individuele abonnementen, waaronder een gratis programma dat ideaal is voor startups of iedereen die het graag wil proberen voordat ze kopen. Daarnaast is er een aparte prijsstructuur geschikt voor middelgrote en grote bedrijven.
Het gratis abonnement biedt tot 500 contacten, onbeperkte nieuwsbrieven, één bestemmingspagina, toegang tot de websitebouwer en u kunt uw eigen domein en aanmeldingsformulieren koppelen. Daarna zijn er drie individuele betaalde plannen. Prijzen zijn gebaseerd op het aantal contacten dat je hebt (vanaf 1,000 voor elk programma, oplopend tot 100,000), en hoe langer je een abonnement neemt, hoe goedkoper het is. U kunt ervoor kiezen om maandelijks, elke 12 maanden of elke 24 maanden te betalen; Op de laatste twee worden kortingen gegeven.
Op basis van 1,000 contacten en jaarlijkse facturering:
Er zijn nog twee andere plannen: Max en Max2 voor middelgrote en grote bedrijven. Prijzen zijn aangepast aan het aantal contacten dat je hebt, sms-berichtensages die u wilt verzenden en hoeveel accountgebruikers u nodig heeft.
Salesforce beschrijft Pardot als een Marketing Cloud Account Engagement-platform. Het is een B2B-oplossing die bedrijven helpt hun marketing te vereenvoudigen, inclusief verkoopautomatisering, lead nurturing en inzicht in de impact van uw geautomatiseerde marketing op uw inkomsten.
De geautomatiseerde marketingtool biedt bedrijven functies om nieuwe leads te targeten, ze door de verkooptrechter te leiden, en opnieuw verbinden met koude draden. U kunt ook betere marketingbeslissingen nemen met behulp van de verkoop- en klantgegevens die tot uw beschikking staan.
Pardot heeft vier prijsniveaus. Nogmaals, deze oplossing is gericht op grotere bedrijven, verkoopteams, grote e-mailcampagnes, enzovoort, en wordt weerspiegeld in de prijsstelling. Abonnementen worden jaarlijks gefactureerd en gebaseerd op maximaal 10,000 contacten:
Sommige van de tools voor marketingautomatisering die we hierboven hebben genoemd, bieden gratis versies. Deze zijn geweldig als je net begint en niet veel budget hebt. Maar helaas hebben gratis versies meestal ernstige beperkingen, dus uiteindelijk zul je vroeg of laat moeten upgraden. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat u alleen e-mails/sms'en naar een beperkt aantal contacten mag verzenden. Of u krijgt geen toegang tot essentiële functies zoals automatisering, analyse of A/B-testen.
Toch, als u denkt dat een freemium-pakket voldoende is om u op weg te helpen, is er geen risico om het te laten werken. U kunt gratis accounts krijgen met Sendinblue, Omnisenden GetResponse.
Voor startups of kleinere bedrijven is het essentieel om de kosten laag te houden. Voordat u echter naar binnen springt en de eerste gratis marketingautomatiseringssoftware kiest die u vindt, moet u eerst kijken welke functies zijn inbegrepen.
Stel dat u een budget heeft en bereid bent te investeren in een betaald abonnement. Je kunt sommige of zelfs alle automatisering krijgen die je nodig hebt met een basis premium abonnement. Bijvoorbeeld met GetResponse voor slechts $ 15.58 per maand of $ 9 per maand met ActiveCampaign als u jaarlijks betaalt.
Ons beste advies: Maak een lijst van de tools die je nodig hebt voordat je begint met een softwareplan dat talloze functies biedt die je misschien niet eens nodig hebt.
Als u, na al het bovenstaande te hebben gelezen, serieus overweegt om marketingautomatiseringssoftware aan te schaffen, is hier een snelle kopersgids om u in de goede richting te helpen:
Simpel gezegd, het is software voor marketingautomatisering die zorgt voor routinematige marketingtaken zonder dat u enige menselijke interactie hoeft te gebruiken. Dit kan e-mailmarketing, sms-marketing, sociale-mediamarketing, targeting/segmentatie op klantgedrag en analyses omvatten.
Uw software moet gegevens leveren om u te helpen uw campagnes te optimaliseren, zodat u nieuwe leads kunt aantrekken en bestaande klanten kunt koesteren.
Hopelijk heeft onze recensie enkele van de vele voordelen geschetst die marketingautomatiseringssoftware ontgrendelt. Dat gezegd hebbende, hier is een korte samenvatting:
Bij het onderzoeken van de beste marketingautomatiseringssoftware voor uw bedrijf, kan het geen kwaad om de bovenstaande lijst als uitgangspunt te gebruiken.
Als het tijd is om een beslissing te nemen, volgen hier een paar tips waar u op moet letten:
We hebben het al gehad over de voordelen van het gebruik van een gratis abonnement als je net begint. Het is echter net zo belangrijk om te controleren op verborgen kosten (bijvoorbeeld voor integraties), lange wachttijden of extra moeten betalen voor extra functies en klantenondersteuning. Neem rechtstreeks contact op met de provider als de website niet transparant is over deze kosten.
Investeren in een uitgebreide marketingautomatiseringsoplossing heeft weinig zin bij het runnen van een kleinschalig bedrijf. Idealiter wil je een platform dat met je mee kan groeien. Dus naarmate uw bedrijf meer verkopen en klanten genereert, kunt u upgraden naar een abonnement dat die groei accommodeert en versnelt. Met andere woorden, zoek naar een schaalbare oplossing die niet beperkt wat u in de toekomst kunt doen.
U moet de reeks aangeboden functies onderzoeken voordat u zich vastlegt. Zorg er in het bijzonder voor dat u uw marketingautomatisering kunt aanpassen zoals u dat wilt. Misschien wilt u ook de beschikbare functies voor het genereren van leads, A/B-testen, doelgroepsegmentatie, automatisering van sociale media en analyses nogmaals controleren.
Zelfs als uw software eenvoudig te gebruiken en te begrijpen is, is het altijd de moeite waard om te kijken naar de klantenondersteuning die u krijgt. Dit is vooral het geval als je een gratis of goedkoper abonnement hebt. Gebruik beoordelingssites zoals G2, Trustpilot en Capterra. Het is ook de moeite waard om contact op te nemen met het ondersteuningsteam van het platform voordat u investeert. Op die manier krijg je een idee van hun reactievermogen. U moet ook hun online bronnen verkennen. Zoek naar instructievideo's, webinars en blogberichten. Deze kunnen u een heel eind helpen bij het oplossen van eventuele problemen.
Last but not least, laten we enkele van de meest gestelde vragen over marketingautomatiseringssoftware beantwoorden:
Idealiter, als u eenmaal uw bedrijfsplan (inclusief marketing) heeft opgesteld, abonneert u zich op een tool die tijdrovende taken kan verminderen en u kan helpen om klantrelaties beter te beheren.
Nadat u uw account heeft ingesteld, configureert u uw marketingautomatiseringsplatform en neemt u contact op met het ondersteuningsteam/raadpleegt u hun zelfhulpbronnen. Nogmaals, het is essentieel om alles in het begin stap voor stap correct in te stellen om ervoor te zorgen dat u het meeste uit uw nieuwe tool haalt.
Hier is geen kort antwoord op. We zouden echter zeggen dat gepersonaliseerde campagnes, gebaseerd op klantgedrag en gericht op het koesteren van bestaande leads en het binnenhalen van nieuwe, het meest succesvol zijn. Campagnes moeten ook worden afgestemd op de communicatievoorkeuren van de klant (sms, e-mail, sociaal, enzovoort).
Het kiezen van de beste marketingautomatiseringssoftware kan een lastige beslissing zijn. Het kiezen van de juiste pasvorm voor u hangt echter af van wat u van de software wilt - wat moet u verbeteren? Welke elementen moeten worden gestroomlijnd en geautomatiseerd? Maar het hangt ook af van de grootte van uw bedrijf, uw budget en het aantal contacten dat u heeft.
Alle bovenstaande opties worden geleverd met e-mailautomatisering, maar ze zijn gespecialiseerd in verschillende dingen. Om samen te vatten, hier zijn onze topkeuzes voor verschillende gebruiksscenario's:
We horen graag uw ervaringen met het gebruik van enkele van de genoemde tools en software, dus aarzel niet om dit met ons te delen in het opmerkingenveld hieronder!
Bekijk onze beoordelingen van de . om uw onderzoek voort te zetten beste e-mailmarketingsoftware, beste webinarsoftwareen beste online cursusplatforms om dit jaar meer leads te genereren.